Media Projekt: Score je čtenější než Level
zdroj: tisková zpráva

Media Projekt: Score je čtenější než Level

3. 3. 2010 16:16 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Jeho šéfredaktor zpochybnil vypovídací hodnotu průzkumu s odstupem mezi časopisy.

Jak si nedávno všimlo Doupě, Unie vydavatelů zveřejnila v rámci svého Media Projektu odhad čtenosti tisku za 2. pololetí roku 2009. V období 1.7.2009 - 17.12.2009 bylo společnostmi GfK Praha a Median dotazováno celkem 14 731 náhodně vybraných respondentů touto metodikou i na čtenost časopisů o počítačových hrách. Z výstupů vyplývá, že časopis Score je téměř 2x čtenější než Level:

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Výrazný rozdíl v aktuální čtenosti obou časopisů překvapil i skeptiky vůči Levelu po jeho loňském překopání a dvojitém zdražení. Šéfredaktor Petr Poláček výsledek komentoval pro TISCALI slovy, že sledují primárně prodaný náklad Levelu. Ten v posledních letech též klesá. Proč je pro Burdu Praha náklad důležitější? "Protože čtenost není exaktní údaj, ale odhad a značí spíše povědomí o značce, než cokoli jiného (třeba onu čtenost v pravém slova smyslu). Ostatně v minulosti už Score Level ve čtenosti několikrát přeskočilo, pak se to zase vrátilo zpět a žádný konkrétní výsledek ani dopad, třeba na prodejnost Levelu, to nemělo," vysvětluje oficiální stanovisko vydavatele.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Petr Poláček rovněž zpochybnil vypovídací hodnotu celého průzkumu, když čtenářů herních titulů v něm má být pouze 150 z celkových zhruba 15 000 respondentů. Pak se na jazyk nevyhnutelně dere otázka, proč si tedy Level svou účast ve výzkumu čtenosti Media Projekt vůbec platí (bez toho by nebyl brán v potaz), když je pro něj podružný a když třeba mediální agentury v současnosti hledí více na prodeje, než na čtenost.

"Snažíme se být maximálně transparentní a auditujeme tudíž odhad čtenosti i prodaný náklad. Ten nám, s ohledem na to, že ostatní konkurence (magazíny se zaměřením na podobnou cílovku) v řadě případů prodeje neaudituje, pomáhá při jednání s klienty o umístění inzerce," zakončil svůj komentář zástupce Levelu z vydavatelství Burda Praha. Placená inzerce se v lednovém čísle Levelu nevyskytovala téměř žádná, což kontrastuje se situací před pár lety, kdy byla nějaká reklama na každé dvoustránce v první polovině časopisu.

Více informací o Levelu a jeho klesající prodejnosti v únorovém článku.
zdroj: MediaProjekt

jd
Smarty.cz

Nejnovější články