zdroj:
tisková zpráva
Číslo 123 doputuje na novinové stánky už pozítří, v pátek 18. února a nabídne vám dvě plné hry: válečnou strategii Combat Mission a zábavnou hříčku o soužití se sousedy Neighbours from Hell. Z recenzí se jinak můžete těšit na Playboy: The Mansion, Second Sight, Settlers V či EverQuest II, zatímco z preview se dají jmenovat TES IV: Oblivion, Rainbow Six: Lockdown nebo první dojmy z Empire Earth II. U časopisu pochopitelně nebude chybět pořad Level TV (trailer), hardwarová sekce (o zálohování DVD) ani velký tématický článek, který se tentokrát zabývá reklamními hrami:
-
Jak prohlásil designér jistého reklamního studia, potenciál počítačových her mu byl jasný v okamžiku, kdy uviděl reklamu na Budweiser ve stařičkém Tapperovi. (Pamětníci prominou: Tapper byla osmibitová hra, v níž hráč musel žíznivým zákazníkům načepovat pivo dříve, než se samou nedočkavostí dosunou podél pultu až k pípě, a zároveň umně chytat prázdné sklenice. V USA existovaly i automatové verze této hry, jejichž ovladač připomínal pípu a které byly rozmisťovány po barech vedle výherních automatů.)
Dnešní symbióza reklamního průmyslu a počítačových her nabývá mnohem rozmanitějších forem od krátkých a banálních flashových hříček, které na internet vypouštějí velké společnosti na podporu svých nových produktů, přes klasicky vyhlížející, nicméně s jasným účelem naprogramované reklamní hry až po hry zcela běžné, v nichž však štědrý sponzor dostal široký prostor pro svou propagaci. Následující text mapuje některé zajímavé výtvory na poli reklamních her a dotýká se i fenoménu vnořených reklam. [...]
