RogueTech – ultimátní mod pro BattleTech je to, po čem touží vaši mechové
zdroj: Archiv

RogueTech – ultimátní mod pro BattleTech je to, po čem touží vaši mechové

22. 2. 2019 17:30 | Téma | autor: Mars Vertigo |

BattleTech právem patřil k nejočekávanějším titulům loňského roku. Vždyť kdy naposledy jste měli možnost prohánět žoldnéřské falangy mecho-válečníků v jejich smrtonosných kovových ořích ve formátu taktických bitev? Bohužel, ač ve výsledku rozhodně nešlo o špatnou hru, z naší recenze vymámila pouze lehce nadprůměrné hodnocení. To ovšem nemohlo zastavit nadšené a kreativní fanoušky. Proto je mi dnes milou povinností vám představit mod, pod jehož neustále se rozrůstající střechou vznikla v podstatě nová, neuvěřitelně propracovaná hra.

RogueTech je obří projekt původně nezávislého uskupení modderů, kteří se rozhodli svá dílka spojit dohromady do jediného mamutího celku. Instalátor navíc ctí prvotní modulární strukturu tohoto super-modu, takže vás nenutí instalovat všechny jeho součásti, pokud vám snad některé vyloženě nesednou. Mod je díky tomuto kroku daleko přístupnější a není tak určen jen hardcore příznivcům univerza BattleTech a vyznavačům vyšších obtížností.

Než se probereme pestrým peřím tohoto dravce, je dobré zmínit, že mod je kompatibilní i s oficiálním DLC Flashpoint a zároveň plnohodnotně hratelný i bez něj.

Permanent Evasion & CBT Move – mrštný jako liška

Taky vás štvalo, že už někdy od půlky původní kampaně prakticky nemělo význam nasazovat do akce lehké mechy? Tahle modifikace nabízí nové taktické možnosti zejména fanouškům lehké kavalérie.

Podobně jako ve stolní hře se vám neodečítají během pohybu dílky rychlosti v případě, že se váš obrněnec dostane pod palbu. Díky tomu si teď vy i váš nepřítel užijete spoustu nové legrace v podobě záludných přepadů do týla. Mod lze navíc lehce nakonfigurovat, takže můžete jeho výhody nechat aktivní pouze pro vámi zvolené váhové kategorie. Také je nyní možno po sprintu ještě s postihem k přesnosti střílet, což je takový kompromis vůči stolní verzi hry.

Dobře vyzbrojená lehká falanga teď dokáže svým těžším protějškům řádně zatopit. To samozřejmě platí i pro nepřátele ovládané umělou inteligencí, kteří se opravdu vášnivě drží hesla: „Pokud se hýbe, střílej, pokud stojí, střílej zezadu!“

Panic System – zachovejte paniku!

Zde se dostává ke slovu psychologie. Do této chvíle byla morálka vaší falangy jen jakýmsi koeficientem čerpání speciálních schopností. Nyní má každý pilot, váš i nepřátelský, jednoznačně deklarovaný momentální psychický stav.

Pokaždé, když to mech koupí, hra hází kostkou. Výsledek hodu je pak porovnán se silou útoku, vytrvalostí pilota, morálkou výsadku a dalšími určujícími parametry. Každý pilot v závislosti na průběhu bitvy přeskakuje mezi čtyřmi stavy – normální, vyčerpaný, nejistý a panika.

Funguje to překvapivě dobře a hře to značně přidává na hloubce. Koneckonců není nic uspokojivějšího než pohled na poraženého nepřítele, kterému rupnou nervy a zoufale tahá za páku katapultu.

Skill Based Initiative – dynamická iniciativa pro náročné

Jeden z nejnovějších přírůstků do rodiny rozšiřuje fáze iniciativy na 30 dílků. Odteď už nerozhoduje pouze váhová kategorie mecha, nýbrž celá řada statických i dynamických koeficientů. Škála váhy ovlivňující iniciativu je teď navíc měřena v desetitunové stupnici. Krom Gunnery ji ovlivňují všechny schopnosti pilotů a některé vybavení.

Dynamická podstata iniciativy se pak promítá do aktuálního dění na bitevním poli, což dodává taktické složce oproti původní hře novou hloubku. Každá akce s měřitelným pozitivním či negativním efektem má každé kolo dopad na ukazatel iniciativy. Zranění, pád mecha, nepovedený výpad, a dokonce vyčkávání v rezervě se logicky berou jako váhavost. 

Adjusted Mech Assembly – mechanikův šálek čaje

Přišlo vám divné, že prostě z bojiště shrábnete trosky mechů, které jste poctivě ugrilovali lasery, svaříte je dohromady a voilá, máte v hangáru fungl nový kousek i s výzbrojí? Teď už je tomu jinak. Každý nově složený kus vám do garáže doručí pěkně, jak se patří – na cimprcampr.

Logicky nečekejte ani žádnou doprovodnou výbavu. O svého nového mazlíčka ze šroťáku se budete muset pěkně z gruntu postarat a potrvá dlouhé týdny, než s ním poprvé vyrazíte do akce. V konfiguračním souboru je však možné si nastavit pravděpodobnost nálezu nepoškozených části. 

zdroj: Archiv

Mech Engineer – všude dobře, v hangáru nejlíp

RogueTech se odehrává během 4. války o následovnictví roku 3039.  Tím pádem přichází na scénu tuna nového arzenálu a mechů včetně klanové a pirátské technologie. Pokud jste příznivcem stolní hry anebo odchovancem Mechwarrior Online, budete se v novém hangáru cítit jako doma.

