Mraveneček lapený do jámy v Operation Flashpoint 2
zdroj: tisková zpráva

Mraveneček lapený do jámy v Operation Flashpoint 2

9. 10. 2009 20:20 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Špatně provedené skripty a uměle vyvolaná frustrace dokáží totálně pokazit celou hru. + TRAILERY

Zvětšit zdroj: tisková zpráva (KOMENTÁŘ) - Podobně jako u ArmA 2 jsem byl z nového Flashpointu hodně rozpačitý. Jeho PC verze je na tom stejně bídně, jako tenkráte naše Arma 2 hned po vydání ještě bez opravných balíčků. Tentokrát ale nikoli kvůli bugům, nýbrž kvůli totálně nevyladěné obtížnosti PC verze, která dosahuje naprosto závratných výšin i na poměry realistických bojových simulací. Samozřejmě jsem čekal, že budu nařknut, že jsem lama, špatně jsem se vyspal, ztratil jsem nervy, nebo že jsem odkojený Call of Duty a neumím to prostě hrát. Nebo v tom horším případě jsem se dozvěděl, že jsem byl s Bohemia Interactive pít, že jsem moc velký patriot a ArmA fanboy, a že mě BIS zaplatila desátku, abych Flashpoint proklel. Nic z toho samo není pravda, ani umělé shození kvůli senzacechtivosti, jen báchorky.

Codemasters chtěli zřejmě překonat Armu její vlastní zbraní, totiž realističností. Jenže to alespoň v testované PC verzi (konzolové jsou na tom prý úplně jinak) naprosto přestřelili tak, že i na tu normální obtížnost (první ze tří) lze v tomto stavu hrát jen s obrovským sebezapřením, protože před vás klade takové šílené překážky a chyby, že to až bije do očí. Nemám nic proti ultrarealistické akci, ale musí hrát podle jasných pravidel. A né, že hra vesele sype kolem vás jednoho nepřítele za druhým, ať se pohnete kamkoli, i když před chvíli na blízku nebyla ani noha.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Navíc protivníky obdařila velkou bystrozrakostí, protože vás spatří, zaměří a zastřelí na extra velké vzdálenosti i více než půl kilometru, přitom na tuto vzdálenost je nemáte šanci ani škrábnout. Celou hru si tak připadáte doslova jako lovná zvěř a nikoli člen speciálních jednotek, jak by mělo být. Přitom by bohatě stačilo umožnit volné ukládání, nebo alespoň více nahustit checkpointy, popř. je lépe rozmístit, pak by se to ještě dalo.

Jenže vám by nevadilo, když se uloží špatně checkpoint tak, že po jeho načtení vás hra vhodí jako jasný cíl pro bitevní vrtulník nepřítele (před checkpointem tam nebyl) a ještě kolem vás během jedné sekundy vhodí na scénu skript rojnice pěchoty protivníka spadlé z nebe? Ani vypětím vlastních sil tak nemáte možnost svým konáním vůbec nějak ovlivnit, jak se z této šlamastiky dostat. Protože ještě než vám hra umožní se po respawnu zapojit a vůbec se pohnout, již v tuto chvíli nepřítel totálně zlikviduje celou vaši jednotku a mnohdy i vás.

zdroj: Archiv


Operation Flashpoint 2 launch trailer

Navíc tupí AI spolubojovníci si dělají, co chtějí a pranic nedbají vašich rozkazů. Můžete se uklikat k smrti a stejně se v boji nepohnou tam, kde by se zachránili. Ne, místo toho se nechají zpravidla zabít obrovskou přesilou nepřítele. Je smutné, že hra takto podvádí, protože pro normálního hráče až na hardcore pařany je v tomto stavu Flashpoint naprosto nedodělaný a nehratelný produkt, tedy pokud zůstane prodávaná PC verze stejná, co ta dřívější review, kterou jsem měl možnost hrát.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Je to sice drobnost, řeknete si, ale špatně provedené skripty a uměle vyvolaná frustrace vám třeba totálně pokazí celou hru. Na zábavu tak můžete zapomenout, její podstata se zcela vytratila, ale tvůrci už ohlásili přípravu opravného patche. Jen zatím není jasné, jestli nesmyslnou obtížnost rapidně sníží a vůbec lépe vyladí AI a respawny. V OFP2 pro PC jsem si často připadal jako mraveneček lapený do pískové jamky mravkolva, který by se býval vyhrabal nahoru, ale musí čelit mnohem většímu počtu překážek, než jen kluzkým povrchem a zrnky písku, co hází predátor v chodbičce uprostřed.

Kupř. vlezete do obrněného vozidla, ujedete asi 50 metrů a již jste mrtví, protože vás zasáhla jediná střela z bazuky nepřítele, kterého ani nemáte možnost spatřit. Přitom jinak je Dragon Rising dobrá hra, byť nikoli špičková, však ArmA 2 má hromadu věcí povedenějších. Ale ti dva si nemají zatím možná co vyčítat. Jeden je za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. Jsem tedy hodně zvědav, až si osobně vyzkouším, zda jsou PS3 a X360 verze odlišné od té PCčkové, čemuž by nasvědčovalo úplně jiné vyznění recenzí na internetu. Jaké máte vy zkušenosti s obtížností v PC verzi?

zdroj: Archiv


Operation Flashpoint 2 competitive multiplayer trailer

P.S. na závěr jako perlička autentický přepis emailové korespondence, když jsem OFP2 hrál a musel jsem se vypovídat - více o této hře, která je ode dneška v ČR k dostání u všech dobrých prodejců (včetně Surtepu), v dřívějším zpravodajství:

Patnáctkrát Operation Flashpoint 2 na nej detaily  [7.10.2009 15:15 - jd]
Operation Flashpoint 2 až rovnou česky nebo vůbec  [5.10.2009 18:18 - jd]
Shrnutí prvních recenzí Operation Flashpoint 2  [29.9.2009 15:15 - jd]

zdroj: GamesBlog, VE, za vytípané obrázky díky čtenářům AndyS a Vlk

mj

Nejnovější články