"Z Alan Wake si bereme to, co jsme se naučili o interaktivním vyprávění a věříme, že se nám to podaří zopakovat v ještě lepším provedení. Naopak z Max Payne využíváme jeho filmové souboje, a i ty se snažíme vylepšit. Budujeme na zkušenostech z minulosti a snažíme se dodat ultimativní zážitek od Remedy." Což zní proklatě dobře.
Myllirinne se následně znovu vyjádřil i k důvodům exkluzivity hry pro nový Xbox. Sympatické je, že nemluvil o „ojedinělých hardwarových možnostech konzole“, ale naplno sdělil, jak se věci mají: "Od nás jde zjevně o strategické rozhodnutí, stejně jako od nich. Jde o něco velkého – máme šílené nápady, ale potřebujeme nad sebou silnou ruku a chceme využít velkých možností společnosti jako je Microsoft k tomu, abychom hru dokončili. (...) Na téhle boží Zemi není jediný způsob, jak bychom takhle velký podnik mohli utáhnout sami. Určitě bychom měli ambice to zkusit, ale není prostě způsob, jak by se nám to podařilo."
Je příjemné slyšet, že Remedy neopouští ambiciózní přístup k vývoji svých her, přestože se ne vždy může původní plán ukázat jako realizovatelný - jak jsme se společně s tvůrci přesvědčili třeba v případě Alan Wake. Jenže bez velkých ambicí, často šílených, se šance, že vznikne něco opravdu speciálního, snižuje na minimum.