Jedním ze stěžejních hratelnostních rysů má být tříúrovňový systém vylepšování pro veškeré zbraně pomocí tzv. "weapon energy cores", které budete nacházet různě po mapách. Právě rozhodování o tom kdy, jak a jaký kousek vhodně vylepšit, se prý stane důležitou součástí strategie postupu. Ve hře budou dále k dispozici ovladatelná vozidla (pochopitelně i v multiplayeru), což je spolu s celkovým skvělým vzhledem a "stylem" hry také důvod, proč ji v dojmech na IGN přirovnávají k Halo 2.



nové obrázkykompletní galerie
Podle preview na GameSpotu je už nyní hra obsahově i graficky prakticky hotova, ačkoliv je na ní ještě pořád potřeba odvést dost práce, hlavně co se týče vychytávání bugů a dolaďování celkové vyváženosti. Pokud prý půjde vše podle plánu, měli bychom se Pariah dočkat již na jaře 2005 (odhadujeme cca duben). První má vyjít do světa Xbox verze, pro PC se hra objeví až o něco později a jak bývá zvykem, bude zřejmě obsahovat i nějaký přidaný obsah navíc. Poměrně zajímavou raritou je fakt, že level editor nebude součástí pouze u PC verze, ale podobné nástroje dostanou k dispozici i majitelé Xboxu, kteří si pak budou moci vyměňovat své výtvory pomocí služby Xbox Live.