Každý mech má nyní funkční fúzní reaktor a motor, který může během bitvy explodovat. Nechybí hračičky jako TAG či NARC a ke slovu se dostanou i technologie občanské války jako Snub-Nose PPC. Takže už nestačí jen sestavit z nasbíraného šrotu mecha, on vám bez adekvátního reaktoru do boje nenapochoduje.

K dispozici jsou nově jak interní, tak externí heatsinky. Chlazení je v RT bráno velmi vážně. Garantuji vám, že odteď si v hangáru pobudete podstatně déle než kdy předtím, protože možností konfigurace mechů je opravdu přehršel.

No a pokud vás příliš neohromila poněkud skromná nadílka nových mechů v oficiálním přídavku Flashpoint, vězte, že RogueTech momentálně disponuje více než 780 kusy válečných plechovek a jejich variant!

Pilot Quirks – manýry a výstřednosti

Tahle součást odemyká dva specifické charakterové rysy pilotů. Je sice hezké, že si o každém žoldákovi můžete nastudovat jeho (či její) příběh předtím, než se ho sami ujmete, ale čtyřproudový strom dovedností je pevně danou veličinou. V základní hře tak krom portrétu a hlasu není nic, co by od sebe jednotlivé mechžokeje nějak výrazně odlišovalo.

Pilot Quirks má nově každý potencionální rekrut a najdete mezi nimi jak vlastnosti dodávající pasivní bonusy či postihy v obchodech nebo na lodi, tak samozřejmě ty, jejichž bonusy se projeví během střetů. Každý pilot se tak stává originálem a možnou divokou kartou na soupisce.

Jeden je štístko, další vám zajistí lepší ceny vybavení, jiný udržuje vyšší morálku. Zároveň tady máme kleptomana, egoistu, nevraživce či tvrdohlavce. RPG složka tím v rámci možností hry dosahuje téměř vrcholu.

Low Visibility – vidíš, co nevidíš a nevidíš, co vidíš

Tento čerstvý (verze 0.997 RT) kousek implementuje do hry pravidla stolní verze BattleTechu – MaxTech. Tento zásadní přídavek má za následek totálně přepracovaný systém dohledu jednotek, senzorů a maskování. Lze teď například zaútočit nepřímo palbou na pouhé signály radaru, aniž by byl samotný cíl v dohledu, což přidává na důležitosti mechům s dalekonosným arzenálem.

Detailní údaje o viditelném nepříteli jsou dostupné jen silnějším senzorům či pilotům s lepším Tactics. Viditelnost snižují vlivy prostředí jako počasí či noc, což opět přihrává nezbytnosti kvalitních senzorů. Ty lze navíc nepříteli narušovat ECM systémem, který poskytuje krytí pro vaše mechy.

V neposlední řadě lze také využívat speciálních stealth komponentů. To pak umožňuje maximální využití konfigurace mechů pro boj zblízka.

Persistent Map– žoldákův sen

RogueTech je samotným Olympem BattleTechu, vedle něhož původní hra stojí asi jako Hearthstone proti Magic: The Gathering mezi kartami. Co mod ovšem činí naprosto zásadním, je jeho perzistentní a navíc kompletní online mapa nejen Vnitřní sféry, ale zároveň všech periferních a klanových světů.

Slovíčka „online“ a „perzistentní“ zde nejsou použita jen tak zbůhdarma, RogueTech je totiž možno hrát jako takové lehké MMO. Ačkoli není možno se s hráči o jednotlivé planety utkat přímo, dá se o ně bojovat proti AI plněním misí za zvolenou frakci. Každý výsledek se pak nahrává na server, kde se mapa univerza aktualizuje. Co víc, herní mapa vám ukazuje, kolik hráčů se momentálně nachází na orbitu dané planety.

RT nabízí to, po čem správný mecho-žoldák touží nejvíce – nespoutanou svobodu a nikdy nekončící nabídku kontraktů v živoucím světě s reálnou taktizující lidskou opozicí. Hru tak podobně jako v nejnovějším oficiálním DLC spustíte v režimu sandboxové kampaně a samotný výběr postavy a příběhové pozadí určí vaše startovní vybavení. To vše s možností nových drsnějších, avšak vybalancovaných pravidel.

Čekají na vás značně rozšířené možnosti nastavení obtížnosti, kde si hru vypipláte adekvátně vašim schopnostem, od relativní výše odměn, šrotu a počtu kusů nutných ke složení mechů přes nastavení obtížnosti bitev až po počet kontraktů a žoldáků na systém.

No Guts, No Galaxy

V roce 3040 vypukne válka všech proti všem a vy si ji můžete s RT do sytosti vychutnat už nyní. Vy a vaše žoldnéřská tlupa budete mít neustále napilno a cestu za penězi a slávou doširoka otevřenou napříč stovkami dobyvatelných světů.

Pokud navíc holdujete role-playingu, určitě neváhejte navštívit oficiální Discord, kde můžete své akce koordinovat s ostatními žoldnéřskými veliteli a stanout tak třeba v čele operací, jež možná inspirují nejeden budoucí epos.

RogueTech je skvělým přírůstkem do rodiny ultimátních modů, kam se řadí například Long War pro XCOM, tedy modů nabízejících kompletní revizi původní hry pro všechny, jimž původní „vanilová“ verze přišla chudokrevná či nenáročná. A mně už nezbývá než položit onu obligátní a jedinou možnou otázku – na co sakra ještě čekáte?

Nejnovější články