Autor: Ondřej Malý Publikováno: 23.května 2001 |
Za tři dny trvání E3 na nás výrobci a distributoři vypálili tolik nových informací a obrázků, že bycom s nimi vystačili na tři měsíce pravidelného updatování. Vyznat se v jednotlivých hrách a jejich předběžném hodnocení není žádná sranda, rozhodli jsme se tedy, že vám to trochu usnadníme "sumarizačním" článkem. Podívali jsme se tak na to, jaké dojmy mají z jednotlivých herních titulů zahraniční reportéři, kteří si je mohli osahat přímo v Los Angeles. Začneme s 3D akcemi...
Medal of Honor: Allied Assault
zdroj:
tisková zpráva
Nadšení. Absolutní nadšení. O Allied Assaultu mluví všichni v superlativech, možná je to tím, že EA chytře předváděli scénu z vylodění v Normandii, která vypadala (slovy preview na IGN.PC) jako Zachraňte vojína Ryana z pohledu vlastních očí. GameSpot říká, že "podle toho, co jsme viděli, Allied Assault bude nutností pro válečné nadšence, hráče FPS a rovněž pro fandy Spielbergova filmu". Proč ne - s vývojáři spolupracuje i kapitán Dale Dye, bývalý příslušník námořní pěchoty (který byl konzultantem i pro Zachraňte vojína Ryana), ozvučení hry je záležitostí pro Dreamworks Interactive (kteří dělali zvuk pro - to neuhádnete - Zachraňte vojína Ryana). Gamespot UK je ve svém preview docela střízlivý, když připomíná, že do zimy musejí autoři ještě hodně zvládnout, podle autora článku hlavně v animace postav by potřebovala zlepšit. Upřímně řečeno, i trailer svádí k tomu, abychom začali vyskakovat radostí a nedočkavě vystávat před obchody s hrami.
Duke Nukem Forever
zdroj:
tisková zpráva
DNF je na E3 stálicí už několik let, přesto stále dokáže nové video či pár obrázků zvednout herní novináře ze židlí. Ačkoli se objevilo jen jedno video a prakticky žádné nové obrázky ani informace o hře, neváhal jej například server GamersClick označit jako "nejlepší na E3". Podle jednoho videa je to více než odvážné... A na trailer se určitě podívejte, pokud jste tak ještě neučinili - stojí to za to. Pokud vám to nestačí, na PlanetDuke je detailní analýza videa z pera znalců.
Max Payne
zdroj:
tisková zpráva
U Maxe Payna je to skoro stejné jako u DNF. Gamespot UK informuje ve svém vcelku pozitivním pohledu na hru o zajímavém automatickém nastavení obtížnosti; hra by měla sama poznat, jak dobří budete. IGN PC nezůstává pozadu a popisuje, jak se do New Yorku vypravilo šest členů týmu a přivezlo přes pět tisíc obrázků a deset hodin filmu, které později Remedy použili jako vzor pro vytváření úrovní. "Když jsme viděli Maxe Payna na E3, byli jsme unešeni. Postavy a prostředí jsou naprosto omračující," říkají na IGN PC (stejně jako před dvěma roky). Úplně nadšený není server GamesDomain - ve svém článku píše: "Hra je plná mnoha akčních sekvencí. V jedné například Max musí prchat z hořící budovy a okolo něj se rozpadají pokoje. Jedinou starostí je, že se může objevit něco jako syndrom Dragon's Lairu - zkus levou cestu, umřeš, znova nahraj, zkus pravou cestu, umřeš, znovu nahraj, atd." Jisti si být samozřejmě nemůžeme, ale protože hra, vyvíjená už čtyři roky, má být hotova tuto zimu, na příštím E3 bude možná k dispozici i jedna z finálních betaverzí :)
Return to Castle Wolfenstein
zdroj:
tisková zpráva
Pokračování nového Wolfensteina je hrou, která vyvolala buď nadšení nebo odmítání. Nadšeni z ní byli například na serveru HomeLan, líbil se jim model poškození a inteligence protivníků. Jako obvykle nadšené preview je na IGN PC, kde vyzdvihují interaktivitu s prostředím (bude možné cokoli rozstřílet, převrátit apod.) a velký prostor věnují i inteligenci nepřátel. Čočíkovi z Bonuswebu se Return to Castle Wolfenstein také docela líbil, soudě alespoň podle preview, ve kterém říká, že "půjde o důstojného nástupce legendárního Wolfensteina 3D, a potažmo i všech tří Quaků". Pokud se vývojářům povede doladit drobné nepřesnosti, zejména nedotažená zranění jednotlivých vojáků, bude mít hra všechny předpoklady pro to, aby se stala legendou." Hra se zato nelíbila příliš ani ani šéfredaktorovi Levelu Honzovi Herodesovi, ani lidem ze serveru Something Awful, kteří kritizovali zombie a jednotvárnost prostředí: Wolfenstein podle nich vypadá docela dobře, "pokud se Gray Matteru podaří vymanit se ze stereotypu 'šedý kámen-dřevěná podlaha', objevujícího se snad v každé úrovni. Ano, vím, že nacisté rádi stavěli ze dřeva a kamene, ale pokud dokáže Activision narvat 500 tun zombií do hry, která s nimi původně neměla nic společného, předpokládám, že dokáže udělat totéž s designem úrovní". Snad to bude opravdu docela dobrá hra, zatím se určitě můžete podívat na mnoho úžasně vypadajících obrázků.
