Poslední hodiny před vydáním Half-Life 2
zdroj: tisková zpráva

Poslední hodiny před vydáním Half-Life 2

13. 11. 2004 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Nastala velmi neobvyklá situace.

news zdroj: tisková zpráva Tisíce natěšených lidí v USA i Evropě už "vyplázly" ze své kapsy 50 Euro nebo 50 dolarů za Half-Life 2, ale zatím se mohou maximálně dívat na černou DVD krabičku a trpělivě odpočítávat zbývající hodiny do úterý 16. listopadu, na kdy je stanoven oficiální termín vydání. Teprve v ten den totiž bude možné aktivovat originálku přes internet a začít hrát. Za požadavek internetového připojení (viz HW požadavky na krabici) to sice Valve dříve pořádně schytali, avšak nyní se jim toto netradiční opatření bohatě vyplácí.

V celosvětovém měrítku se obecně nedá zamezit tomu, aby se nějaký očekávaný titul někde nezačal prodávat o pár dnů dříve (obchodníci jsou schopni pro navýšení zisku udělat cokoliv) a neposloužil hned jako zdroj pro pirátskou verzi. Letos se to přihodilo DOOMovi III a byly na tom bity všechny zainteresované strany, tedy poctiví prodejci, vydavatel, vývojář i koncoví zákazníci. S Half-Life 2 to je ale jiná káva - ačkoliv warez skupiny jako třeba RELOADED mají finální verzi z obchodu dávno k dispozici, je jim to úplně k ničemu, neboť na (jinak zřejmě nechráněných) nosičích je vše v kryptovaném formátu (stejně jako při dřívějším pre-loadu ze Steamu) a nyní se hra dá pouze nainstalovat (fotka), ale už ne odemknout, resp. spustit. Update 9:00 - tiskový mluvčí Doug Lombardi se všem omluvil za čekání a uvedl, že za to nemohou Valve, nýbrž Vivendi, kteří se tváří, jako by hra ještě nevyšla, a zároveň hrozí, že předčasná aktivace autorizačních serverů Steamu by byla porušením smlouvy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva A kdy bude hra k mání v ČR? Podle aktuálních informací by u nás měla být verze na 5 CD skladem od úterý, avšak s neméně žádanou DVD verzí to nevypadá příliš růžově kvůli zvláštním manýrům Vivendi (více to vysvětlíme příští týden, až bude 100% jasno). Každopádně platí, že všichni zájemci o HL2 od Tiscali GameShopu obdrží jako dárek zdarma plnou verzi FPS Devastation + ještě jim dodatečně pošleme domů exkluzivní češtinu pro Half-Life 2. Její přípravu náš internetový obchod sponzoruje a zatím má Kopulkon přeloženo přibližně 20% ze 110 stran čistého textu příběhu.

Poslední dny před možností ponořit se do hry si můžete ukrátit přečtením perfektního článku The Final Hours of Half-Life 2 na GameSpotu. Pokud umíte obstojně anglicky a rezervujete si dobrých pár hodin na přelouskání pětadvaceti stránek, určitě nebudete litovat. Dozvíte se tam spoustu zákulisních střípků o: Obrázek zdroj: tisková zpráva

    - vývoji od úplného počátku, netradičních postupech (např. se simulací hratelnosti v oranžových krychlích bez textur, rozdělení úseků různým partám designérů & velkém důrazu na fyzikální engine) či různých zádrhelích
    - přípravě předváděčky na výstavu E3 a scénách, které nakonec byly vyhozeny nebo změněny (např. manipulátor je dostupný hráči dříve, úvod hry už není na ledoborci, ale v City 17, které se podobá východní Evropě díky rumunskému původu uměleckého ředitele)
    - nemožnosti splnit šibeniční 30.9.2003 (tehdy se prý uvažovalo o zkrácení hry) a důvodech zapírání odkladu, o němž Valve věděli od začátku léta, ale nechtěli to oznamovat, než věděli nový splnitelný termín

    - zvláštním blikání kontrolky harddisku na PC Gaba Newella (na fotce vpravo), skrytých partition tabulkách a následném odhalení nejméně 13 nakažených počítačů ve firmě
    - nutnosti přeprogramovat části hry kvůli úniku a nákladech 1 milion dolarů za každý další měsíc vývoje (za 1 měsíc prý byli schopni vytvořit 3 hodiny kvalitní hratelnosti)
    - e-mailovém doznání 21-letého hackera z jižního Německa, který jako důkaz předložil ukradený .doc soubor o plánech na E3 prezentaci, ale pak se nechal chytit na nabídku práce bezpečnostního konzultanta ve Valve (vedle toho měl na svědomí např. Phatbot červa či nástroje pro hackery)

    Obrázek zdroj: tisková zpráva - armádě sedmi právníků bojujících s Vivendi (při klasické distribuci si vývojáři vydělají jen 7$ na jedné hře, ale přes Steam tvoří zisk 30$)
    - budoucích plánech (speciální "ATI" levely vyžadující nejvýkonnější grafické karty nebo přídavné singleplayerové epizody například v roli Alyx Vance)
zdroj:  vlastní zpráva, Shacknews fóra, GameSpot

jd

Nejnovější články