Ohlédnutí za E3 - strategie 1.část
zdroj: tisková zpráva

Ohlédnutí za E3 - strategie 1.část

26. 5. 2001 0:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

V této části povídání o novinkách z E3 se podíváme na zoubek několika strategiím jako Age of Mythology nebo Warcraft III.


Ohlédnutí za E3 - strategie, část první

Autor: Ondřej Malý
Publikováno: 26.května 2001

Ve druhé části povídání o novinkách z E3 se podíváme na zoubek několika strategiím.

 Age of Mythology
Obrázek zdroj: tisková zpráva Age of Mythology od Ensemble Studios bude volným pokračováním Age of Kings, ale už v 3D enginu. Práce na hře trvá už neuvěřitelné čtyři roky, ale Ensemblu se podařilo vše bezpečně utajit až do nedávné doby, kdy začaly prosakovat zprávy o "RTS III", ze kterého se po několika týdnech vyklubala právě připravovaná AoM. GameSpot si ve svém obrovském sedmistránkovém preview všímá například dokonale ztvárněného prostředí: "Terén je detailní a realistický, jsou zde vlnící se písečné duny, ostré útesy, zasněžené kopce a lesknoucí se ledovce. Když jednotky jdou po poušti nebo sněhu, nechávají stopy. Když se vlny převalí přes písečné pláže, písek ztmavne a objeví se pěna. Sníh jemně padá a valí se ze strany na stranu když přistává na zemi. Stromy se ohýbají ve větru. Svět Age of Mythology prostě vypadá jako živý."IGN PC neméně nadšeně dodává k mytologickým stvůrám: "Viděli jsme kyklopy mávající kyjem proti pěchotě. Po několika máchnutích Kyklop chytil jednoho z pěšáků a hodil ho přes obrazovku. To vypadá dost dobře. Medůzy změní nepřátele v kámen a Ledoví obři v led." Zkrátka, fandové Age of Empires II se mají rozhodně na co těšit, ostatně o Age of Mythology ještě určitě uslyšíme. Preview byla ve valné většině velmi pozitivní, včetně toho na BonusWebu, kde Vreco vyzpovídal i grafika Petea Parisiho.

 Empire Earth
Obrázek zdroj: tisková zpráva I když se odehrává z valné většiny v úplně jiné době, Empire Earth bude zřejmě hrou, se kterou se Age of Mythology bude porovnávat (tedy až vyjde). Tato ambiciózní hra nabídne celkem dvanáct dlouhých epoch lidské historie od doby kamenné, přes středověk až po nanověk (2100-2200). Máme-li věřit IGN PC, autoři (Stainless Steel Studios) žádnou převratnou novinku na E3 nepředvedli, ono už také není příliš co, protože hra je těsně před dokončením, vyjít by měla v září tohoto roku. Redaktoři se tak zaměřili na "mechy" z jednoho z posledních stádií hry: "Někteří mechové mají zajímavé vlastnosti a použití, takže to vypadá na úžasné bitvy. Někteří mají zbraně, schopné cestovat časem. Jedna na chvíli přesune jednotku úplně pryč, takže můžete trochu ztenčit nepřátelské linie, než se vrátí a znovu začne útočit. Další mech je schopen teleportovat jednotky na velmi vzdálená místa." Krátké zajímavé srovnání Age of Mythology a Empire Earth přináší Gamer's Pulse, kde si autor všímá nepřehlédnutelné podobnosti obou her s Age of Empires (aby také ne, na Empire Earth pracuje jeden z hlavních designérů AoE, Age of Mythology je nepřímým pokračováním AoE) a dodává, že "nakonec obě hry jsou docela odlišné. Naštěstí obě vypadají velmi dobře."Chcete-li se mrknout, jak vypadá Empire Earth v akci, podívejte se na jedno z tří videií v naší download sekci.

