Autor:             Jan Herodes Publikováno:  20.května 2001 |  
 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Letošní         rok se E3 neslo v klasickém duchu. Největší stánky, na které padlo nejvíce utracených         peněz, měli konzoloví magnáti Sony a Nintendo. Jedinou novinkou bylo         počínání firmy Microsoft, která X-Box začala prosazovat ve velkém stylu         a nezaostávala za svými přímými konkurenty PlayStation a GameCube. A to         nejenom v tak zanedbatelné věci jako je velikost a pompéznost stánku,         ale i v kvalitě a kvantitě představených herních titulů. Bude jistě zajímavá         sledovat boj těchto tři konzolí v budoucnu. Microsoft         oznámil finální technická data, cenu a datum vydání a Sony reagovala         oznámením přípravy doplňků jako je harddisk, modem/síťová karta, LCD display,         klávesnice a myš. A samozřejmě i snížení ceny.
   Umírá PC? 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Trochu opomíjená         platforma PC se však nemusela za nic stydět. Naopak. Viděli jsme množství velmi kvalitních titulů, podle mého názoru dokonce ještě větší než u jiných platforem. Když jsem přemýšlel o tom, proč si nemalá skupina         lidí myslí, že PC nemá smysl podporovat tak jako jiné platformy a proč         někteří tvrdí, že PC je mrtvé, napadlo mě jen jediné. PC jako otevřená         platforma je na jednu stranu svobodná, ale na stranu druhou nesourodá.         Za PC nestojí žádný z gigantů jako je Sony nebo Nintendo, který by uspořádal         PC konferenci nebo PC party a tam poutavou formou předvedl ukázky z nejnovějších         her. Ne. U PC si každá z firem, ať je to EA, Sierra, Interplay, EIDOS         nebo kdokoliv jiný, hraje na svém písečku. Proto všem potom připadá PC         slabé, nevýrazné a bez rozvoje. Ale pravda je trochu někde jinde.
   Online hry vystrkují růžky         Prezentace nových online her je věc pro E3 nová, ale o to vyhledávanější novináři. Nemyslím nyní na síťové hry jako je Counter-Strike nebo Quake, na to už jsou všichni zvyklí, ale opravdu         online, tzv. massive multiplayer online role-playing game (MMORPG). Vedle již zavedené         firmy Verant Interactive (EverQuest), která předváděla datadisk EverQuest:         Thé Shadows of Luclin a svou novinku PlanetSide,         online střílečku, se představili i firmy jako Mythic Entertainment         s Dark         Age of Camelot nebo Wolfpack Studios s Shadowbane:         Change the World.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Poněkud skryta         se prezentovala i firma Turbine Games (Asheron's Call) se svým technologickým         demem nově připravovaného Asheron's         Call 2. Dostal jsem se přes zamčené dveře a viděl věc, hru, engine,         říkejme tomu jak chceme, který mnou praštil o zem. Ano, bylo to jen technologické         demo, ukázka hry, která nevyjde dříve než za dva roky, ale bylo to lepší,         než jakákoliv singleplayerová hra, ktrerou jsem na E3 viděl. Bez růžových         brýlí na očích přiznávám, že jsem viděl něco, co se jen tak neukazuje. Takto a ještě lépe vypadajících single her jsou v přípravě desítky, ale i tak to byl pro mě zážitek z největších.
          Bohužel bylo zakázáno fotit a filmovat, takže nemůžu ukojit zvědavost         vašich oči. Informace o samotné hře, na kolika bude serverech, bude-li         stejný systém skillu jako u prvního dílu a podobně, bylo také zakázáno         sdělovat (nejspíše z důvodů, že sami vývojáři v těchto otázkách nemají         ani v nejmenším nějakou finálnější představu). Bylo jen ukázáno, co všechno         je možné v enginu udělat, jak plynule animované jsou postavy, stínování,         pohyb stromů, trávy a podobně. Bohužel, toto je věc, kterou nelze slovy         popsat a obrázek nebo jiné video než z jarní konference vývojářů není         zatím veřejně k dispozici.
   Hry, které mě zaujaly 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      E3         tento rok nebylo opravdu nijak bombastické, něčím překvapující. Nebylo         však ani špatné. Bylo normální. A bohužel ani hry nebyly ve valné míře         takové, abych si řekl "Joooo, tak u tohodle chci za monitorem umřít!".         Max Payne je fajn, ale už je tu třetím rokem, Wolfenstein je hezká, leč         šíleně nudná střílečka, která bude těžit jen že slavného jména, Empire         Earth vypadá podivné a takhle bych mohl pokračovat ještě pár desítek odstavců.         Takže Vám mám místo seznamu zajímavých her dát pár řádku popisu, jak jsem         se fotil s hosteskami? Neeeee. Americké dívky nejsou nijak zvlášť přitažlivé,         a když se navíc ještě nucené usmívají, protože za to mají zaplaceno, jsou         odpuzující. Bleeeh. Ale pár PC titulů mě přeci jen zaujalo natolik, abych         je zařadil do svého žebříčku:
          1. Praetorians         - Eidos         2. Medal         of Honor: Allied Assault - EA         3. Warcraft         III: Reign of Chaos - Blizzard         4. Aliens         vs Predator 2 - Fox Interactive         5. Age         of Mythology - Microsoft
          Přehled většiny představených her na E3 si můžete přečíst v našich novinkách         nebo v tomto         souhrnném článku.
  Jan             Herodes  autor             je šéfredaktorem časopisu Level |  |  
 
 
 
 
  |