zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Xbox 360 rozpoutal již sedmé kolo konzolových válek. Až teď však             na bojiště spěchají ostatní generálové. Jak hluboké zákopy stihnul             Microsoft během dvanácti měsíců vykopat? A není už náhodou dobojováno?             Pojďme se poohlédnout za rokem Xboxu 360 a těmi NEJ hrami.
  Uvedení do děje - uspěchaná revoluce?
              První Xbox byl pro Microsoft debutem na poli herních konzolí a odstartovat             (pokud bereme v potaz uvedení na americký trh) o rok později než konkurenční             Playstation 2 od Sony. Pro Microsoft to byla tvrdá lekce, protože             ač nalil do projektu neuvěřitelné peníze, podařilo se mu na trhu předběhnout             PS2 jen na krátký okamžik, během několika měsíců roku 2004, a to pouze             v Americe. Evropani dali přednost Playstationu 2 a Xbox se tak zařadil             na druhé místo, doprovázený třetím zástupcem éry - konzolí Gamecube             od Nintenda. V Japonsku pak díky osmnáctiměsíčnímu zpoždění nezabodoval             vůbec a prodalo se ho jen slabé dva miliony kusů (v porovnání s více             než 20 miliony v případě Playstationu 2 šlo o zanedbatelné číslo).             Zkrátka kdo dřív přijde, ten dřív mele...
   Samozřejmě se částečně počítalo s tím, že Xbox bude Microsoft           něco stát - šlo o to získat pozici na trhu, kde předchozích pět let           vládla neohroženě Sony se svým Playstationem. V prvním kole šlo spíš           o to nedostat ránu z milosti a nenechat se odpočítat rozhodčím. Microsoft           úvodní bitvu ustál především díky obrovským finančním rezervám (Xbox           začal být výdělečným projektem až koncem roku 2004, především díky uvedení           Halo 2, to už se ale sypaly další miliardy do vývoje nového systému)           a také spuštění Xbox Live, ke kterému došlo rok po uvedení konzole na           trh. Propracovaný systém přilákal nové zákazníky a přinesl Microsoftu           nečekané zisky. Dalším zlomovým okamžikem bylo narušení exkluzivity,           když Microsoft "přesvědčil" klíčové vývojáře o tom, že by mohli vyvíjet           hry souběžně jak pro Playstation 2, tak pro Xbox. Velkou roli v tom           samozřejmě hrál i fakt, že Xbox se na trhu etabloval jako druhý nejsilnější           hráč a byl na tom výkonově velmi podobně jako Playstation 2 (dokonce           trochu lépe, i když svých možností zřejmě nestihnul plně využít). Autoři           her zkrátka vzali novou hračku od Microsoftu v potaz a velkým trumfem           oproti konkurenci byla i řada her portovaných z PC. 
            V tu chvíli si Microsoft uvědomil, že pokud chce Sony porazit na jejím           vlastním hřišti, musí otočit startovní pozice. V březnu 2005 se oficiálně           potvrdilo, že práce na novém systému (tehdy se mu ještě říkalo Xbox           2, případně Xenon) jsou v plném proudu a Microsoft plánuje uvedení na           trh v listopadu 2005, s ročním náskokem oproti třetímu Playstationu.           V květnu pak byla konzole poprvé odhalena a všichni náhle zapomněli           na tu neforemnou černou krabici s Celeronem uvnitř, která si vysloužila           spoustu kritiky díky svému designu a neskladnosti... 
   Bumerangový efekt
            Nový Xbox 360 byl bílý, zaoblený a jednoduše sexy. Hlavně byl ale první.           Bylo to však prvenství vykoupené celou řadou kompromisů, které postupně           začaly vyplouvat na povrch. Na první pohled všechno vypadalo fajn. Uvnitř           tepal nový procesor od IBM o třech velmi výkonných jádrech, nová grafika           od ATi a 512MB ultrarychlých pamětí. Ta nejlepší výbava do každého obýváku           a i když se později ukázalo, že Playstation 3 bude chtít výkonově trumfnout           konkurenci ve všech ohledech, nakonec se i ona kvůli finančním hlediskům           musela spokojit s plus mínus podobným hardwarem, sice výkonnějším, ale           ne natolik aby to z hlediska vývojářů znamenalo zásadní odlišnosti různých           verzí jedné hry (Sony sice slibuje, že její verze her budou lepší, ale           nechme se překvapit, jak dlouho jí to vydrží). U Microsoftu se ale škrtalo           trochu víc. Výsledkem byly dvě různé verze systému (stejný systém je           i u Playstation 3) - Core a Premium, které se liší (ne)existencí pevného           disku. Dražší Premium nabídla 20GB disk, který se hodí především na           radikálně upgradovaném Xbox Live, a "pohodlné" bezdrátové ovladače.           
            Problém je v tom, že i dražší Premium verze nabízí jen analogové výstupy           a pouze standardní DVD mechaniku. Tváří v tvář specifikacím Playstationu           3, který v dražší verzi nabízel digitální výstup, next-gen Blu-Ray mechaniku           a disk o trojnásobné kapacitě, se pak objevilo pár červíků, kteří začali           sužovat hráčské mysli. Vše se vyostřilo díky souběžně startující bitvě           next-gen DVD formátů. Microsoft vždy otevřeně podporoval HD-DVD, ale           díky vysokým nákladům a nedostatku času si nemohl dovolit do konzole           mechaniku zapracovat. Startovní cena Xbox 360 by byla příliš vysoká.           To nabízelo Playstationu 3 další trumf.
 
