Shrnutí prvních recenzí Infamous
zdroj: tisková zpráva

Shrnutí prvních recenzí Infamous

15. 5. 2009 7:07 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Čím přesně hrdina Cole zelektrizoval zahraniční recenzenty?

Obrázek zdroj: tisková zpráva K third-person akci Infamous se sice možná neupírá tolik pozornosti jako ke Killzone 2, tedy další čistě playstationové záležitosti poslední doby, to ji ale může jedině prospět. Ostatně vývojáři ze Sucker Punch vždy platili spíš za černého koně. Jak že si jejich dílo vede v prvních recenzích?

Jako první si hru vyzkoušel anglický OPM, který své hodnocení 9/10 podepřel spoustou chvály: díky systému postupného zlepšování postavy se k tolik avizovaným "supersilám" dostanete nejdřívě až po deseti hodinách hraní. I proto si zvlášť v první části hry užijete hodně vyhýbání se protivníkům a také šplhání po všem možném, což se prý vývojářům povedlo ve hře ztvárnit lépe než např. v Assassins Creed či Uncharted.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Infamous je dle recenzenta OPM také hodně návykové a to nejen díky své chytré vnitřní struktuře misí a postupnému vylepšování postavy, ale mj. i díky intuitivnímu bojovému systému. Celkově jde rozhodně o takový titul, který by majitelům PlayStationu 3 neměl chybět ve sbírce, soudí OPM, a to i přes občasné frustrace/zákysy nebo fádnost prostředí. Mimochodem, k dohrání prý bude třeba až pětadvacet hodin, tedy pokud se nerozhodnete ignorovat různé odbočky a vedlejší mise.

To internetové IGN hru ocenilo ještě o trochu výše, tedy hodnocením 9.2/10 a opravdu vřelým doporučením. Chválu si dle něj zaslouží třeba výborný fyzikální engine, díky němuž nepřestanete zkoušet, jak že hrdinovo okolí zareaguje na elektrické výboje. A povedl se prý i model města, který hrdinovi odsouzenému k pohybu pěšmo (přiblíží-li se totiž k autu, to vinou jeho el. náboje exploduje) sedne jako ulitý.

Jediné menší výtky směřují na adresu repetitivnosti některých misí či k faktu, že hrdina se postupně vyprofiluje buďto v jednoznačného klaďase nebo stoprocentního záporňáka - žádná zlatá střední cesta, která by vám dovolovala balancovat na hraně, prý v Infamous dost dobře neexistuje.

Podobným směrem se ubírají i úvahy anglického recenzenta IGN (hodnocení 8.6/10), který vedle opakujících se misí vytýká i to, že šplhání je naopak moc snadné a snadno proto omrzí. A veskrze podobně to cítí i recenzent holandského OPM, který však šel se svým hodnocením ještě níže, na 83 bodů. I to je však pro Infamous dobrá vizitka - více již příští týden v naší recenzi, dojmech z dema a dalších článcích:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tunelová elektřina v Infamous  [15.1.2009 11:11 - levis]
Zhusta elektrické Infamous  [31.12.2008 14:14 - mart]
Šplhačem v Infamous  [9.12.2008 19:19 - levis]
zdroj: uvedené časopisy

Nejnovější články