Nezávislý rozcestník: postkyberapokalypsa Zeldy
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: postkyberapokalypsa Zeldy

2. 12. 2012 18:00 | Téma | autor: Marek Král |

Pořádných her na hrdiny není nikdy dost. Náruživí hráči RPG by proto měli upřít zrak k cyberpunk postapo titulu Barkley 2, jenž zkříží Soldata se Zeldou. RPG japonského typu Pier Solar HD nakopne moderní konzoli Xbox 360 a ozáří obvod milované konzole Dreamcast. Knights of Pen & Paper předvádí mobilním zařízením, jak se dělá vtipná rolová a Hotline Miami 2 pravděpodobně bude. Čtveřice hudebních alb potěší milovníky elektroniky i klasického klavíru a závěrem na vás čeká švédská cyberpunk vize roku 2027.

BARKLEY 2 | Tales of Game's

Rok 2008 přinesl kultovní RPG poháněné enginem Game Maker Barkley, Shut Up and Jam: Gaiden, celým názvem pak Tales of Game's Presents Chef Boyardee's Barkley, Shut Up and Jam: Gaiden, Chapter 1 of the Hoopz Barkley SaGa. Již z názvu očividná satira na herní žánry a všudypřítomný humor ze hry udělaly instantní klasiku a zároveň to nejlepší, co se dá mezi rolovým freewarem dohledat. Pamětníkům je název titulu povědomý proto, že Barkley, Shut Up and Jam: Gaiden tvůrci představili coby neoficiální pokračování titulu Barkley Shut Up and Jam! z '94.

O čtyři roky později se rozjíždí Kickstarter pro vymazlenější pokračování. Zkráceně se mu bude říkat Barkley 2, ačkoliv ortodoxní fanoušci série mají také jasno: The Magical Realms of Tír na nÓg: Escape from Necron 7 - Revenge of Cuchulainn: The Official Game of the Movie - Chapter 2 of the Hoopz Barkley SaGa.

Příběh hráče zavede do roku 666X, kdy se coby ústřední postava, jež kvůli ztrátě paměti přijmula pojmenování X114JAM9, vydává na nebezpečnou cestu do světa postcyberpunk apokalypsy. Barevná číra tu budou čouhat za každou zdí, UI Cúchulainn bude nenávistným úhlavním nepřítelem a obraz dystopické budoucnosti si nezadá s literární klasikou žánru.

Autoři z Tales of Game's slibují otevřené akční RPG, v němž se budou snoubit východní přístupy s těmi ze Západu. Tavící kotlík všeho od Realms of Arkania, Fallout, Dark Souls, Gothic po Romancing SaGa, Dark Sun, Elder Scrolls: Daggerfall a Shin Megami Tensei: Nocturne. Hutný RPG zážitek odlehčí zběsilou akcí ovládanou myší, jako by se hráči ocitli ve světě, v němž Soldat dává Zeldě dobrou noc.

Cyberpunk si vysloveně říká o erotiku a humor a v Barkley 2 bude obojího dost. Alespoň tedy toho erotického humoru. Svět Necron 7 by měl rovněž nabídnout obří prostředí se spoustou zapadlých koutů k prozkoumávání, kde by se mělo dát najít pokaždé něco nového. Titul tak láká na vlastnost, že hráč v závislosti na místě a čase zažije něco zcela jiného. Zadané úkoly tak budou mít odlišný průběh, pokud se například někde déle zdrží nebo si od postav vyslechne různé verze příběhu. Že by skutečný roleplay?

V Barkley 2 se budou jak lidé, tak místa v průběhu času měnit. Měnit se budou dát i zbraně porůznu rozházené jako v sériích Diablo či Borderlands, nabízející tak neskutečnou různorodost. Hra bude navíc obsahovat DwarfNET, síť, do níž se budou moct píchnout všichni hráči.

Na Kickstarter přispělo přes 2000 lidí, přislíbilo přes 58 000 dolarů, čímž se překlenula tvůrci požadovaná částka 35 000, a do konce nabídky zbývá necelý měsíc. Předpokládané vydání hry je plánováno na Vánoce 2013. Místo sněhu by tak mohl být pořádný cyberpunk.

PIER SOLAR HD | WaterMelon Co.

Stejně jako měl Andy Warhol The Factory, svou továrnu na umění, má devítičlenné nezávislé studio WaterMelon Co. Magical Game Factory, svou továrnu na vlhké sny hráčů-retrofilů. Fanoušci dávných časů chodí do Magical Game Factory jak s postřehy, tak s přáními, co, jak a na čem by chtěli. Čím víc nechají v továrně peněz, tím víc kecají do samotného vývoje. Je to pochopitelné, mají nárok.

