Proč vydavatelé her ignorují online média?
zdroj: tisková zpráva

Proč vydavatelé her ignorují online média?

6. 12. 2001 16:20 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Zakladatel a CEO GameSpy Networks dnes napsal zajímavý editorial, který by vás mohl zaujmout i v případě, že zrovna nějakou herní stránku nevlastníte.

Stěžuje si tam na obecnou krizi s nedostatkem inzerentů a hlavně na to, že si herní vydavatelé vůbec neuvědomují důležitost online médií jako takových. Ty totiž na rozdíl od klasických papírových časopisů uždibují jen malinkaté procento v media plánech většiny herních distributorů. Na ukázku tam uvádí srovnání největšího tištěného časopisu v USA, který má asi 500 tisíc čtenářů, s celou sítí GameSpy čítající desítky specializovaných serverů, která má měsíčně přes 10 milionů návštěvníků. Nevyrovnanost investicí do reklamy v papírových a online magazínech je paradoxní také kvůli tomu, že zatímco klasický časopis si přečtete za pár hodin, na herních stránkách strávíte mnohem více času a to po celý měsíc.

Jako jeden z možných způsobů, jak přilákat herní distributory k inzerci na webu, uvádí šéf GameSpy Networks nové formy reklamy jako tzv. Video Ads, které jste mohli vidět například v kampani na Xbox na FilePlanet. Výhody takové propagace nových her jsou zřejmé - na rozdíl od standardních reklamních proužků jde v takovém video-banneru ukázat atraktivní část hry (např. v kampani na závody Wreckless od Activison to je scéna, kdy auto vjíždí na chodník plný chodců :), která přiláká i ty, kteří by jinak o koupi neuvažovali. Co toto vše znamená pro většinu z vás, kteří se řadíte do skupiny návštěvníků herních webů, jako je třeba ten náš? Zejména uvědomit si, že reklamní bannery zde nejsou pro znepříjemňování čtení, ale že jsou pro nás jedním z mála druhů příjmů. Proto by čas od času neškodilo na nějaký z nich kliknout nebo si koupit inzerovaný produkt, jinak byste si možná za pár měsíců na doménách jako games.tiscali.cz nebo bonusweb.cz nemuseli číst vůbec nic...

jd

Nejnovější články