zdroj:
tisková zpráva
Na sajtě Kotaku sepsali otevřený dopis adresovaný herním vydavatelům. S prosbou, aby si konečně lépe naplánovali lineup svých produktů, tady pak především způsobem, aby si s hrami navzájem nekonkurovali. Uvedená výtka se samozřejmě ponejvíce vztahuje k tradičně nabitému předvánočnímu období, kdy hráči ani minulý rok nevěděli, po čem přednostně sáhnout. Na tomhle nakonec byly bité obě strany, protože té první se už za chvíli nedostávaly peníze na hry, které by si jinak jistojistě koupily, a tak sáhly jen po nejznámějších značkách typu Call of Duty či World of Warcraft. A to navzdory stávající ekonomické recesi, která nedokázala zastavit přetrvávající zájem lidí hrát videohry. Je tu v tomto kontextu příklad z filmové branže, kde velké společnosti své kinohity rovnoměrně rozdělují do průběhu celého roku (na jaře romantické příběhy, v létě animáky pro celou rodinu atd.).
Na Kotaku se dále přimlouvají za to, aby byl větší prostor dán projektům s originální vizí, u nichž pak není nutný bůhvíjak vysoký rozpočet. Kvalita přeci není úměrná množství peněz, které jsou pro vývoj daného titulu vyhrazeny. Úspěšná hříčka Braid, určená ke stažení v rámci služby Xbox Live Arcade, má být toho zcela názorným příkladem. Zkrátka je tu přání, aby se vydavatelé pokusili jít cestou nových nápadů a idejí a nesypali finance jenom do potenciální AAA produkce. Což by mohlo dále napomoci od častých stesků stran nákladnosti vývoje dnešních her a současně větší otevřenosti k případným rizikům. Ve smyslu vyzkoušení nových herních konceptů, apod.
Posledním přáním je snaha o větší zviditelnění lidí, co stojí za vývojem a produkcí té které hry. Jako je tomu právě ve filmovém průmyslu, kde máme ten který snímek spojený kupř. s určitým režisérem. Konkrétní tváře spojené s konkrétní hrou by totiž mohly napomoci hernímu segmentu k dalšímu posunu ve sféře zábavního průmyslu, k ještě lepšímu zviditelnění, což by si zcela jistě zasloužil. Nezapomeňme, že vůči tomu filmovému či hudebnímu je stále ještě v plenkách. A častá pochybení (hype a s ním související nesplněné sliby, malá žánrová rozrůzněnost, apod.) by měla být hráči více tolerována, protože přes setrvávající kritiku lze snadno zjistit, že také herní branže prochází evolucí a každoročně nás něčím hodně příjemně překvapí! Že těch "překvapení" není víc a že by evoluční tempo mohlo být výrazně rychlejší? Ale no tak, vždyť tenhle pohár je přeci z poloviny plný…
Otázka do diskuse: co si přejete do nového roku vy coby hráči?
1. 1. 2009 20:20 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
I my se přimlouváme za rovnoměrnější rozložení hlavních hitů do průběhu celého roku, jinak jsou na tom bity obě strany.
zdroj: Kotaku