zdroj:
tisková zpráva
Nové SCORE na obálce avizuje recenzi Lost Planet: Extreme Condition, událostí čísla je ale samozřejmě E3. Redakce zprávy z výstavy zpracovala (na papírový časopis maximálně aktuálně; uzávěrka byla pouhých pár dnů po výstavě) na celých dvaceti stranách a najdete tu mj. vlastní dojmy z hraní her Gears of War, Stranglehold, Crysis a řady dalších. Přidejte detailní zoomy Fallouta 3 či Haze a dostanete vcelku ucelený přehled toho, co nás čeká (nejen) koncem tohoto roku. V sekci preview je hodně prostoru věnováno českým hrám a dozvíte se tam jinde nezveřejněné informace např. o adventuře Memento Mori, Numenovi, pokračování Gumboye a dalších projektech.
Co se týče recenzí, vedle zmíněné PC verze Lost Planet (která se kolegům narozdíl od většiny internetových serverů hodně líbila) SCORE hodnotí Overlord, Driver Parallel Lines, Shadowrun, Colin McRae: DiRT, Ghost Recon Advanced Warfighter 2, Transformers, Harry Pottera a Fénixův řád nebo například Ratatouille. Na DVD jsou i tentokrát čtyři plné hry: sci-fi diablovka Restricted Area (80%, 2005), cyberpunkové RPG Neuro Hunter (průměr v ČR 42%, 2005), lechtivá simulace 7 Sins (53%, 2005) a tanková arkáda Panzer Elite Action (50%, 2006) – s výjimkou posledně jmenované jsou všechny hry v profesionální české verzi. SCORE 162 je na stáncích od poloviny minulého týdne.
-
Ukázka z recenze PC verze Lost Planet: Nejde ani tak o to, že animace jsou perfektní, jde o to, JAK DOBŘE se ten hoch hýbe. Jako by pod vašima rukama žil. Skoro v každé hře můžete couvat, ale jenom Wayne, když držíte „S“, udělá nejprve pár odskoků dozadu, pak se otočí, aby chvíli běžel šikmo, až nakonec běží přímo k vám a jenom za sebe míří, takže z hlediska hratelnosti je všechno úplně stejné jako v Quakovi, jenom nemáte pocit, že ovládáte „ruce s obrovskou bouchačkou“, ale že fakt na dálku řídíte toho chlapíka ve vojenských botách. To samé dělají otočky a úkroky – nic, co by se nějak zvlášť projevilo na plynulosti nebo co by bylo vidět v módu z první osoby, ale naopak něco, co nás bavilo sledovat i po pěti hodinách hry a jedna z věcí, která Lost Planet vytahuje z hromady jiných podobných her. Přitom nejde opravdu o prkotinu, dynamika ovládání je pohybu lehce přizpůsobena, ale z nějakého záhadného důvodu vás to neotravuje, naopak vám to lépe umožní sžít se s tou postavou před vámi. Ještě jsme asi neřekli, že hra původně vyšla na Xbox 360, tak to říkáme teď – a právě to, jak bezchybně a přitom „nově“ se na PC ovládá klávesnicí a myší (klasické W, S, A, D), je důkaz, že střílečku z konzole na počítač převést jde. Čili ovládání na jedničku s hvězdičkou, pohyby skvostné a u nich to samozřejmě nekončí... [více ve SCORE 162]