
Havok Behavior by měl situaci drasticky vylepšit. Měl by vývojářům umožnit upravovat animace rychle a takřka „on the fly“, čili bez nutnosti sahat do kódu. Výsledkem prý bude mnohem plynulejší animování pohybů a tvůrci slibují takové věci, jako věrnou animaci postavy lapené do pavučiny (samozřejmě pořádného velkého fantasy pavouka). Díky tomu bude samozřejmě vypadat lépe i pohled třetí osoby a již zmíněné rozhovory, kdy hra nebude muset přeskakovat do zapauzovaného detailu obličeje osoby, s níž mluvíte. Místo toho povedete rozhovor přirozeně, kdy druhá osoba bude dále pokračovat ve své činnosti.
Nejvíce se má Havok Behavior projevit na dracích a jejich majestátném a nebezpečném vzhledu. Útoky draků proti městům nebudou skriptované, ale budou reagovat na vývoj situace. Draci navíc budou mluvit - TES je má ve verzi inteligentních tvorů. Inteligentnější a situaci odpovídající chování by však vedle draků mělo být vlastní i obyčejným NPCčkám. Systém Radiant AI totiž od dob Oblivionu doznal mnoha změn.
Když se s někým spřátelíte, spíše vás pozve na oběd anebo vás u sebe nechá přespat. Když pak někomu mávnete mečem před obličejem nebo mu rozbijete vybavení domácnosti, čekejte reakce naštvané až nepřátelské. Obyvatelé měst a vesnic už také budou mít co na práci a osídlené plochy už nebudou vypadat jako promenáda, kde všechny platí vládce ze sociálních dávek a oni se díky tomu mohou producírovat po městě a odpovídat vám na všetečné otázky. Další informace o hře najdete v již zmíněném preview.