Autor: Ondřej Malý Publikováno: 12.června 2001 |
Kategorií "ostatní a zapomenuté" končíme sérii odkazovacích článků a končíme i s E3 pro tento rok a to definitivně. Pámbu zaplať.
Republic: The Revolution
zdroj:
tisková zpráva
V Republic: The Revolution uvidíme, jak si Američané představují život v postsovětské republice. Nemusíte se ale bát, že se bude jednat o frustrující simulaci života ušmudlaného mužika shánějícího svůj denní příděl alkoholického mořidla. V ubohé a poničené fiktivní zemičce jménem Novistrana se budete chtít dostat k moci ať to stojí, co to stojí. Hra vypadá jako kombinace The Sims a Tropica, ovšem v trochu větším měřítku. Zemi obývá asi milion lidí v šestnácti městech, přičemž všichni podobně jako v Tropicu patří k určité frakci - a na vás bude, abyste si vybrali, komu budete stranit a koho nebudete mít rádi. Republic je první vlastní hrou Demise Hassabise, bývalého pracovníka Bullfrogu a Lionheadu. Gamespot ve svých dojmech z E3 popisuje například systém "zdrojů": "Republic má zajímavý model zdrojů. Hra má zdroje tři - sílu, peníze a vliv. Jsou přesně počítány a vyděláváte je spojením se s lidmi s určitými vlastnostmi. Například, pokud se spřátelíte s boxerem, získáte sílu - a tu můžete později 'utratit' pokud chcete, aby pro vás boxer někoho zbil. Tyto tři zdroje jsou navzájem vyrovnané, takže se můžete soustředit na různý přístup podle situace."
Na Gamespy si přečtete i o trochu agresivnější taktice, která je ostatně ruským zemím tak trochu vlastní: "Pokud jste majetní, máte konexe a příslušný nedostatek morálky, můžete zkusit přímou vraždu. Hassabis demonstroval i toto! Najmout vraha byla těžká práce, protože musíte najít někoho mezi milionem občanů, kdo je schopen a ochoten zabíjet pro peníze. Pak musíte sehnat tolik informací o cíli, kolik je jen možné, aby měl vrah vše potřebné. Vražda se odehrála během návratu kněze z práce - copak to je na střeše naproti na ulici? Muž s puškou? Jojo, život v Novistraně není pro ty se slabým srdcem. Bum!". Nezapomeňte se podívat na obrázky nebo naše starší preview, hra vypadá zatím rozhodně docela dobře a dosti ambiciózně. Příští rok uvidíme, jak se povedla.
Hidden & Dangerous II a Mafia
zdroj:
tisková zpráva
Druhý díl vynikající české týmové taktické hry připravuje Illusion Softworks na konec tohoto roku, zatím se můžeme probírat kupodivu nepříliš početnými preview. Televizní typy hned odkážeme na dílko kolegů z BonusWebu, kteří připravili čtvrthodinové videopreview - necelých dvaatřicet megabytů velké video rozhodně za podívání stojí. Krátké dojmy ze hry publikoval i Gamespy, jehož redaktoři obdivovali například množství nevinných civilistů, kteří cajdají po městech. Množství nevinných civilistů ostatně bude na ulicích i v druhé hře od Illusionu - Mafii, která se odehrává v USA dvacátých let. Jako mladý člen jednoho z gangů budete šplhat po žebříčku až na místo kmotra - tedy pokud vás někdo během šplhu neodstřelí... Stejně jako v případě H&D 2 se i Mafii věnoval BonusWeb ve videopreview (k českým hrám na E3 vydal ještě zvláštní článek).
IGN PC Mafii (stejně jako cokoli jiného) chválí a popisuje možnost řídit jakékoli auto: "Řízení ve hře je skoro samostatnou hrou. Auta do sebe narážejí a realisticky se otáčejí když přejíždíte přes překážky a model poškození je excelentní. Po ulicích se procházejí chodci. A budete moci vyjet i na venkov, pokud se chcete nadýchat čerstvého vzduchu. Jestli nemáte rádi auta, můžete je rozstřílet, prostřelit pneumatiky, rozbít okna a světlomety. S basebalovou pálkou pak můžete poškodit auto ještě víc." I Mafia přijde na trh o Vánocích tohoto roku, přečíst si můžete ještě preview na Gamespy, ale nic moc nového se nedozvíte.
