Když se tedy Abbie Heppe, komunitní manažer Respawn, rozpovídal o tom, jak Titanfall nebude jako Call of Duty a bude vyžadovat úplně jiný přístup k taktice a využití prostoru, věřím mu. A těším se. Tohle zvykání si na nový styl prý nebude tak jednoduché, což Heppe vidí i při testování. Právě to týmu poskytuje nedocenitelné informace o tom, co je pro nové hráče obecně srozumitelné a intuitivní, a co už ne.
Zároveň to ale znamená i určité přímé vyučování hráčů, kdy občas tvůrci k testerům přijdou a poradí, co se vyplatí dělat, a co ne. „Pořád vidím, jak lidé přichází a hrají jako kdyby nešlo o vertikální střílečku. Přijdou sem, schovají se za nějaký kryt, vykouknou, zastřelí někoho, popoběhnou do dalšího krytu. Když hrajeme my, jsme hned na zdech a střechách, kde se pohybujeme jako šílení“.
Právě adaptace na vertikalitu bojiště bude asi jednou z klíčových věcí, jak být dobrý v Titanfall. Podle videí musím říci, že celý koncept stylem pohybu v prostoru trochu připomíná názvem podobné a světem zcela odlišné anime Attack on Titan. Heppe potvrzuje, že je třeba do hráčů jiný styl tak trochu natlouct. „Občas musíte lidi trochu lámat. Pak ale vidíte, jak skáčou na zdi a uvědomí si, že doteď kolem nich jen běhali. Na konci zápasu už jako šílenci skáčou kolem, jako bych to dělal sám.“
„I když ale lidem řeknete, že něco dělají špatně, chvíli jim trvá, než si uvědomí, v čem je chyba. … Vidím lidi, jak chodí ulicemi a říkám jim – takhle na vás šlápne Titán. Tím myslím, že opravdu přijde a dupne na vás. Musíte využívat budov a cestiček, které pro vás vývojáři připravili.“ Jde tak de facto o opačnou cestu než kudy šla Modern Warfare, kterou tvůrci z Infinity Ward definovali na delší dobu styl multiplayerových stříleček. A nepůjde asi o jedinou odlišnost.
S Modern Warfare se začal dominantně prosazovat systém odemykání nových zbraní a vybavení. Čeká nás to i v Titanfall, ale zjevně ne v takové míře, aby se odemykací grindování stalo ústředním bodem hraní. Cílem Respawnu je, aby hráč nebyl zahlcen vybavením, schopnostmi a zbraněmi. „Hodně vše testujeme, aby byla hra vyvážená. Základní systém zůstane stejný. Budete mít záložní zbraň, zbraň proti Titánům a zbraň proti pilotům. Zbraní bude samozřejmě mnoho a vy si vyberete ty své.“
Titanfall vypadá nadějně. Je vidět, že pro Respawn jde o titul, kterým chtějí zabodovat a díky svým zkušenostem ví, co si mohou dovolit. Pokud vyjdou všechny plány, mohla by přijít střílečka, která zase posune žánr ani ne tak dál, jako spíš nabídne alternativní cestu. Titanfall vyjde v příštím roce na Xbox One, X360 a PC.