zdroj:
tisková zpráva
Jestli v něčem jasně vedly PC verze RPG typu The Elder Scrolls před konzolovými, byla to tvorba modů od členů šikovné komunity. Občas člověk prostě jen žasne, kolik času a píle někteří uživatelé věnují tvorbě malých i obřích modů. Se Skyrimem to bude stejné... a přesto v něčem možná jiné. Todd Howard potvrdil, že nástroje na tvorbu modů budou sice při vydání k dispozici jen na PC, ale tým pracuje na tom, aby je šlo časem použít i na konzolových verzích.
„Běží to na všech konzolích. Co se PS3 a X360 týče, zatím to nelze zrealizovat, ale moc rádi bychom našli způsob, jak to udělat. Jednáme s Microsoftem a Sony a je zde šance, že se to jednoho dne stane. Bohužel, v době vydání to podle mne nebude.“ Takže konzoloví milovníci RPG ještě nemohou nadšeně výskat, 11. listopadu, kdy má hra vyjít, žádný přístup k modům nebude. Ale Howard dodal ještě další doplňující informace.
„Moc nám na tom záleží, protože tohle je způsob, jakým hru vytváříme. Myslím, že celý princip vytváření modů je skutečně skvělý, ale 90% našeho publika je na konzolích a 90% si jej tedy neužije. Pokud se nám podaří tento problém vyřešit, půjdeme do toho.“
Údaj o 90 procentech se zdá být poněkud nadnesený, ale celkem dobře asi reflektuje, jak se na jednotlivé platformové segmenty může producent dívat. Hlavní ale je, že pro PC verzi budou nástroje pro tvorbu modů dostupné. Každopádně, Bethesdu čeká ještě dlouhá cesta, protože Microsoft si obsah XBL velmi důsledně kontroluje a nějaké svobodné uploadování každého modu nepřichází v úvahu. Pokud se ale jednoho dne převod modů na konzole uskuteční, bude to další významný krok v setření hranice mezi konzolemi a PC.