Revoluční platforma pro PC hraní na dálku
zdroj: tisková zpráva

Revoluční platforma pro PC hraní na dálku

24. 3. 2009 23:23 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Všechny výpočty hry vám vzdáleně zajistí supervýkonný server, čímž odpadne nutnost upgradu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Společnost OnLive přichází s mimořádně ambiciózním projektem, který se tváří být možnou revolucí v PC hraní. Jejich nápad nabízí pohled na technologii, umožňující hrát moderní PC hry na TV nebo počítači, který přitom nedosahuje tvůrci každé takové hry požadovaných hardwarových parametrů. Odpadne tedy nutnost pravidelného upgradu počítače, resp. koupě výkonnější konzole, aby tyto stroje následně dokázaly udržet krok s dobou. A kterak že tohle vlastně bude možné?

Při použití OnLive služby vaše Windows PC nebo Mac poslouží jako jakýsi terminál a o všechny video/audio výpočty se postará vzdálený supervýkonný server, na kterém se bude spouštět herní kód. Data se budou následně v reálném čase přenášet ke koncovému uživateli, který tak bude moci plnohodnotně hrát i na zastaralém stroji. A nebo si, namísto klasického PC, bude moci koupit speciální plastovou mikro-konzoli, opět sloužící jenom coby nevelký přehrávač s ethernetovým portem, skrze který budete moci hrát na TV. Opačným směrem, čili od vás na vzdálený server, budou přenášeny stisklá tlačítka na ovladači, klávesnici či myši.

Výhodou má být mj. skutečnost, že tahle služba nebude pro vývojáře představovat žádné komplikace, nejde o nějaký proprietární systém. Vývoj může probíhat stejně jako dosud, kdy daný titul připravovali pro klasické PC. Navíc bez omezení třeba stran optimalizace kódu pro slabší mašiny či nutnosti řešit pirátství. OnLive služba bude mít údajně nízké měsíční poplatky s tím, že po zaplacení budete moci hrát jakýkoli nový titul, který společnost v rámci své služby nabídne. Že by nemuselo jít o nějaké bezvýznamné hraní v koutku, to dokresluje povědomí, že spolupráci už přislíbily firmy Atari, Eidos, Codemasters, EA, Epic, Take-Two, THQ, Ubisoft a Warner Bros.

zdroj: Archiv


OnLive služba GDC demonstrace

V OnLive za tímto účelem navázali úzkou spolupráci s internetovými providery a zakladatel a šéf OnLive - Steve Perlman, už v tuto chvíli hovoří o skutečnostech, že jejich kompresní technologie umožňuje hraní s téměř nulovou latencí, resp. se zpoždění pouhé jedné milisekundy pro enkódování na dálku zaslaného videa s hraním. Abyste mohli službu používat v nížší kvalitě, musíte mít internetové připojení o rychlosti 1,5 Mbit, a pro HD kvalitu 720p bude potřeba 5 Mbit přípojka. Hry jinak poběží rychlostí 60 snímků za vteřinu, budou v rozlišení 1280x720 a pro začátek hraní postačí download 1 MB pluginu do vašeho webového prohlížeče.

Je nutné zdůraznit, že nejde o další online distribuční systém, ale plnohodnotnou herní platformu, velice flexibilní a přístupnou široké veřejnosti, která se k hraní moderních PC her prostě jinak nemůže dostat. Takhle dojde k odstranění jedné dosti zásadní bariéry, díky níž si každý hráč může dopřát poslední herní pecky. Služba OnLive se chystá rozeběhnout již příští zimu a její součástí budou také komunitní funkce, stejně jako možnost sledovat vybrané hráče při hraní (Observer mód). Ze začátku chtějí její tvůrci držet krok s novinkami na herním trhu, jejichž zpřístupnění má být ve stejném čase, co se tyto objeví v běžných obchodech. Ovšem později se nabízené portfolio má dále (žánrově, jakož i typově) rozšiřovat, výhledově teoreticky i pro ryze konzolové tituly. Za sebe musím říci, že si mi tahle idea opravdu hodně líbí! Jak jste na tom vy?
zdroj: Gamasutra, IGN

mart

Nejnovější články