Torn
zdroj:
tisková zpráva
Tým Black Isle Studios nedávno ohlásil Torn a jako každá RPG hra od této firmy či BioWare i Torn vyvolal mírné pozdvižení. Nemusíme se ani divit, že preview jsou mimořádně pozitivní - po vynikajícím Falloutu, Baldur's Gate či Planescape: Torment se nikomu nechce věřit, že by se na Tornu dalo něco zkazit. Hra nebude používat žádný ze světů AD&D ani pravidla této deskové hry, RPG systém použitý v Tornu bude totiž podobný jako ve Falloutu - bude variací na jeho systém "SPECIAL". Na rozdíl od všech zmíněných her bude Torn v 3D (použitý engine je LithTech 3.0). Stránka GamesFirst nad grafikou nikterak nejásá (oproti ostatním vlastnostem hry): "Je těžké říci, jak bude hra vypadat. Black Isle používá engine LithTech a na E3 to vypadalo trochu zvláštně. Převážně to vypadalo hodně jako Baldur's Gate ve 3D a to je dobré i špatné. Nicméně některá monstra ve hře byla velmi dobře renderována a můžeme doufat, že se grafika ještě vylepší při dalším vývoji hry."
Na RPG Vaultu nic moc zajímavého nenajdete, kromě linkáře pod článkem :-)Mnohem zajímavější preview je na Gamers Pulse, kde mne zaujala část o kouzlech a jejich vlivu na boj: "Když bojujete s velku hnusnou želatinovou věcí, ta vystřeluje malé slizké potvory, které na vás různým způsobem útočí. Typ těchto potvor ale záleží přímo na tom, jak na želatináka útočíte. Například pokud zaútočíte s magií chaosu, vystřelí červené slizké potvory, které útočí jedem. To je fajn, protože jste náhodou imunní, takže nadále budete útočit tímto způsobem. Nicméně pokud zaútočíte mečem, vystřelí jiné potvory s jiným typem útoku, už mnohem nebezpečnějším než byl jed."
Tom Clancy's Ghost Recon
zdroj:
tisková zpráva
Rogue Spear si už zřejmě užil dost datadisků (jeden, Black Thorn, se stále ale připravuje), přijde tedy Ghost Recon, který zřejmě k sérii Rainbow Six ani patřit nebude. Realisticky o něm píší na SimHQ: "Novinkou ve Ghost Reconu jsou větší mapy (přibližně 400x400 metrů) oproti sérii Rainbow Siw. Myslím, že tyto mapy jsou příliš malé oproti Operation: Flashpoint, boje se odehrávají na příliš krátkou vzdálenost. Vlastnosti terénu a mlha z toho udělají 50-200 metrů a 200 metrů bude ve hře hrozně daleko. Nevidím důvod, proč zařadit snipery, když nevyužijete jejich potenciálu. Ghost Recon je ale ještě ve vývoji a vše se může změnit." Autorům se naopak líbí ztvárnění brýlí pro noční vidění.
To, co píše SimHQ, vypadá trochu divně v porovnání s informacemi GameSpy, kde se praví, že "další novinkou ve hře je možnost využívat vozidel, helikptér, tanků a nákladních automobilů. Akce se odehrává venku a je více "vojenská", jakoby se odehrávala ve skutečné válce. A pokud jste ve válce, potřebujete různé zbraně a jedna z nejnovějších je M-136 protitanková raketa." Upřímně řečeno, helikoptéra na mapě 400x400 metrů je ještě větší nesmysl než nákup nadzvukových stíhaček pro ČR, asi si budeme muset počkat na nějakou preview verzi, kde se vše vyjasní. Zatím to vypadá, že konkurovat bude Ghost Recon hlavně českému Operation: Flashpoint, což je mimochodem velmi dobrá hra, která vyjde už za dva týdny.
Simulátory a sporty na vymření?
zdroj:
tisková zpráva
Simulátorů na E3 až tak moc nebylo - Microsoft předváděl Flight Simulator 2002 a hlavně úžasný Train Simulator, jehož recenzi si u nás přečtete zítra (pokud se od hry dokážu odtrhnout) a můžete se na ni rovnou pozitivně naladit :-) Stránka SimHQ udělala sumář všech simulací - píší, že nejvíce času strávili u UbiSoftu, aby ne, když distribuuje Il-2 a Lock On :-) Kromě nich se dozvíte i o Projectu 1, jehož vývojáři na E3 sice stánek neměli, ale podívat se přišli, a také o případném Combat Flight Simulatoru 3, o němž se zatím ví jen to, že se bude odehrávat v Evropě a že jej Microsoft opravdu už vyvíjí. U sportů má smysl mluvit o řadě od EA Sports - a k NHL 2002 i FIFA 2002 jsme už všechno řekli v novinkách.
Přehled všech dalších her oznámených na E3 si můžete přečíst v našich novinkách nebo v tomto článku, dále je pro vás připravena reportáž přímo z místa dění a souhrn dalších zajímavých strategií (konkrétně tady a tady), RPG nebo akčních her.
Ondřej Malý připravil: jd | |
|