  BEZ DIGITÁLU ANI RÁNU  |   Jak je to vlastně s těmi analogovými výstupy                     u Xboxu? Celá finta je v tom, že Microsoft svou konzoli vybavil                     pouze komponentním (YUV) a VGA výstupem, což jsou rozhraní                     schopná zobrazit 720/1080i (YUV), případně i 1080p (VGA) rozlišení.                     Problém je v tom, že narozdíl od digitálních výstupů (HDMI/DVI)                     nedisponují žádnou vnitřní ochranou, která je povinností pro                     next-gen DVD formáty Blu-Ray a HD-DVD, minimálně co se týče                     přehrávání filmů. Playstation 3 nabízí HDMI, takže se podobných                     problémů bát nemusí a marketingové oddělení Sony z toho samozřejmě                     dělá velkou věc. Finta je ovšem v tom, že omezováním analogových                     vstupů hrozí hollywoodská studia až na období 2010/2011 a                     to už bude velmi pravděpodobně na trhu třetí Xbox.
                      Mnohem palčivější je problém s novějšími typy televizí, které                     už VGA vstupy nepoužívají a nahrazují je DVI/HDMI rozhraním.                     V tu chvíli už zbývá k připojení jen komponentní vstup a přes                     ten nelze 1080p dostat. Microsoft slibuje dodatečné řešení,                     až na něj uzraje čas. Uvidíme zda bude podobně "elegantní"                     jako HD-DVD mechanika, která prý zatěžuje systém víc než většina                     dostupných her (veškeré dekódování je prováděno softwarově).  |  
            Marketingová bitva
            To, co se pak odehrávalo od minulých Vánoc do dnešních dnů, se dá nazvat           opravdu jedině válkou. Marketingová oddělení Microsoftu a Sony musela           utratit miliony dolarů, ale při přetahování se o zákazníky nesmíte litovat           jediné bankovky. A tak zatímco Microsoft trpělivě eliminoval většinu           japonských trumfů (externí HD-DVD mechanika, podpora plného HD rozlišení),           Sony kontrovala velkohubými hláškami o tom, že next-gen začne, až k           tomu oni dají svolení. Problém byl v tom, že jim začalo téct do bot.           Blu-Ray se na trhu nechytil tak, jak by se dalo čekat, výtěžnost speciálních           diod šla k čertu a ani Cell procesorů se nevyrábělo potřebné množství.           Specifikace božského stroje od Sony se tak postupně začaly blížit realitě           a po oznámení ceny se definitivně rozplynuly iluze o snadném vítězství           Microsoft konečně mohl těžit ze svého náskoku a většinu uštěpačných           poznámek z tiskového centra Sony zazdil nějakým úspěchem. Zatímco se           zpochybňoval jeho výpočetní výkon, výbava či možnosti, dokázal na trh           uvést báječně vypadající tituly a navíc si pojistil klíčové herní série,           včetně těch které doposud patřily exkluzivně pod Sony (např. GTA). 
            V posledních měsících se situace vyhrotila do extrému, když Sony oficiálně           přiznala, že jí Playstation 3 řádně hýbe s rozpočtem a že všechno nevychází           tak, jak by mělo. V kombinaci s microsoftí expanzí ve všech myslitelných           ohledech a dokonce zvěstmi o možném adoptování série Metal Gear Solid,           to náhle začalo vypadat bledě. Jistě, Sony měla na své straně nezanedbatelnou           technologickou převahu, ale historie opakovaně dokázala, že v rozhodování           zákazníků hraje mnohem větší roli cena, správné načasování a především           nabídka sotwaru. A tady Microsoft díky svému náskoku sklízel na podzim           první ovoce, když jeho line-up na poslední měsíce roku 2006 a především           rok 2007 překonal veškerá očekávání. Playstation 3 bezpochyby nabídne           spoustu zajímavých titulů, ale drtivá většina jich přijde i na Xbox360,           přičemž opravdu exkluzivní záležitosti se začnou objevovat až až v druhé           polovině příštího roku. Tady máme takovou malou srovnávačku skutečně           důležitých titulů, se kterými se hodlají obě platformy vytasit: 
 
