Mark Kern: „MMO se musí vyvinout a to rychle“
zdroj: tisková zpráva

Mark Kern: „MMO se musí vyvinout a to rychle“

6. 10. 2011 19:19 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Možná vám jméno Marka Kerna mnoho neřekne, ale vězte, že jde o člověka, který se v MMO byznysu pohybuje už nějaký ten pátek a rozhodně ne jako nějaký tvůrce druhořadých her.

Stál za vznikem World of Warcraft a taje online zápolení studoval, rozkrýval i vytvářel prakticky ve všech hrách od Blizzardu, které multiplayerovou složku měly. Nyní už působí v čele Red 5 Studios a připravuje své vlastní MMO jménem Firefall.


Názor na současný stav MMO má celkem jasně daný a deklaruje jej bez okolků. „Jestli uvidím ještě jedno akční MMO s vykřičníky nad postavami, které vám dávají úkoly, spáchám seppuku!“ Dle něj je až absurdní, jak se neustále využívá jeden a ten samý princip. „Je to iluze, o které si říkají – jasně, to je bezpečné, tak to přece vychází. Jenže ono to už dávno není bezpečné“. Podle Kerna je nejvyšší čas zajít s MMO zase o nějaký ten kus dál.

„Hráči jsou připraveni zkoušet nové věci. Přišel čas, kdy musíme riskovat a dívat se směrem k nezávislé scéně. Chci vidět Notche MMO sféry. Prosím vás, hlavně nedávejte 200 milionů dolarů na další klon World of Warcraft, protože to nikomu nepomůže a proděláte i kalhoty“. Podle Kerna existuje „průsečík průseru“ a tomu je třeba se vyhnout, zvláště, když děláte, jako on, hybrid FPS a MMO.

„Vyšel Hellgate: London a já si nakreslil dvě množiny. MMO a FPS. A tam, kde se protínají, tam leží průsečík průseru. Snažili jsme se oba žánry spolu spojit, nechat je splynout, ale to je chyba. Prostě vezměte střílečku a přidejte selektivně některé prvky z MMO. Vezměte otevřený sandboxový svět a stovky hráčů, místo čtyř nebo osmičlenného co-opu. Mějme města, crafting, zdroje, kombinujme to. A to by měla být zábava, větší, než to, oč jsme se pokoušeli dříve“.

Nu, zda tahle formulka bude fungovat, to poznáme v prosinci, kdy Firefall vyjde. Uvidíme, zda hra také neskončí v „průsečíku průseru“.

Nejnovější články