Midway v problémech kvůli Unreal Engine 3
zdroj: tisková zpráva

Midway v problémech kvůli Unreal Engine 3

25. 11. 2008 2:02 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Jeho licencování a nákladné modifikování prý vedlo k odkladu nebo špatnému načasování klíčových projektů. SVĚTLÉ ZÍTŘKY?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Potíže tohoto amerického vydavatele jsou dlouhodobějšího rázu a na vině jsou samozřejmě nedobré výsledky, resp. špatné prodeje jimi vydávaných her. Sluší se zmínit, že Midway je stále jenom druhořadý vydavatel a do první ligy se vůčihledně nedokáže protlačit. Jeho tržní hodnota je v současnosti směšných 37 milionů amerických dolarů a stále se zvyšující pohledávky tuto firmu staví - pro případného zájemce o eventuální odkup - na vedlejší kolej. Tedy za předpokladu, že nedojde k bankrotu. Éterem zaznívají dokonce hlasy, že Midway dost možná čeká pád ne nepodobný Atari, kde zůstalo už jenom jméno, a veškeré herní licence se musely odprodat.

Jsme-li u toho, asi nejznámější značkou Midway je Mortal Kombat, který přežil stagnaci žánru bojovek. Od příchodu nového dílu Mortal Kombat vs. DC Universe na předvánoční trh si firma mnohé slibuje, především vylepšení jejího finančního hospodaření, ale asi nelze čekat nějaké zázraky. Koneckonců i výsledky za poslední kvartál, končící měsícem září, byly hodně špatné. Firma totiž měla ztrátu ve výši 76 milionů dolarů a v současné době došlo k dalšímu - a to dosti kritickému - propadu hodnoty jejích akcií. Takže je na stole varování od newyorské burzy cenných papírů (NYSE) s tím, že pokud se jejich hodnota do šesti měsíců nezvýší na přijatelné minimum, dojde k vyškrtnutí Midway z obchodování na burze.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V důsledku krize došlo k propuštění několika desítek zaměstnanců z pobočky v Chicagu, kde dokončili mj. výše avizovaný Mortal Kombat. Což koresponduje se zbytkem roku, kdy v Midway už propouštěli v rámci svého Austin studia, resp. zavřeli celé své LA studio. Za problémy, aspoň podle některých bývalých zaměstnanců, je prý klíčové rozhodnutí, že v Midway se rozhodli licencovat Unreal Engine 3 a to pro VŠECHNY své produkty. Uvedené pochopitelně není nikterak na závadu. Ovšem v Midway se engine snažili dále modifikovat skrze nejrůznější technologické vychytávky, což výrazně prodražilo vývoj.

Důsledkem onoho rozhodnutí byly vysoké mnohamilionové investice do všech interích studií, aby zde byly vytvořeny potřebné podmínky pro tvorbu her na bázi UE3. Leč komplexnost UE3, resp. zcela zbytečná snaha ušít jej "na míru" každé jednotlivé hře vedla k nemožnosti efektivnějšího sdílení vývojářských nástrojů, dalším investicím a hlavně odkladu vydání her. Posléze společnost stála před nutností, že bylo třeba některé produkty konečně vypustit na trh - ve zcela nevyhovujícím termínu, aby získala potřebnou a pro své další fungování důležitou hotovost.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Takže akční Stranglehold od Johna Woo, který byl oproti původním záměrům posunut téměř o rok a vývoj se nakonec vyšplhal na neuvěřitelných 40 milionů amerických dolarů, měl start týden před vydáním Halo 3. V Americe se ho prodalo přes 300 000 kopií, což není zase tak málo, ale vzhledem k nákladům velký průšvih. Dalším se v počítání závěru minulého roku stalo naprosto nevhodně načasované listopadové vypuštění Blacksite: Area 51, kterážto hra nebyla ani hotová (dokončení bylo plánováno až na první kvartál 2008), ale Midway po neúspěchu se Stranglehold nutně potřeboval dále navýšit tržní kapitál.

Problém je, že Midway nemá zdaleka tak atraktivní herní portfolio jako konkurence v podobě Activision či EA, kde řada úspěšných pokračování dobře zavedených produktů dokáže vygenerovat potřebný zisk na experimenty s novým IP či se ztrátovými projekty. Takže nutně potřebuje hity, ale ty zkrátka nemá. Ano, najdeme zde druhdy dobře známý Gauntlet, Rampage (verze pro PS2 a Wii vygenerovala svého času na milion (!) prodaných ks), Blitz či Rush - a samozřejmě klenot v podobě Mortal Kombatu, ale ani jedna z výše připomenutých herních sérií pohříchu nepředstavuje AAA titul. Prostě nemá výrazný zvuk a povětšinou ani žádaný komerční úspěch - i když její případný odprodej, tedy odprodej samotné herní licence, by mohl částečně napomoci k uklidnění nervózních akcionářů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Nicméně to jsme přesně tam, o čem mluví hlasy zkraje tohoto článku. Vše tak pozvolna směřuje k pádu ve stopách Atari. A nějak extra lákavě nevypadají ani na zimu chystané tituly, jako automobilová akce The Wheelman či klon GTA The is Vegas (u něj odhadujeme, že dojde k dalšímu odkladu na později v roce 2009).

zdroj: Variety a další

mart

Nejnovější články