| Autor: Cappy Publikováno: 14.prosince 2006 |
zdroj:
tisková zpráva
I z toho důvodu je velmi pravděpodobné, že Wii-Mote jednak bude fungovat i bez hrazdy pod televizí a jednak ho díky Bluetooth bude možné připojit i k dalším zařízením. Řekněme k PC nebo NoteBooku, samozřejmě ale za předpokladu, že pro něj bude upraven software (ovladače). Ovladač má ale daleko více funkcí. Může fungovat jako řidítka motorky, tenisová raketa, dirigentská taktovka nebo paličky bubnů. Vše záleží na tom, jakým způsobem se drží, jak se s ním pohybuje a v jakých hrách se používá. Protože se předpokládalo, že se některým hráčům třesou ruce (zejména pak alkoholikům, notorikům, huličům, závislákům na kofeinu atd.), má ovladač zařízení nazvané jako "ring buffer", které umožňuje eliminovat nechtěné pohyby třesu a přesně zaměřit i těmto jedincům. Externí paměť a datové úložiště
zdroj:
tisková zpráva
Konzole má 64 MB paměti GDDR3 (označenou jako MEM2), do které může zapisovat jak procesor, tak i grafický čip. Je to stejné jako s MEM1. Jediný problém konzole spočívá v tom, že celková zásoba paměti je dosti omezená, takže se vývojáři budou muset uskromnit nebo použít pokročilé techniky pro komprimování velkých datových souborů a hlavně textur. Drobnou výhodou je, že spuštěné programy mohou být uloženy jak v MEM1 tak v MEM2. Paměťový subsystém je tedy značně univerzální. K ukládání dat má Wii interní nevyměnitelnou/pevně zabudovanou paměť FLASH o velikosti 512 MB, která slouží k uchovávání uložených pozic (savů) z her a také k uchovávání obsahu, který bude možné stáhnout prostřednictvím sítě (LAN) z internetu.Optická mechanika Optická mechanika podporuje jedno a dvouvrstvé "Wii média", které se dají z konzole vysunout softwarově nebo klasicky vnějším tlačítkem. Maximální rychlost čtení by měla odpovídat 6x DVD. Průměr kotouče média je 12 cm, takže klasický rozměr, v případě jednovrstvých médií dokáže takový disk uchovat 4,7 GB dat, v případě dvouvrstvých 8,51 GB. Konzole umí přehrávat i GameCube média. Předpokládá se, že v některých případech vývojáři nevyužijí celou kapacitu médií. Ještě něco k optické mechanice a k podpoře starších her pro GameCube - u Wii je zpětná kompatibilita řešena tak, že celá konzole "zpomalí", sníží svoje pracovní frekvence a přizpůsobí se hře původně vyvinuté pro GC, aby se zabránilo nechtěným anomáliím
zdroj:
tisková zpráva
(zrychlení běhu například při chybném čtení časovačů).Další vlastnosti konzole Aby se předešlo nechtěným vypnutím, zejména při strčení do tlačítka zapnuto/vypnuto, musí se vypínací tlačítko podržet asi dvě vteřiny, než se konzole vypne. A dále za zmínku stojí, že Nintendo v původních plánech počítalo s tím, že se při vložení média do mechaniky konzole sama nastartuje, protože jinak je za normálních okolností konzole vypnutá. Když uživatel otevře mechaniku, uvede tím Wii do stavu pohotovosti a při zasunutí se zapne kompletně. Tím je nastartováno, mačkání dalších tlačítek netřeba. Wii má slot na SD karty, bezdrátový ovladač, dva USB 2.0 porty, bezdrátový LAN, 4 porty pro GC ovladač, 2 sloty pro GameCube paměťové karty a AV konektor pro analogový výstup. Propojení s Nintendo DS bude rovněž možné a to pomocí vestavěné Wi-Fi přípojky. Softwarové vývojové prostředí je verze upgradu k SDK jménem Dolphin, které se používá pro GameCube. Knihovny jsou stejné, takže vývojáři znající platformu předešlou mohou vyvíjet snáze nové hry pro Wii a stejně tak portování starších typů her na novou konzoli bude snazší. S tím souvisí služba Virtual Console, která je velmi podobná Xbox Live Arcade a umožňuje uživatelům stáhnout hry prostřednictvím internetu. Primárně je zaměřena na rozsahově menší, indie a především remaky starších her, které se budou prodávat za 4-9 dolarů.
zdroj:
tisková zpráva
WiiConnect24 dovoluje zůstat konzoli v zapnutém stavu a přitom stahovat obsah, jako jsou dema, záplaty a podobně. Necháte jí tak přes noc a už ráno můžete hrát, ale to vše jedině tehdy, až u nás bude internetové připojení Wii oficiálně podporováno nebo nastavíte-li si prozatím nějaký jiný stát, například Velkou Británii (stejně jako u Xbox Live).Starší články o Wii: Představení konzole a her na E3, Dojmy z Wii verzí Raymana a Red Steel, Videa a poznatky z hrátek s Wii na Invexu Novinkové zprávy: Wii se prodává jako ponožky, AMD gratuluje Nintendu k Wii, Wii vyprodáno i v Japonsku, S Wii proti proudu času i díky Virtual Console, Ovladač Wiimote v akci, Ovladač Wii mnohem lepší než ovladač PS3?, Nintendo Revolution přejmenováno na Wii, Fotky a informace o Wii z konference Nintenda, Je ovladač poněkud nenažraný?, Wii ovladač funguje i na PC, Japonští hráči nejvíce natěšení na Wii |
| Cappy | |
| autorovi je 27 let, momentálně pobývá v zahraničí a specializuje se na hardware, dříve se podílel na vývoji několika počítačových her |