Tento ambiciózní titul samozřejmě neunikl ani naší redakci, respektive Vaškovi, který ho ocejchoval fajnovou známkou 7. Jak se dozvíte hned z prvních řádků recenze, nejde o klon Diabla, jak by se na první pohled mohlo zdát. Vikings: Wolves of Midgard je spíš akční řezničina s lákavým severem, který hře ostatně vysloužil i druhé ocenění za vizuální design.
Porota složená z Šimona Šicka (výkonného ředitele v Pixel Federation), Mariána Ferka (předsedy občanského sdružení SGDA), Pavla Baráka (předsedy sdružení České hry) a Matúše Štrby (editora Sector.sk) udělila ceny ještě ve dvou dalších kategoriích – nejlepší herní design a nejlepší debut. Obě připadly steampunkovému dungeon crawleru Vaporum od Fatbot Games.
Tiskovou zprávu bohužel nedoprovází seznam ostatních 11 soutěžících, ale jistou představu si uděláte díky shrnujícímu článku na webu Sector.sk. Hry jako Ghostory, Galactic Junk League, Moonfall, Air Missions: HIND, The House of Da Vinci a další si jistě zaslouží pozornost, i když se jim nepodařilo dosáhnout na sošku se stříbrnýma rukama.
Co ale tisková zpráva ráda prozrazuje, jsou zajímavé údaje ohledně slovenské herní scény. V současné chvíli existuje 31 vývojářských studií, která zaměstnávají 440 profesionálů z různých technických a uměleckých odvětví. Slovenských her byste celkově napočítali kolem 450 a ty, které vznikly loni, se zasloužily o obrat ve výši 35 milionů eur. Za průzkumem trhu stojí Slovak Game Developers Association (SGDA).
Výhercům letošního ročníku gratuluji a jsem zvědavý, zda se uskuteční i druhý ročník Slovenské hry roku, zda budou udělena ocenění i v jiných oblastech a jestli uvidíme víc než dva výherce.