Unreal II
zdroj:
tisková zpráva
Unreal II předváděli vývojáři za zavřenými dveřmi a preview popisují demo, které novinářům na stánku Infogrames viděli. Gamespot i VoodooExtreme do hloubky rozebírají jednotlivé úrovně, srovnávají je s Unrealem I a články zakončují předpokladem (a zřejmě oprávněným), že i v drsné konkurenci to bude minimálně tak stejně dobrá hra, jako díl první. GameSpy jde ještě dál, když říká, že tato hra opět navždy změní FPS hry. Trochu odvážné. Předběžný názor si můžete udělat, podíváte-li se na obrázky. Mně osobně těší, že už se zřejmě nesektáme s příšernými hranatými rybníky, které mi na Unrealu neskutečně vadily...
Jedi Knight II: Jedi Outcast
zdroj:
tisková zpráva
Jednou z her ohlášených přímo na E3 byl i Jedi Knight II: Jedi Outcast. Zatím se podle fanstránky Jediknight.net nachází opravdu v raném stádiu a v preview se tak spíše než nějakého předběžného hodnocení dočkáme výčtu vlastností, které by hra měl mít. Autor ale říká, že "JK 2 používá engine Quake III a do teď je to jedna z jeho nejlepších implementací, kterou jsem viděl, ačkoli Soldier of Fortune 2 (rovněž od Raven Software) a Medal of Honor: Allied Assault mu dýchají na záda." Z preview na GameSpy se dozvíme, že Jedi Outcast bude používat GHOUL 2 (podobně jako SoF 2) systém starající se o "area damage" neboli o zásah místa, kam jste skutečně vystřelili - v případě Jedi Outcastu to budou například uřezané nohy apod. GameSpot ve svém preview poznamenává, že Jedi Outcast vypadá velmi dobře na to, že se na něm pracuje teprve od února tohoto roku.
Soldier of Fortune 2: Double Helix
zdroj:
tisková zpráva
Raven Software má kromě Jedi Outcastu ještě další želízko v ohni - pokračování vynikající (a krvavé) střílečky Soldier of Fortune. Stejně jako v jedničce bude hlavním hrdinou John Mullins, tentokrát s úkolem zastavit teroristickou grupu ohrožující svět smrtícím virem. Hra se soustředí více na reálné zbraně a méně na megapráskové mikrovlnné pušky, jak poznamenává maličký článek na GameSpy. IGN PCse příliš nepozastavuje nad tím, že SoF 2 bude ZCELA BEZ multiplayeru, protože ke hře bude "přibalen" generátor misí, který vytvoří prostředí a zalidní ho i potravou pro vaše zbraně. GameSpot si všiml nepříliš dotažené AI: AI vypadá zatím dost slabě, většina vojáků vám přímo vběhne na mušku nebo na vás nereaguje i když je postřelíte." Což by určitě vylepšit chtělo. Mnohem víc (vlastně skoro vše, co je o hře do nynějška známo) se dočtete v Leonově preview, které máte na dosah jednoho kliknutí myši.
Red Faction
zdroj:
tisková zpráva
Do Red Faction od Volitionu jsem osobně vkládal velké naděje a HODNĚ jsem se na něj těšil, ale E3 mne trošku zpražilo - jak to tak vypadá alespoň z dojmů některých zahraničních novinářů i herních vývojářů, Red Faction by se nemusela tak úplně povést, minimálně její PS2 verze (která mne ovšem až tak dalece nezajímá) bude možná pěkný propadák. Neutrální preview na GameSpotu informuje o tom, že hra je hotova ze čtyřiceti procent a vydána bude letos na podzim. Podle WRE hra "není špatná" a může být nejrealističtější 3D střílečkou letošního roku. Jake Simpson z Raven Software označil na Evil Avataru Red Faction (pro PS2) za největší zklamání E3.
To by pro dnešek stačilo, zítra se podíváme na nejnovější strategie. Přehled všech dalších her oznámených na E3 si můžete přečíst v našich novinkách nebo v tomto souhrnném článku, dále je pro vás připravena reportáž přímo z místa dění.
Ondřej Malý připravil: jd | |
|