zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
S postavami skromné Nastěnky a bohatýra Ivana čeká hráče mnoho hádanek i nástrah v pohádkovém světě plném kouzelných předmětů a tajemných bytostí. Nechybí samozřejmě ani oblíbené postavy z původní pohádky: macecha, nevlastní sestra Marfuša, zákeřní loupežníci, baba Jaga, dědeček Hříbeček a samozřejmě i Mrazík.
Autoři hry přečetli přes 1000 původních ruských i českých pohádek a legend, ve kterých nalezli mnoho inspirace. Díky skloubení nejmodernějších postupů (technologie snímání pohybů „motion capture“, 3D modelování) s tradiční ruční kresbou či animací se podařilo dosáhnout neobvyklého grafického ztvárnění, které často připomíná kreslené filmy.


Asi nejslavnější ruskou pohádku Mrazík, která nas obveseluje každý rok o vánocích, asi není třeba blíže představovat, podívejme se tedy spíše na další vlastnosti hry. Tou nejzajímavější je bezesporu kreslená grafika a hlavně animace, které jsou vytvořeny s použítím motion-capturingu, který dosud žádná jiná česká adventura nevyužívala a z těch zahraničních má nejblíž Broken Swordu. A kdo na hře pracuje? Původně to měli být ti, kteří pracovali na hře Gooka, ale nakonec od toho sešlo a celému projektu šéfuje Marek Španěl, který kromě toho se svým bratrem dokončuje FlashPoint. Na grafice a pohybu postav pracuje zkušený Karel Matějka, který krátce působil v Illusion Softworks a jinak má za sebou Poldu 2, Brány Skeldalu a Colony 28. Datum vydání Mrazíka byl stanoven už na říjen tohoto roku, takže můžeme očekávat tuhý boj v žebříčku prodejnosti s dalšími českými adventurami, především s Poldou 3, ale možná také s Panem Trpaslíkem nebo Ztraceným Ostrovem.