Newell: Propouštění ve Valve nesouvisí s žádnými projekty
zdroj: Foto: Valve

Newell: Propouštění ve Valve nesouvisí s žádnými projekty

15. 2. 2013 11:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Valve už dávno nepracuje jen na hrách. Vedle nedávno vydaného Counter-Strike: Global Offensive a probíhající bety Dota 2 také řeší robustní Steam a jiné platformy než PC (Mac a nově Linux). V poslední době navíc začalo Valve mluvit mnohem otevřeněji o hardwaru. Kromě spolupráce s Nvidií (Shield) a dalšími se chystá malý a výkonný Steam Box a Gabe Newell také nedávno prozradil, že nepracují jen na hardwaru, ale také na nových způsobech jak s hardwarem komunikovat a ovládat tak hry. Teď se ale začaly objevovat zprávy, že Valve vyhodili Jeri Ellsworth, designérku ovladačů a šéfku vývoje hardwaru.

Jak se později ukázalo, Ellsworth nebyla sama a z Valve nakonec odešlo / bylo propuštěno kolem 25 lidí. Není to nijak oficiálně potvrzené číslo, ale šuškanda na internetu jasně naznačuje, že to nebyl jen jeden nebo dva zaměstnanci. A 25 lidí je už docela hodně vzhledem k tomu, že Valve není studio, ve kterém by dělalo 800 lidí. Z takových zpráv bychom pak mohli usuzovat změnu priorit nebo dokonce odložení či zrušení nějakých konkrétních plánů Valve. K celé záležitosti se ale vyjádřil šéf a spoluzakladatel Valve Gabe Newell a jasně to popřel.

“Obvykle o personálních záležitostech ze spousty důvodů nemluvíme. Zdá se ale, že kolem našich nedávných změn je nezvykle velké množství spekulací, a tak jsem si myslel, že se k tomu výjimečně vyjádřím. Ne, žádné projekty nerušíme. Ne, neměníme žádné priority nebo projekty, o kterých jsme mluvili. Ne, tohle se Steamu, Linuxu, hardwaru nebo jakékoliv hry netýká. Nebudeme ale probírat proč u nás někdo konkrétní pracuje či nepracuje,” řekl Newell v prohlášení pro Engadget.

Tím by to mohlo skončit a věc by se uzavřela. když se na Newellovo vyjádření ale podíváme pořádně, tak je tam pár zajímavých věcí. Předně tvrdí, že se nic nemění na projektech, o kterých mluvili. Těžko říct, jestli krátkou zmínku na nedávné přednášce o tom, že pracují na hardwaru a způsobech jak jej ovládat, považuje Newell za “mluvili jsme o tom”, nebo tím myslí jen oficiálně oznámené věci. Mohlo se změnit něco, co šéf studia zatím nikde ani nenaznačoval a bůh ví, na čem všem ve se Valve ještě dělá.

Stejně tak je ale podezřelý ten počet lidí. Pokud by jich opravdu bylo kolem 25, tak to není vůbec malé číslo a už se klidně mohlo jednat o celý tým, který pracoval na nějakém konkrétním - pravděpodobně hardwarovém - projektu. Vývoje her by se tohle propouštění snad dotknout nemělo, i když ne všichni propuštění byli spjati s hardwarem. Několik z nich pracovalo na Half-Life epizodách, byli tam animátoři, testeři, programátoři apod. Profily některých z nich najdete třeba na Gamasutře.

Když se snažili redaktoři Engadgetu ze zástupců Valve dostat nějaké další informace, byli neúspěšní. Dokonce jim propouštění ani oficiálně nepotvrdili. Další spekulace tvrdí, že většina propuštěných se pohybovala kolem nějakého projektu týkající se Androidu a hardwaru. A i když víme, co dělali předtím, nevíme, jestli teď pracovali na různých hrách nebo na jedné hardwarové věci. Jak už na oné přednášce prozradil Newell, ve Valve jsou lidé motivování dělat na každém projektu něco trochu jiného, aby se předešlo kreativnímu vyčerpání a rutinní práci. Víc než tohle se asi nedozvíme, a tak nezbývá, než Newellovi věřit. Nic se nemění. Snad.

Nejnovější články