Jeho zařazezní ke klasickým herním konzolím ale není úplně nejpřesnější, primárně bude totiž XGameStation balíkem nástrojů pro tvůrce videoher, jehož součástí se stane i stejnojmenný herní systém. Právě pro něj si totiž budou zájemci moci vytvořit vlastní programy. Jádrem konzole se stane 16ti-bitový procesor 68HCS12 (25 MHz) od Motoroly, grafická architekturta bude podobná Commodore 64, Atari 800 nebo Apple II. XGameStation má být též komaptibilní s ovladačem PlayStation 2 DualShock. Další hardwarové specifikace najdete přehledně v této sekci na homepage zařízení.
Součástí balíku bude dále e-kniha "Build and Program Your Own Video Game Console" od tvůrce systému Andreho LaMothe, programovací jazyk GNU C++ a další prográmky a utility. Pokud budou chtít příznivci XGameStation napsat hru právě v C++, a ne v základní XGS verzi Basicu, musí tak učinit klasicky na PC, poté program zkompilovat a daným způsobem přes kabel dostat na příslušnou cartridge. Jak jste asi pochopili, tato konzole nebude určena pro hráče, ale spíše pro programátory a tvořivé mozky, kterým nevadí, že nejmodernější technologie jsou už jinde. S tím souvisí i fakt, že při jejím uvedení, či spíše uvedení celého kitu na trh, nebudou prakticky k dispozici žádné hry. Kdo nějaké bude chtít, musí si je sám vytvořit. Pokud se vůbec někdo takový najde. Skuteční tvůrci videoher budou totiž dále vyvíjet pro nové verze Playstationů a Xboxů a hráči budou i nadále hrát. Na otázku, pro koho je XGameStation vlastně určena, asi ale pravdivě odpoví až čas.
18. 8. 2003 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Herních konzolí vzniká v současné sobě hned několik a ačkoliv se asi nevíce mluví o Xboxu 2, Playstation3 či Phantomu, pěkně stranou se klube i další systém, nazvaný XGameStation.
zdroj: Gamegossip, homepage