 Sigma: The Adventures of Rex Chance
Obrázek zdroj: tisková zpráva Sigmy bychom si měli všímat více, než mnohých vyhypovaných strategií, z nichž se vyklubou později prosté klony Duny 2 či Age of Empires. Hru totiž vytváří pro Microsoft firma Relic Entertainment, autor vynikajícího a nebojím se říci i dosti revolučního Homeworldu. Sigma sice bude zřejmě "klidnější" realtimovka (tzn. Dune 2 se bude podobat o něco více než Homeworld), ale přesto vypadá docela nadějně. GameSpy se podíval na kombinace jednotek: "Ve chvilce víte, jakou má každé zvíře silnou stránku. Například chameleon dokáže splynout s prostředím a útočí vystřelením jazyka. Pokud zkombinujete chameleona s nosorožcem, bude mnohem silnější a stále bude schopen se zneviditelnit. Pokud jej zkombinujete s vážkou, nebude tak silný, ale zase dokáže létat a bude z něj ideální průzkumná jednotka. Cílem je ujasnit, jaké schopnosti mají jednotlivá zvířata. A ani se nemusíte ptát, jaké schopnosti má skunk." To rozhodně nemusíme. Koncept modifikací jednotek je zajímavý a přivádí mne na dvě myšlenky - první jsou vzpomínky na jednu vynikající logickou hru ze starého MS Entertainment Packu, kde šlo rovněž o genetické modifikace, druhou je obava, aby se tak obrovské množství jednotek (snad až 30 000 modifikací!) ve hře vůbec využilo. Napířklad v Total Annihilation, která obsahovala několik desítek jednotek, jsem částečně z lenosti, částečně pragmaticky, vyráběl pouze pár celkově dobrých robotů a na ostatní jsem kašlal... Zpět ale k previews -  Adrenaline Vault ve své kratší zprávě kombinované s rozhovorem s šéfdesignérem Jayem Wilsonem informuje o tom, že hra je už z šedesáti procent hotova. IGN PC dodává, že je vidět obrovský pokrok mezi letošním Gamestockem a E3, grafika zvlášť vypadá mnohem lépe. Na Sigmu se docela těšíme, první videoukázku naleznete zde.

 Warcraft III: Reign of Chaos
Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokud u některých her musíte informace hledat, o Warcraftu III to rozhodně neplatí - jako o všechny hry od Blizzardu je o něj obrovský zájem úplně všude a my si tak můžeme vybírat :) Blizzard v traileru dokázal, že momentálně soupeří s Westwoodem o to, kdo dokáže udělat nejlepší videosekvence - ostatně přesvědčte se sami. Množství novinek z E3 přináší fanstránka Warcraft III.net - přece jen, její reportéři se mohli soustředit podrobně právě jen na tento titul. Kromě popisu toho, jak hra vypadá, přináší Warcraft III.net i zprávu o tom, jak dlouho ještě bude trvat dokončení hry: "Podle Roba Parda (hlavního designéra) jsou lidé a Orkové hotovi, zbývá jen vylaďování. Temní elfové jdou dobře a nejvíce práce je třeba udělat ještě na Nemrtvých. Odhaduje, že Temní elfové jsou hotovi z více než padesáti procent." Lidé z Firing Squadu si k Warcraftu III sedli právě spolu s Robem Pardem a nechali si předvést všechny novinky, o kterých napsali třístránkovou zprávu, z níž je patrné, že Warcraft III už skutečně nebude prostá realtimová strategie, ale spíše "role-playing strategy". Pozadu nezůstává ani BonusWeb - Vrecovi se mimo jiné hodně líbila grafika: "Pokud jde o vizuální podobu, rád bych zde zdůraznil, že se grafici z Blizzardu pořádně vyřádili a Warcraft 3 se díky tomu může pochlubit opravdu detailně propracovanými 3D postavičkami, pěkným herním prostředím, obrovskou spoustou doprovodných animací vtahujících do hry a vyhánějící její atmosféru hodně nahoru. Samozřejmostí jsou pochopitelně vizuální hody při kouzlení, zde si zase vyhráli animátoři a věřte mi, je to nádhera."GameSpy ve svém preview zmiňuje, že se nesetkáme s některými tradičními vlastnostmi RTS:"'Jednou z věcí, kterých jsme se chtěli zbavit, byly obrovské skupiny jednotek,' vysvětloval Chris Sigaty (producent hry) s poukázáním na obrovské armády nutné k úspěšnému útočení ve většině realtimových strategií. 'Soustředíme se na RPG aspekty, jako je vytvoření postav.'" GameSpy rovněž doufá, že Warcraft III už na příštím E3 neuvidíme, i když je to možné kvůli známému perfekcionismu Blizzardu. Nicméně oficiální zpráva pro tisk hovoří o začátku příštího roku. Doporučujeme také preview na GameSpotu, kde se mluví i o vlivu vašeho konání ve hře na prostředí - jak budou střely z katapultů bořit stromy či skály apod. a o neutrálních monstrech, která budou hrát ve hře dosti podstatnou roli.