Filozofie „řekněte si, co chcete a my vám to uděláme“ tvůrcům z WaterMelon Co. nadělila komunitu stejně zapálených hráčů, milovníků staré dobré školy, kdy se vývojáři pro slušný titul museli kvůli hardwarovým omezením setsakra ohánět. Studio objevilo mezeru na trhu, retrohráče z Ameriky a Evropy, kteří si i dnes chtějí zahrát na svých videoherních konzolích čtvrté, potažmo šesté generace. WaterMelon Co. jim teď jejich sny doslova čaruje.

Pier Solar and the Great Architects je japonské RPG, jež vyšlo před Vánoci roku 2010 na 64megabitových cartridge konzole SEGA Mega Drive / Genesis / CD. Poskytuje přes 50 hodin herní zábavy, nabízí na 300 lokací s 800 cizími postavami. Náladou se blíží sérii Lunar, ačkoliv si každý v Pier Solar najde to své. „Zručně napsaný milostný dopis tahovým rolovým hrám dávnověku. Připomíná 16bitové klasiky Phantasy Star II a The Secret of Mana jak formou, tak obsahem,“ píše Jerry Bonner z herního webu 1UP, zatímco čtenáře ubezpečuje, že skutečně nespadli na hlavu a neobjevili se v první polovině 90. let. Pier Solar and the Great Architects je současnou realitou.

Podomácku vyrobené hry pro staré sestavy však nejsou žádnou novinkou, jak ostatně dokázal i Brian Provinciano s Retro City Rampage, kterou původně tvořil na NES. Před JRPG Pier Solar tu bylo Beggar Prince od C&E Inc., jež se dočkalo tří vydání (posledního v roce 2006), a Legend of Wukong od Gamtec, jež se do světa podívalo až roku 2008, ačkoliv na Tchaj-wanu vyšlo již v '96. Sice jsou takovéto tituly – z pohledu moderní masové produkce her – určeny velice úzkému okruhu hráčů, ale to neznamená, že je takový okruh nevýznamný. Kickstarter jasně dokazuje mezeru na herním trhu.

Magická továrna na hry WaterMelon Co. zažila menší demonstraci ze strany retrohráčů. Ti chtějí Pier Solar vidět i na PC, Mac, Linux, Xbox 360 a... na legendární konzoli Dreamcast. Tvůrci hráčům vysvětlili, že když už jednotlivé porty, tak ať to má styl. Vyvěsili Kickstarter, poprosili o 139 000 dolarů, načež jim fanoušci přislíbili přes 175 000. To prakticky znamená, že Pier Solar bude obsahovat japonský překlad, majitelé konzole Dreamcast se dočkají nadstandardní péče a hra by měla rovněž vyjít na operační systém Android, tedy i na konzoli OUYA. Překročí-li tamní Kickstarter hranici 200 tisíc, dočkají se Pier Solar hráči konzole Wii U, v českých končinách známé pod pohádkovým označením Wajaja.

Úspěšná kampaň končí za necelé tři dny. Pier Solar, jež nemá příponu HD pro nic za nic, by mohla obveselit pár tisíc retrohráčů už v prosinci příštího roku. Kdo svou konzoli Dreamcast prozíravě nevyhodil nebo neprodal, ten by ji měl po letech řádně prověřit, vyčistit a těšit se na novou hru jako tehdy koncem 90. let. Mimo Pier Solar tvůrci v továrně kutí ProjectY, cyberpunk bojovku s prvky RPG.

KNIGHTS OF PEN & PAPER | Behold Studios

Dobrých tahových RPG pro mobilní platformy aby hráč pohledal. Proto potěší, když se objeví zrovna takové, jež navíc humorně boří čtvrtou stěnu. Knights of Pen & Paper napodobuje situaci, kdy se natěšená skupinka hráčů posadí před Pána jeskyně a zažívá dobrodružství, jež jeho imaginace zrovna vykouzlí. Knights of Pen & Paper sbírá u mobilních hráčů veskrze pozitivní hodnocení, k němuž dopomáhá i velmi příjemná cena. Sem tam hru leckdo onálepkuje slovním spojením pay2win, ačkoliv jde nejpravděpodobněji o naštvání ze zpočátku špatně zvolené party. Kdo má taktiku her na hrdiny řádně nastudovanou, ten by neměl mít sebemenší problém. Rytíři stolní hry na hrdiny by časem mohli zaútočit i na Steam.

