Tvůrce Braid úspěšně utrácí na The Witness veškeré své úspory
zdroj: Archiv

Tvůrce Braid úspěšně utrácí na The Witness veškeré své úspory

9. 2. 2015 19:45 | Téma | autor: Honza Konfršt |

Utratit miliony dolarů, získané z prodeje jednoho úspěšného titulu, se dá mnoha způsoby - třeba šest let trvajícím vývojem další hry. Utratit miliony sázkou na jednu kartu se také může a nemusí vyplatit, ovšem v případě Jonathana Blowa se dá taková zhýralost jistě pochopit - jeho Braid byl zcela výjimečný titul a od připravované hry The Witness lze očekávat rovněž netradiční zážitek. Jen to holt není zadarmo.

Tvorba Braidu spolkla zhruba 200 tisíc dolarů a Jonathanovi tato investice nakonec vynesla miliony. A o těch již v roce 2009 mluvil jako o investici do vývoje The Witness. A legraci si zřejmě nedělal - do vývoje The Witness prý skutečně sype vše, co má a nejen to - Jonathan si již údajně stihl také nějaké peníze na dokončení hry půjčit. Prodeje Braid na PS3 a X360, jako postupně končících platformách, totiž další fungování týmu nezaplatí.

Investované peníze se projevují v ambicích The Witness - od začátku vývoje v roce 2009 hra dokázala nabobtnat do trojnásobných rozměrů a celková herní doba by měla nyní činit okolo 25 - 40 hodin namísto původně plánovaných 8. Za pozornost jistě stojí, že v minulém měsíci devítka stálých a osmero přispívajících vývojářů oznámili, že dokončili veškeré hádanky ve hře. Těch má být na 677 rozdělených do jedenácti oblastí s tím, že k úspěšnému projití této Myst připomínající hry musí hráči zdolat sedm či osm okruhů hádanek.

zdroj: Archiv

Jonathan rovněž v rozhovoru Engadget rovněž zmínil, že jeho hru není radno přirovnávat k The Talos Principle z minulého roku - v tom hráč komunikoval s někým z venčí, zde však zažije hráč osamocení na opuštěném ostrově. Jakékoli další podobnosti mezi těmito dvěma tituly jsou prý dle něj spíše povrchovými vlastnostmi - v jádru jsou prý hry dost odlišné. Uvidíme snad už letos, kdy by hra mohla vyjít pro PC, PS4 a iOS.

Nejnovější články