 jen pro XBOX 360:
                      Alan Wake, BioShock, Halo 3, Halo Wars, Lost Planet, Crackdown,                     Stranglehold, Ninja Gaiden 2, Forza Motorsport 2, Fable 2,                     Kane & Lynch: Dead Men, Mass Effect, Wolfenstein   | jen pro Playstation 3:
                      Metal Gear Solid 4, Devil May Cry 4, Gran Turismo HD, KillZone                     Next-Gen, The Getaway 3, Mercenaries 2, Tekken 6, Virtua Fighter                     5  |  pro obě platformy:
                      Burnout 5, GTA 4, Resident Evil 5, Battlefield: Bad Company,                     L.A. Noire, Sega Rally, Turok, Colin McRae Dirt...  |  
  Exkluzivita díky zvýšeným nákladům na vývoj her jednoduše mizí ze             slovníku herních vývojářů a pomalý start Playstationu 3 některé herní             tvůrce přímo nutí k tomu, aby uvažovali v širším měřítku. Největší             chybou Sony nebylo to, že podcenila Microsoft, když na podzim uváděl             svoji druhou konzoli. Především podcenila své vlastní možnosti. Díky             tomu se z velkolepého podzimního startu stala ryze americká událost             a Microsoft tak bude mít o letošních Vánocích celou Evropu pro sebe.             U Gatesů doma si nemohli přát lepší dárek. Navíc se Sony dost riskantně             vykašlala na japonský trh, zjevně doufajíc, že patrioti v domácích             řadách si klidně počkají o nějaký ten týden či měsíc navrch. Pouhých             80 tisíc konzolí pro domácí trh znamenalo, že spousta hráčů odešla             domů s prázdnou.
              Veškeré ambice se tak během startovního týdne upřely k americkému             trhu. Microsoft stihnul za první rok prodat sedm milionů nových konzolí             a Sony by ho přirozeně chtěla trumfnout. Pomineme-li, že bude muset             vyrábět jako o závod, nevypadá to zatím, že by měla v zásobě ty správné             tituly. Z vlajkových her stojí zatím za pozornost především Resistance:             Fall of Man a Ridge Racer 7, ale opravdový "killer" titul chybí. Microsoft             se navíc na uvedení konkurenční konzole velmi dobře připravil - ve             stejném období startuje prodeje Xbox 360 v dalších evropských teritoriích             (i my jsme tentokrát mezi vyvolenými), dává do oběhu HD-DVD mechaniku             za rozumnou cenu a představuje největší hit vánoční sezóny, akční             řežbu Gears of War. Taktika "pro každého něco" mu tak zajišťuje vysokou             publicitu a jistotu, že se mezi zprávami o mamutích prodejích nového             Playstationu 3 jen tak neztratí. 
   Zpropadené regiony
              Pokud jsme se doposud snažili být nestranní, nyní si musíme přiznat,             že Xbox 360 je momentálně lepší volbou. Úspěšně zdolal dětské nemoci             (přehřívání) a pokud přijdete na to, kam schovat jeho obludný napájecí             zdroj, může být stylovou ozdobou vašeho obýváku. Navíc ho narozdíl             od Playstationu 3 seženete i ve vašem oblíbeném elektru a můžete počítat             s velmi rozsáhlou nabídkou kvalitních her (viz níže). První rok po             uvedení je kritický pro jakoukoliv konzoli, ale Xbox 360 ho má za             sebou a konečně začínají vycházet opravdu interesantní tituly, které             zároveň konzoli "zapřáhnou" (šuškalo se, že většina her zatím využívá             jen jedno procesorové jádro, v případě Gears of War už se ale konzole             trochu zapotí) a donutí vaše HD zobrazovadlo předvést pár skutečných             next-gen triků. 
              Období rozpaků má Playstation 3 teprve před sebou a na evropské trhy             zaútočí až na jaře, jestli chce ale Microsoft přesvědčit o své nepostradatelnosti             i hráče na starém kontinentě, bude muset ještě trochu zatlačit na             pilu. Zákazník je totiž tvor od přírody obezřetný a pokud mu výrobce             necpe svojí věc na stříbrném podnose, většinou zůstane jenom u očumování.             Nikdo nemůže Microsoftu vyčítat, že se primárně věnuje americkému             trhu, ale množství speciálních akcí (např. aktuální Emergency Day             u příležitosti vydání Gears of War) a exkluzivních služeb (Video Marketplace             zatím pouze pro Ameriku) mu u evropských a japonských hráčů image             nijak nezlepší. Samozřejmě je to pouhé pozlátko a nejdůležitější stejně             nakonec zůstane nabídka herních titulů, ale tohle hraní na vlastním             písečku by se mohlo Microsoftu jednoho dne vymstít (v aroganci a kašlání             na zákazníky však zatím bezpečně vede Sony). 
   20 GB by mělo stačit všem...