HOTLINE MIAMI 2 | Dennaton Games

Sotva vyšel první díl, už se přes Twitter oznamuje druhý. „U práce si pouštím libé tóny předběžného soundtracku k Hotline Miami 2, který jsme tenhle týden dali dohromady,“ sděluje světu švédský tvůrce Jonatan „cactus“ Söderström. Jeffrey Matulef z herního webu Eurogamer se s cactusem spojil a zjistil další podrobnosti. „Jo, vypadá to, že [stahovatelný obsah] oproti prvnímu dílu nakonec – s ohledem na počet předem plánovaných herních úrovní – nabyde, takže bude rozumné vydat hru samostatně, než jako pouhé DLC,“ svěřuje se mu.

„S hudbou do pokračování si zatím nejsem úplně jistý,“ navazuje. „Minule se na hudbě podílelo devět odlišných muzikantů. Vypadá to, že pár z nich by mohlo dělat i na pokračovaní. Přesto se však poohlížíme i po jiných hudebnících. Chceme, aby deska zněla nově,“ zakončuje cactus. Na pokračování Hotline Miami jako takovém se zatím nedělá. Oznámení druhého dílu však znamená, že Dennaton Games sklidilo zasloužený potlesk včetně nemalé finanční injekce. Otázkou zůstává, zdali se chlapcům podaří překonat svou parádní prvotinu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

HOTLINE MIAMI: THE TAKEDOWN EP | Scattle

Když zrovna Scattle neremixuje Daft Punk, Skrillex či Kavinského, podporuje svým zvukem titul herní soundtrack roku. Tenhle borec ze Států uvolnil svých pět elektronických švestek za směšný pakatel a na své Bandcamp stránce je zabalil do trefně pojmenovaného alba The Takedown EP.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

SUPER CRATE BOX SPECIAL | Eirik „Phlogiston“ Suhrke

Na předchozí zprávu příznačně navazuje tvorba norského hudebníka Eirika Suhrkeho, známějšího pod přezdívkou Phlogiston, jenž se stejně jako jiní šťastlivci podepsal pod soundtrack k Hotline Miami, konkrétně skladbou A New Morning. Hudbu k dřívějšímu hitu od Vlambeera Super Crate Box sepsal sice již před dvěma lety, ale duše skladatelova byla neposedná tak, že se musela pochlubit speciální verzí. Osmdesátá léta jsou osmdesátkovější, chiptune má o tunu lepší váhu, funk je tu veselejší a trip hop vytříbenější.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

MOTORWAY | Stephen Hemstritch-Johnston alias Fearofdark

Milovník elektronických fúzí se zalíbením v jazzu a funku Stephen Hemstritch-Johnston opouští svůj rodný domov ve Spojeném království a vydává se na dobrodružnou cestu za vysokoškolským vzděláním a novými zážitky. S dívkami na vysokých podpatcích? Snad také. Ústřední téma desky je však jasné. Jeho kompilace Motorway obsahuje starší klasiku i zcela nové kousky. Fearofdark se navrací ke kořenům, kdy hudbu na PC skládal pomocí trackeru ModPlug. Motorway je jeho prvním albem ryzího chiptune, jež se poslouchá naprosto samo, jelikož svět se točí v neustálém pohybu a lidé své životy tráví na cestách.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

SUPER MEAT BOY! – CHOICE PIANO CUTS | Brent Kennedy

Brent Kennedy se pokusil o něco, co jen tak někoho nenapadlo: převést hutnou elektroniku vynikajícího soundtracku hry Super Meat Boy na klapky klavíru. Brent Kennedy má v sobě navíc něco, co málokdo: úžasný cit a skladatelský talent. Autor původní hudby k Super Meat Boy Daniel Baranowsky cenné rady sice poskytl, ale samotné klavírní provedení zůstalo na mistrovi. Má-li být příběh Super Meat Boy parabolou milostného románu, pak je album Choice Piano Cuts přímým oživením Jane Austen, potažmo Emily Brontë coby pianistky. Kennedyho skladby jsou jednoduché, krásné, epické. Romanticky klasické.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

MEMORIZE | Eric Ramberg & Jimmy Eriksson

Cyberpunk vize roku 2027, kdy je všem lidem implantován paměťový čip umožňující policii přesnější vyšetřování. Z původního nápadu, jak pomoct společnosti Quixel s prezentací nových textur 3D modelů do her a filmů, nakonec vylezl stylový kraťas. Pod Memorize se podepsal také Jimmy Eriksson, bývalý švédský level designer studia Starbreeze, v němž se podílel na vývoji her jako The Darkness, The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena a Syndicate. „Filmy pro mě vždy představovaly určitou magii. I já chci být mágem a rozdávat nezapomenutelné okamžiky,“ píše na svém profilu.

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články