Máte námět či připomínku? Napište nám
MS bude hardcore hráče učit lásce ke Kinectu
zdroj: Archiv
Téma

MS bude hardcore hráče učit lásce ke Kinectu

14. 6. 2011 17:38 | autor: Petr Poláček |

O podpoře Kinectu v „hardcore“ hrách slýcháme od Microsoftu od samého začátku, ale dočkáme se jí nejdříve až koncem tohoto, potažmo v průběhu roku příštího. Načasování však nehraje roli, jde o samotný fakt, že něco jako hlasové ovládání v Mass Effect 3 nebo Ghost Recon: Future Soldier bude. Microsoft si myslí, že právě tím naučí „hardcore“ hráče Kinect milovat a používat. Doposud se tahle skupina hráčů na Kinect moc nechytla a pomalu se šířil sentiment, že to s pohybovým ovládáním X360 dopadne podobně jako Wii – casual hráči z něj budou nadšeni, hardcore ho budou ignorovat. A vzhledem k tomu, že hry kupují spíše core hráči, Microsoft s tím musí něco dělat.  Otázkou je, zda firma zvolila správný přístup.

Idea, že silně zacílenou technologii prodáte všem, už selhala v případě Wii, kde se k tomu přidaly ještě další faktory – málo her od třetích stran, absence snahy experimentovat s možnostmi pohybového ovládání, slabý hardware atd. Přesto, proč by najednou mělo to samé, co na Wii nešlo, fungovat na Xboxu? Hardcore hráč ví poměrně přesně, co chce a většinou to je kvalita obsahu, kterou upřednostní před efektním způsobem ovládání. Než by se pral s tím, jestli Kinect rozpozná jeho hlas, zmáčkne jednoduše tlačítko. Hardcore hráč hraje tak, aby si co nejvíce užil obsah a byl co nejméně otravován jeho formou, do které patří i ovládání.

Když to vztáhnu na Mass Effect 3, tak pro hardcore hráče je důležitá akce a příběh, možnost hulákat odpovědi v rozhovorech na výsledném zážitku nic nemění a ovládání spolubojovníků hlasem také ne, pokud bude fungovat stoprocentně. Pokud ne, bude to jen otravný prvek navíc, nehledě na fakt, že je to stejně jenom varianta obyčejného voice chatu, který se při multiplayeru používá dnes a denně.

Kudo Tsunoda, člověk odpovědný za všechno spojené s Kinectem během E3 prohásil: „Nikdy jsem si nemyslel, že core hráči Kinect nesnáší.“ Spíše prý od lidí slýchá: „Strašně rádi bychom měli podporu Kinectu ve hrách a žánrech, které hrajeme a užíváme si.“ A právě na to konto došel k záběru, že všelékem je zahrnutí podpory Kinectu do „hardcore“ značek. Nedochází mu, že na tohle se Kinect hardcore hráčům prodat nedá. Pokud už jej doma mají, asi ho v podporovaných hrách vyzkouší, ale že by si kvůli hlasové podpoře koupili Mass Effect 3 nebo dokonce Kinect? To zní spíše jako utopie. Ostatně, Sony implementuje podporu Move do nových i starších hardcore her už od minulého podzimu a zatím se nezdá, že by se to nějak podepsalo na prodejích her popřípadě PS Move. A co si vlastně myslíte vy? Jak se vám hlasové ovládání pozdává, je pro vás vůbec v tradičních hrách zajímavé?

Nejnovější články