              Jako bych už někde tuhle větu slyšel, jenom v ní byla jiná číslovka...             Na podceňování situací má Microsoft talent a v tomhle případě si dokonce             větev podříznul osobně, když vymýšlel neustále nové a nové služby             pro svůj Xbox Live. Nejnovější Video Marketplace je už skoro výsměchem,             když vezmeme v potaz velikost disku u Premium verze. Ta je sice 20GB,             ale konzole si část prostoru ukousne pro systémové účely, takže vám             na vlastní data zbude nějakých 13GB. To je opravdu málo, pokud vezmeme             v potaz, že si budete každý měsíc chtít stáhnout nějaké to demo, trailer             nebo třeba film v HD. 
              Náhle je vidět, že i 60GB by mohlo být málo a Microsoft přesto kategoricky             popírá, že by chystal rozšíření ve formě většího disku. Podobně rezolutně             však v době uvedení odmítal i next-gen DVD mechaniku a nakonec jsme             se jí dočkali. V tomto případě bude zjevně na místě železná trpělivost.             Osobně vidím v nedostatku diskového prostoru mnohem palčivější problém,             než v případě analogových výstupů a chybějící HD-DVD mechaniky (i             kdyby náhodou kapacita běžných DVD médií nestačila, vždy lze vyrábět             vícediskové tituly, ne?). 
  Na půl cesty k PC
              Byla by velká škoda, kdyby Microsoft na požadavky trhu včas nezareagoval,             protože jeho portfolio nadstandardních online služeb a nemalá platformová             spřízněnost s PC, je přídavkem, který bude Sony těžko zdolávat. A             v online řešení věcí je rozhodně budoucnost, vždyť i "ten třetí vzadu"             - Nintendo Wii - si hodně zakladá právě na internetových službách.             Tady se ale Xbox Live zatím nemusí obávat, jediný kdo by ho mohl v             následujících měsících zardousit je on sám. 
              To, jak blízko má v podání Microsoftu konzole k vašemu stolnímu PC,             může některé hráče děsit, ale až donedávna to přinášelo pouze samé             výhody. Do Xboxu360 lze přes USB nahrát cokoliv z pevného disku vašeho             PC (fotky, mp3, videosoubory) a spolupráce s Windows Media Center             je vskutku příkladná. Až se dostanou do oběhu Windows Vista, můžeme             očekávat ještě větší provázanost. Někteří vývojáři však chytili nové             možnosti za trochu špatný konec a tak se nám tu začalo rozmáhat pár             nešvarů. O Electronic Arts a jejich znásilňování systému mikroplateb             jsme psali relativně nedávno, mnohem větší nebezpečí se však skrývá             v možnosti patchovat průběžně herní tituly. Na PC je to věc naprosto             běžná a mnohdy až neodvratná, na konzolích zatím díkybohu nepříliš             častá.
              Autoři byli v dobách offline hraní nuceni své konzolové tituly řádně             optimalizovat a vyladit, protože jakákoliv dodatečná úprava již nebyla             možná. To se s příchodem nové generace mění a už se objevují první             tituly, které jsou smutným příkladem toho, kam až to může dojít. Např.             Saints Row si vyžádala hutný patch k tomu, aby vůbec získala použitelný             multiplayer a dodatečně se řešilo i razantní pocukávání a tzv. "screen             tearing" (trhání textur). Hra při tom ani zdaleka nevyužila výkonový             potenciál systému, takže lze tyto nedostatky přičíst mírně odfláknuté             optimalizaci, která se dostaví téměř vždy, když mají vývojáři po ruce             přebytek výkonu. Doufejme, že to byla spíš výjimka než jedna z prvních             vlaštovek (spolu se starší Dead or Alive 4). Nerad bych se dočkal             toho, že za pár měsíců strávíme prvních pět minut po startu konzole             stahováním nejnovějších patchů. 
  Deset důvodů, proč si pořídit Xbox 360
              Předpokládejme teď chvilku, že už jste nějakou tu recenzi na Xbox             360 četli a tak zhruba víte, co od té mašinky můžete čekat, máte rozumné             připojení k internetu, abyste si mohli zařádit s dalšími čtyřmi miliony             hráčů na celém světě, rozhodli jste se nečekat na Playstation 3 a             už jen z pohledu na ovladač k Wii vás bolí ruka. Zbývá tedy zásadní             otázka: Je co hrát? Nebudete se po dlouhé zimní večery na tu mašinku             jen tupě koukat, aniž byste do ní měli co zasunout? Nebojte se. Roční             náskok chlapců z Redmondu opět zasahuje a my představujeme desítku             X360 titulů, které nejsou na PC a které by ve vaší poličce neměly             chybět. 
   Project             Gotham Racing 3 
    
