John Carmack o úniku alfaverze DOOM III
zdroj: tisková zpráva

John Carmack o úniku alfaverze DOOM III

4. 11. 2002 14:26 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Jedna z největších celebrit herní scény, slavný programátor a spolumajitel id Software John Carmack zuří.

Stejně jako kdysi v případě prvního dílu Quaka totiž na internet neoficiální cestou unikla třistamegová alfaverze DOOM III, která se od pátku začala šířit mezi uživateli různých diskusních fór nebo distribučních sítí rychlostí laviny. Údajně se jednalo o starší v0.2 s intro sekvencí a třemi hratelnými levely, které posloužily jako základ pro předem natočenou prezentaci DOOM III pro novináře na květnovém veletrhu E3 v Los Angeles.

Vzhledem ke značným hardwarovým nárokům a ranné fázi vývoje si vydavatel hry v tuto dobu nepřeje žádnou publicitu a všechny webové magazíny (včetně jednoho českého), které se odhodlaly uveřejnit dojmy nebo screenshoty z alfaverze, byly donuceny je odstranit kvůli hrozbě soudního řízení ze strany Activision. John Carmack z id Software k neoficiálnímu leaku DOOM III napsal na Slashdot následující komentář, kterým de facto vše potvrdil a naznačil možného viníka, kterým je podle nepotvrzených zpráv z The Inquirer asi nějaký zaměstnanec výrobce grafických čipů ATI. Poznalo se to prý podle watermarku neboli označení verze hry, kterou společnost ATI od id Softu dříve získala kvůli optimalizaci ovladačů pro Radeony a jejímž šířením porušila NDA.

    Prosáknutí této alfaverze hry na veřejnost rozhodně nebylo naším úmyslem a rozčílilo nás, že k tomu došlo. Tato událost bude mít jistý vliv na způsob budoucího jednání s firmami, se kterými spolupracujeme, ale k drastickým změnám z hlediska naší podpory nedojde. Dělání předčasných závěrů z obrázků nebo verze hry, která byla určena jen pro neinteraktivní předváděčku, by bylo hloupé. John Carmack.
Podrobnější informace o této verzi DOOM III tedy na Tiscali Games nebudeme z výše uvedených důvodů publikovat (ani prosím nepište linky na stažení do fóra pod touto novinkou) a musí vám zatím stačit dvě dřívější preview. Ale pokud se pokračování legendy nemůžete dočkat, nezbývá mi než vás odkázat na nadcházející číslo časopisu Level, které vyjde příští týden a bude obsahovat exkluzivní materiál přejatý ze zahraničního PC Gameru (info).

jd

Nejnovější články