Microsoft: O PC hraní jsme na E3 nemluvili, je to konzolová show
zdroj: tisková zpráva

Microsoft: O PC hraní jsme na E3 nemluvili, je to konzolová show

13. 6. 2014 12:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Za ty roky jsme si už zvykli, že pro PC hry není na E3 mezi "elitou" místo. Samozřejmě na výstavě přítomné jsou, ale Microsoft, v jehož zájmu je podporovat i hraní na PC, je na svých tiskových konferencích v podstatě ignoruje. Phil Spencer ale tvrdí, že E3 je hlavně retailová show zaměřená na konzole, nikoliv na PC.

Dává to smysl, protože ve vyspělých zemích už retailový PC trh (= kamenné obchody a krabicové verze her) předává otěže digitálnímu prodeji, což se projevuje stále více i u nás. Z tohoto pohledu je jasné, že se Spencer, který v Microsoftu nemá na starosti jen Xbox, ale herní strategii firmy obecně, nechce na E3 PC hrami zabývat.

"Já si myslím, že byste mohli klidně říct, že hraní na Windows nebylo nikdy ve zdravějším stavu, a že tam jsou ty největší značky. Podívejte se na League of Legends nebo World of Tanks, takové hry absolutně drtí většinu toho, co děláme na konzolovém trhu, už jen z pohledu počtu uživatelů a monetizace. To se všechno děje na PC," řekl v rozhovoru pro Polygon Spencer.

Má samozřejmě pravdu a šikovně "zapomněl" zmínit další PC značky jako je Dota 2, World of WarCraft a podobné titány, kteří na konzolích nejsou a jen tak nebudou. Spencer ale tvrdí, že hraní na PC je pro úspěch Microsoftu klíčové. A osobně si myslím, že to tentokrát není nějaké PR přehánění pro uchlácholení PC hráčů.

Microsoft je gigant ve velmi dobrém finančním stavu, ale pomalu ztrácí léty získané pozice ve státních správách a ve firmách, které se daří na svou stranu získávat Googlu (Google Apps, Chrome OS + Chromebooky). Najednou tu máme spoustu institucí a ostatně i uživatelů, kteří už ke své práci Windows nepotřebují. Pak zbývají hry, které jsou na Macu konečně taky jakž takž rozšířené, byť jsou pořád dominantou Windows.

Jenže jeden bývalý zaměstnanec Microsoftu si začíná dělat svůj vlastní operační systém, který je zatím pro giganta z Redmondu neškodný, ale za pár let by mohl výsostné herní postavení Windows úspěšně nabourat. Co se stane poté, až nebude Windows vysloveně nutně potřebovat nikdo? Ani kravaťáci, ani hráči? A Microsoft alespoň na venek s PC hraním nic moc nedělá.

O iniciativě Games for Windows je škoda mluvit, a když už před pár měsíci vysvitla naděje, zase rychle zhasla, bez veřejně hmatatelných výsledků. Do Microsoftu nastoupil Jason Holtman z Valve, o kterém se šušká, že byl jedním z klíčových lidí za Steamem a domlouváním partnerů pro digitální distribuci Valve. Jenže Holtman se v Microsoftu moc neohřál a po nějakých šesti měsících přestal ve firmě pracovat.

Jaká je teď jejich strategie PC hraní? Nevíme. Vědět by to měl Spencer, který si to ale nechává pro sebe a když už něco pustí do médií, je to vždy jen o Xboxu. Na spekulace o ujíždějícím vlaku je příliš brzy, ale zatím to skutečně vypadá, že největší snahu o neustálé vylepšování hraní na PC má spíše Valve a jiné firmy - ne Microsoft. Bylo by skvělé, kdyby nás Microsoft vyvedl z omylu...

Nejnovější články