The Division chce napravit nefunkční online komunity
zdroj: tisková zpráva

The Division chce napravit nefunkční online komunity

14. 11. 2013 16:03 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Hybridní single-multiplayerová MMO střílečka Tom Clancy's The Division od trestuhodně nedoceněných Massive Entertainment udeřila s možností asynchronního hraní hřebíček na hlavičku problémů s onlinovkami. Přesněji řečeno, udeřil její vývojář Ryan Barnard pro OXM, když se vyjádřil k tématu infantilního chování komunity. Dle jeho slov se vytratil pocit okouzlení z hraní otevřených světů, mimo jiné proto, že se po nich potulují hordy trollů.

Tím samozřejmě není myšleno ono fantaskní zvířectvo, ale to reálné, lidské. "Mým osobním cílem je s The Division znovu vytvořit komunitu. Hráči o něco takového přišli. Lidé se bojí ve hrách promluvit, protože by na ně okamžitě začaly ječet dvanáctileté děti něco o jejich matkách." sdělil pro OXM. Jak toho dosáhne? To bohužel nesdělil. Důvodem je prý snaha podržet tajnou přísadu The Division pod pokličkou až do samotného vydání. Leccos však naznačuje jeho úvaha na téma jednoduchosti her.

Podle Barnarda je totiž módní metoda sdílení (zbraní, předmětů, achievementů atd.) příliš neosobní, a málo her naopak sází na téma skutečného tajemna a dobrodružství. "Komunity v online hrách jsou pryč, jsou mrtvé. A z velké míry za to může skutečnost, že všechno, co mi stačí udělat, je kliknout Google nebo YouTube (a najít návod), nebo že mi hra sama ukáže, co s ní mám dělat. Neexistují už žádné vztahy mezi samotnými hráči."

Je nasnadě, že podobný problém má řada hráčů i s free to play hrami, archetypálně třeba s tituly Zyngy a jejich metodikou "spamuj kamarádům zeď, abys dostal odměnu". Na druhou stranu, sdílení se nestalo populární bizarním hnutím osudu – funguje, protože jej lidé využívají. Není mi tak úplně jasné, jak skrze potlačení informací o hře eliminuje trolly samotné, snad krom skutečnosti, že bude hru hrát menší množina zákazníků podobně jako u hardcore DayZ. Což je na druhou stranu u AAA hry obchodní strategie jako z manuálu profesionálních kamikadze.

Barnard si je vědom toho, že marketingové oddělení Ubisoftu nebude jeho názory vnímat jako nejlepší věc pod sluncem, je však prý připraven s ním svést rozhodující bitvu. "Budu lidem z marketingu pořádným trnem v patě, protože myslím, že je lepší dát lidem premisu hry a nechat je samotné objevovat, o čem skutečně je." sdělil závěrem a zůstal tak věrný své tezi o navozování tajemství.

Nejnovější články