  
    
      
      
      
        
           
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jeden             z vlajkových titulů, který vyšel na podzim 2005. Project Gotham Racing             patří k těm cennějším Xbox sériím a nabízí arkádové ježdění v exotických             supersportech. Třetí díl nabídnul nádhernou grafiku (včetně fantastických             3D kokpitů), širokou nabídku aut a velmi komplexní multiplayer, který             vás připoutá na dlouhé hodiny. Gotham možná není tak komplexní jako             Forza Motorsport (přímá konkurence Gran Turisma), ale na nezávazné             projížďky v nejlepších čtyřkolkách, co kdy Zeměkoule vymyslela, jen             těžko najdete lepší titul. Více             o hře...
   Fight Night             Round 3 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nová             verze boxu od Electronic Arts přinesla jen minimum změn po herní stránce,             ale definitivně zabrnkala na next-gen strunu, když nabídla fotorealistickou             vizuální stránku. Nutnost vykreslit pouze dva boxery, ring a mázlé             davy se hráčům odměnila úžasnou prezentací, která v kombinaci s propracovaným             ovládáním znamená jednu z nejvěrnějších sportovních simulaci vůbec.             Nemusíte mít rádi tenhle sport, ale pokud chcete kamarádům ukázat,             co jejich PC nemá na skladě, je Fight Night vynikající volbou. Ovládnout             svého boxera a dovést ho až ke světovému titulu navíc není nijak snadné,             takže notoričtí rváči při Fight Night stráví nejeden příjemný večer.             Jenom kdyby ten multiplayer tolik nelagoval. Více             o hře...
   Dead or             Alive 4 
    
