Sony odložila ne-Playstationové Ghostbusters
zdroj: tisková zpráva

Sony odložila ne-Playstationové Ghostbusters

6. 5. 2009 18:18 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Paktování Atari s držitelem práv na film způsobilo, že se krotiteli duchů na X360 či PC příští měsíc nestanete. + KOMENTÁŘ

Obrázek zdroj: tisková zpráva Prakticky hotová hra Ghostbusters měla vyjít v polovině června pro PC, PS3, X360, PS2, PSP, Wii a DS, ale majitelé všech těchto platforem se jich hned nedočkají. Aspoň ne v Evropě. Společnosti Sony Computer Entertainment Europe, Columbia Pictures (držitel práv na značku, vlastněný Sony) a evropská divize Atari se nečekaně dohodly, že tato duchařská third-person akce se nově stává exkluzivním titulem pro dvě platformy se slovem PlayStation v jejich názvu.

Takže 19. června 2009 si GhostBusters na starém kontinentu zahrají pouze vlastníci PS3 a PS2 (na PSP na podzim) díky vydavateli Sony, zatímco hráči na konkurenčních konzolích si budou muset počkat. Verze pro Xbox 360, Wii a DS vyjdou později, někdy koncem letošního roku, až vyprší exkluzivita. To je zkrátka byznys. Zástupce Atari jinak neutrousil ani slovo o PC verzi této hry. Ta je zřejmě zakletá, protože jde po nezájmu Activision o již několikátý přechod, který ji potkal.

Nejzajímavější na tom je, že v USA se Ghostbusters: The Video Game objeví na všech cílových platformách (vč. X360, Wii a PC) přesně podle dosavadního plánu, tj. 16. června, ale pravděpodobně s regionálním zámkem, aby se zamezilo exportu do PAL teritorií. Prezident Atari celou tuto nevšední a na poslední chvíli ukuchtěnou taškařici vysvětluje jako využití příležitosti, která se naskytla pro maximalizaci potenciálu hry a jejího sladění se souběžným uvedením re-edice k 25. výročí filmu Krotitelé duchů na Blu-Ray disku, kterou samozřejmě nemá na svědomí nikdo jiný než Sony.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Přeloženo do srozumitelné řeči: někoho z Atari (že by snad bývalého dlouholetého ředitele Sony, Phila Harrisona?) asi napadlo, že by se na poskytnutí exkluzivity jedné platformě daly v této nelehké době vydělat ušetřit nějaké peníze, zvlášť když je jejich firma od začátku roku 2009 v určitých problémech. Nikdo ze zákazníků proti tomu přeci nemůže říct ani popel: vždyť to samé naopak ve prospěch Xboxu 360 letos učinili např. Bethesda s přídavky pro Fallout 3, Eidos s dodatky pro Tomb Raider Underworld nebo Microsoft s DLC pro Grand Theft Auto IV. Nebo vzduchem k Atari přilétla nabídka ohledně odvádění nižší provize pro Sony z každého prodaného kusu, než bývá zvykem. Teoreticky je možné i to, že se někdo z evropské pobočky Sony jednoduše "zabejčil" v otázce financování marketingu Ghostbusters, z nějž by posléze těžili i výrobci konkurenčních konzolí, což se pochopitelně líbit nemusí.

Z čtení mezi řádky se ale nejpravděpodobněji jeví realizace scénáře: "My výměnou za časovou exkluzivitu PS3/PS2 zaplatíme veškerou propagaci značky Krotitelé duchů (hra+film) v Evropě, na kterou pak nebudete muset přispět ani eurem. Ušetříte na tom a tyto prostředky [pokud je tedy vůbec máte] můžete utratit za něco jiného nebo je vložit do vývoje pokračování". Vtipné je v tomto kontextu dva roky staré prohlášení prezidenta Jacka Trettona, že si Sony nekupuje exkluzivity ani neuplácí vývojáře, ale to stejnak vzalo za své už při podepsání např. Heavy Rain...

Více o Ghostbusters v dřívějším zpravodajství:

Engine Ghostbusters uřidí tisíc předmětů  [21.4.2009 13:13 - miky]
Nahrávka dema Ghostbusters  [30.3.2009 13:13 - levis]
Multiplayer v Ghostbusters  [16.3.2009 21:21 - mart]

zdroj: PR, Gamesindustry, VG247

jd

Nejnovější články