Na PlayStation by asi nemohl předběžný přístupu fungovat podobně (v takové míře) jako na Steamu - je obtížné vysvětlit na konzolích početnému mainstreamovému publiku, že zrovna tahle hra není ještě ani zdaleka hotová a může padat, může být skoro nehratelná a vlastně ani nemusí nikdy vůbec vyjít. Jak ale určit správnou hranici?
"Je to jedna z největších debat, kterou teď interně vedeme - v jakém bodě je hra v takovém stavu, že ji lze vydat? Pořád musíme brát ohledy na zákazníka. Nechceme, aby se někdo dostal k nedokončené hře, od které ale očekává, že je hotová, a získal kvůli tomu špatnou zkušenost. Zároveň ale chci ty vývojáře zviditelnit, pomoct jim. Je to jako fandit sportovnímu týmu, kterému ostatní moc nevěří," řekl v rozhovoru pro Gamasutru Adam Boyes, viceprezident vztahů s vývojáři.
Boyes si zároveň uvědomuje, že žijeme v jiném světě - ve světě kickstarterů, early accessů a podobných věcí. A stejně jako se neustále mění herní trh na PC, je změna nevyhnutelná i pro konzole. Boyes také uvedl příklad online akce Dust 514 - není to sice klasická hra s předběžným přístupem, ale jde o něco podobného. Dust 514 sice byla free to play, ale také šlo o hru, která se postupem času vyvíjela dost zásadním způsobem.
Early access model na PlayStation 4 nelze očekávat v následujících týdnech, ale pokud šéfové Sony dají dohromady všechny podmínky a vyjasní si, co od takových her požadují, nemuseli bychom na případnou novou sekci v rámci PSN čekat roky, ale třeba jen měsíce.