  
    
      
      
      
        
           
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Jediná             čistokrevná bojovka na novém systému. Oproti starším dílům přináší             jemně (nikoliv revolučně) vylepšenou grafiku, stará dobrá komba a             osvědčené postavy. Jako udržovací díl je to fajn a vidět staré známé             v HD se vyplatí, ale chystaný Virtua Fighter 5 na Playstation 3 zřejmě             pohledné slečny z DoA převálcuje rozdílem třídy. Na opravdovou kvalitu             (nový Tekken, Soul Calibur nebo Mortal Kombat) si ale budeme muset             ještě pár měsíců počkat, takže pokud vás svrbí prsty a rádi byste             si do něčeho bouchnuli, pak musíte vzít zavděk touhle čtyřkou. Náladu             vám rozhodně nezkazí. Více             o hře...
   Perfect             Dark Zero 
    
  
    
      
      
      
        
           
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Nikdo             ještě před pár lety nečekal, že by konzole mohli PC konkurovat v žánru             FPS, ale tituly jako Halo, BLACK nebo Killzone zkusily dokázat opak.             Jedním z nadějných zástupců tohoto žánru byl i Perfect Dark Zero,             který nabídl tradiční střílečkový koncept v mimořádně zábavné a vyvážené             formě. Špičková grafika, chytlavý soundtrack, vychytané zbraně a nebo             bezproblémový multiplayer, tuhle hru zkrátka na švestkách nenachytáte             a jakmile si zvyknete na ovládání joypadem (je velká škoda, že Microsoft             zatím nepovolil ovládání her pomocí klávesnice a myši), začne vás             bavit bez ohledu na to, kolik jste na PC utržili fragů. Proč? Protože             je prostě dobrá. Další z vlajkových titulů, který dokázal překvapit.             Více             o hře...
   Table Tennis 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Zábavná             sportovní hříčka od Rockstaru, která naznačila grafické možnosti nového             Xboxu. Podobná formulka jako v případě Fight Night 3: Omezené prostředí             + pouze dvě postavy = Nekompromisní vizuální kvalita. Pokud jste blázni             do ping-pongu, je pro vás tahle hra povinností. Její jednoduchost             kompenzuje nižší cena, ale nedejte se zmást, příznivce kulatého nesmyslu             hra chytne a nepustí. Pinkání je velmi vychytané a než začnete smečovat             poslepu, uplyne spousta času. Více             o hře...
   Dead Rising 
    
  
    
      
      
      
        
           
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Zapomeňte             na Resident Evil. Xbox360 se s tématem zombies vypořádal po svém,             tak trochu ve stylu populárního Úsvitu mrtvých. Supermarket, spousta             nemrtvých a nekonečná zásoba černého humoru a velmi originálních zbraní.             Tahle hra se narozdíl od žánrových kolegů vůbec nebere vážně a proto             byste se jí neměli vyhýbat ani pokud vaše srdce bije pro konkurenci.             Graficky je samozřejmě na úrovni a velkorysý výkon systému jí pomáhá             vykreslovat bezchybné interiéry a obrovské armády pochodujících bezmozků.             Až se je budete snažit umlátit obrovským plyšovým medvěděm, třeba             si uvědomíte, že to za ty prachy opravdu stojí. Více             o hře...
   Saints Row 
    
  
    
      
      
      
        