 Praetorians
Obrázek zdroj: tisková zpráva Praetorians Honzu Herodese zaujaly natolik, že je zařadil na první místo svého žebříčku nejočekávanějších her. Jen škoda, že tato hra od Pyro Studios (tvůrců Commandos) má před sebou ještě nejméně rok vývoje a neuvidíme ji o něco dříve, nevypadá totiž vůbec špatně. Stejně jako Commandos budou i Praetorians taktickou hrou, jak ostatně píše i IGN PC: "Nejsou jiné zdroje než vaši vojáci. Každou misi zahájíte s určitým počtem vojáků bez šance vybudovat nové jednotky. Jedná se tak o čistě taktickou hru. Ale to, že hra neobsahuje standardní realtimově-strategický ekonomický model, neznamená, že neexistují základny a stavby. Viděli jsme několik úrovní, kde pretoriáni dobývali pevnosti a tábory obsazené nepřítelem." Nezapomeňte loupnout očkem na obrázky, protože vypadají opravdu velmi zajímavě.

 Myth III: The Wolf Age
Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokračování skvělého Mythu sice podle obrázků a videí nevypadá nijak zvlášť převratně, což nebrání IGN PC, aby napsalo preview na "jednu z nejlepších strategií, která byla kdy vytvořena. Myth III se bude dosti podobat dílům minulým: "Hra samotná se neobrací zády k tomu, co máme na sérii rádi. Hratelnost přežila přesun k novému vývojářskému týmu bez větších újem na zdraví. Mnoho jendotek, na které jsme si již zvykli, se objeví znovu s některými novými překvapeními pro staré veterány série. Jednotky se budou lépe ovládat a budou mít vylepšenou AI na spojenecké i nepřátelské straně, takže můžete očekávat nové obtížné úkoly."Gamespot si všímá nového enginu: Nejznatelnější vlastnost nového Mythu III: The Wolf Age je nový grafický engine plně v 3D. V předchozích hrách byly jednotky ztvárněny jako 2D sprity, Myth III používá detailní 3D jednotky s jemnou animací kostry." Všechny vlastníky počítačů Apple potěší, že Myth III je stejně jako Myth i Myth II vyvíjen zároveň pro PC i pro Maca (z toho důvodu je akcelerovaný přes OpenGL, nikoli Direct3D, jak je to obvyklé). Každopádně soudě podle informací z preview a dalších dojmů lidí, kteří Myth III viděli na vlasntí oči, půjde jednoduše o Myth II v lepším 3D s větším počtem jednotek...

Přehled všech dalších her oznámených na E3 si můžete přečíst v našich novinkách nebo v tomto článku, dále je pro vás připravena reportáž přímo z místa dění a souhrn toho nejlepšího z akčních her.

Ondřej Malý
připravil: jd




Nejnovější články