           
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Mrazivě             přesný klon Grand Theft Auto, jehož existenci obhajuje dílem pečlivost             autorů a dílem jeho next-gen prezentace. Saints Row je možná mizerně             optimalizovaný, ale stejně tak zábavný a rozsáhlý. Nové GTA přijde             až za rok a tohle můžete mít tady a teď. Solidní příběh, kvalitní             grafika, bezkonkurenční rádia a stejně absurdní humor jako u Rockstaru.             Těžko najdete něco, co by se GTA takhle podobalo ve všech důležitých             ohledech. Hraji už několik týdnů a pořád nacházím něco nového. Více             o hře...
   Test Drive             Unlimited  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Důrazné             vylepšení dlouholeté série a také políček konkurenční Need for Speed.             Test Drive konečně zas jednou přinesl hmatatelnou evoluci a krom výrazně             lepší grafiky, rozsáhlejšího vozového parku a stovek čtverečních kilometrů             prvotřídního asfaltu nabídnul i něco na způsob automobilového MMORPG.             Má to svoje mušky a zřejmě to neosloví každého, ale rozhodně je to             krok správným směrem. Pokud spíte s volantem pod polštářem, pak jste             možná našli ten správný titul. Minimálně do doby, než vyjde Forza             Motorsport 2. Více             o hře...
   Gears of             War  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Aktuální             hitovka a miláček davů, který dokonce vyvolal vlnu ohlasů mezi vývojáři,             kteří si lámou hlavu nad tím, proč hra všude dostává tak vysoká hodnocení.             Zřejmě to bude tím, že je opravdu dobrá. Lákavé sci-fi téma, ojedinělé             ovládání, které klade větší důraz na obranu než útok a především grafika,             která z Xboxu vysává všechnu jeho sílu. Gears of War je první titulem             druhé generace her a naznačuje, že nás v následujících čtyřech letech             ještě čekají pořádně divoké věci. Nenechte si tuhle pozvánku do budoucnosti             ujít. Více             o hře...
   Call of             Duty 3 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Podle             recenzí sice ze všeho nejvíc připomíná vylepšenou a především vyleštěnou             verzi dvojky, ale vzhledem k tomu, že mluvíme o pokračování jedné             z nejúspěšnějších stříleček všech dob, lze to jednoznačně považovat             za kompliment. Válka prý ještě nikdy nebyla tak věrohodná a multiplayer             navíc doznal velkých změn k lepšímu, což jen dokazuje, že Microsoft             moc dobře ví, co po něm hráči chtěli a navíc si exkluzivitou získá             další zákazníky. Nesnažte se sami sebe utěšovat, Call of Duty 3 je             pecka a čeká jenom na vás. Bude těžké odolat, zvlášť pokud vám na             disku dodnes trůní druhý díl. Více             o hře...
 
  KONZOLOVÉ VÁLČENÍ OD A DO Z  |  Možná si myslíte, že jste velcí konzoloví                     pamětníci, když znáte první Playstation nebo dokonce Atari                     Jaguar či 3DO od Panasonicu, ale vězte, že konzolová historie                     sahá až ke kultovnímu Pongu. Letošní souboj Xbox360 vs. PS3                     vs. Wii už je sedmým v řadě. Nabízíme vám přehled historických                     válek hezky od první do poslední Určitě tam najdete nějaký                     ten povědomý hadrware:  |  I. konzolová bitva (1972-76): Magnavox                     Odyssey, Atari PONG, Coleco Telstar, APF TV Fun                      Hry oné éry: především PONG :)   |  II. konzolová bitva (1976-1985): Atari                     2600, Sega SG-1000, Nintendo Color TV Game, Emercon Arcadia                     2001                      Hry oné éry: Asteroids, Donkey Kong, Frogger, Mario Bros.,                     Pac-Man, Space Invaders   |  III. konzolová bitva (1985-1987): NES,                     Sega Master System, Atari 7800, Nintendo Gameboy, Sega GameGear,                     Atari Lynx                      Hry oné éry: Contra, Double Dragon, Final Fantasy, Gaunlet,                     R-Type, Shinobi, Zelda  |  IV. konzolová bitva (1988-1990): SNES,                     Sega MegaDrive/Genesis, SNK Neo Geo, NEC TurboGrafx-16                      Hry oné éry: Ecco the Dolphin, Final Fight, King of Fighters,                     Lemmings, Metal Slug, Sonic, Street Fighter   |  V. konzolová bitva (1993-2000): Amiga                     CD32, Sony Playstation, Atari Jaguar, Panasonic 3DO, Sega                     Saturn, Nintendo 64                      Hry oné éry: Grand Theft Auto, Gran Turismo, Metal Gear Solid,                     Need for Speed, Resident Evil, Ridge Racer, Silent Hill, Tekken,                     Tomb Raider, Virtua Fighter, WipeOut  |  VI. konzolová bitva (1998-2005): Sega                     Dreamcast, Sony Playstation 2, Nintendo GameCube, Microsoft                     Xbox                      Hry oné éry: Burnout, Devil May Cry, Halo, Onimusha, Soul                     Calibur, SSX, Xenosaga   |  VII. konzolová bitva (2005-?): Microsoft                     Xbox360, Sony Playstation 3, Nintendo Wii                      Hry oné éry: ?   |  
            Na koho si vsadíte?
              Tak to vidíte. Popsali jsme mnoho řádek a stejně to nakonec skončilo             u univerzálního pravidla, které se za celé ty roky nezměnilo. Čert             vem technické specifikace, čert vem nadstandardní služby, které z             vaší konzole udělají multimediální centrum, kosmickou stanici a nebo             internetového přeborníka. Nejdůležitější jsou hry. Vždycky byly a             vždycky budou. Proto ten zdlouhavý úvod a střízlivé prohlédnutí všech             zázračných "fíčur" nové konzole. Ale pokud prohlédnete skrz marketingovou             mlhu a všechny ty ozdůbky, stejně zjistíte, že Microsoft to napodruhé             bere o poznání vážněji. Teď už nejde o oťukávání konkurence a opatrné             zkoumání trhu. Tohle je pokus o jeho ovládnutí a bez ohledu na dobrou             pověst Sony a velkou armádu majitelů péesdvojek, která čeká na novou             výzbroj, by tentokrát vážně mohli Japonci pohořet. Historie už zažila             větší překvapení a tvrdší pády. 
              Je bez diskuze, že má Sony pokrokovější hardware, ale znamená to automaticky             i lepší předpoklady k ovládnutí trhu? V minulosti už se inženýři ze             Sony několikrát spálili, ať už to bylo v případě slavné války Betacam             vs. VHS, která je hodně citována v souvislosti s HD-DVD vs. Blu-Ray,             ale i v případě minidisku, SACD nebo UMD. Sony vždy přišla s novým,             zaručeně nejlepším formátem a vždy dříve či později pohořela. Důvodem             byla často vysoká cena, nedostatek vhodných přehrávačů nebo nekřesťansky             vysoké licenční poplatky. Nepoučitelnost Sony jako by neznala mezí             a i když to teď vypadalo, že Blu-Ray je relativně bezpečnou cestičkou,             zdá se, že historie se opakuje - předražené přehrávače (skoro trojnásobná             cena oproti HD-DVD), nedostatečná podpora formátu na trhu, díky omezeným             dodávkám Playstation 3 a při startu též lpění na starých kodecích,             které formátu nadělalo hodně negativní reklamy. Sony se teď musí spolehnout             hlavně na IT trh, kde bude doceněna vyšší kapacita formátu v porovnání             s HD-DVD. Hollywoodská studia se však pozvolna začínají přiklánět             ke konkurenci a nové HD-DVD přehrávače od Toshiby už vypadají jako             mašinky pro normální lidi. Protrhne konečně Playstation 3 smůlu japonského             gigantu? Na jaře budeme vědět víc. 
              Záleží jen na vás, zda si chcete konzolových radovánek užívat už zítra,             nebo čekat dalších (minimálně) pět měsíců. Nezapomínejte při tom,             že i metabolismus konzolového trhu se urychluje a první Xbox tu s             námi vydržel "pouhé" čtyři roky. Tak neváhejte a žhavte mozkové závity.             Hrát či nehrát, toť otázka...
 
  |