zdroj:
tisková zpráva
„Reklama v našem vyhledávači nemusí být úspěšná věčně a hry se zdají jako ideální místo, na které se s ní dále zaměřit – jsou stále populárnější a stále výdělečnější,“ tvrdí shodně vedoucí pracovníci Googlu. O tom, že chce firma zabrousit do těchto vod, se spekulovalo již poměrně dlouho. Už loni se Bernie Stolar, ředitel Googlem odkoupené firmy Adscape, nechal na konferenci Casual Connect v Seattlu slyšet, že internetový gigant nehodlá vytvářet vlastní hry, že mu jde jen o nadějně se vyvíjející oblast in-game reklamy. Zodpovědný za to má být program „AdSense for Games“, který je podle všeho již v několik měsíců v testování. Díky němu by pak nebylo výjimkou, kdyby hlavní hrdina zničehonic přerušil akci, řekl: „A nyní slovo od našeho sponzora,“ a spustil krátké reklamní video.
To, co se z pohledu dnešního hráče zdá jako směšná představa, se ale během několika let může docela dobře stát realitou. Herní průmysl roste a reklamní společnosti doslova stopují mladé zákazníky (především mužského pohlaví), kteří přestali sledovat televizi a raději hrají hry. Není se jim proč divit – podle průzkumu Yankee Group, kde v roce 2005 vydělával herní reklamní trh 56 milionů dolarů, může v roce 2011 hodit víc než 971 milionů! Těžko by se hledala perspektivnější oblast k investici.
Působení reklamních společností v herní oblasti už ostatně ani dnes není ničím neobvyklým – Yahoo Games mají dohodu s NeoEdge a Double Fusion, Sony s Double Fusion, Microsoft nedávno odkoupil Massive. U této dvousetčlenná firmy se na chvíli zastavme. Má totiž pod palcem dynamickou reklamu již ve více než 70 herních titulech (příkladem budiž plakáty ve SWAT 4, či reklamy na Cingular v NFS: Most Wanted), může ji pravidelně upravovat a zajišťuje tak další výdělky, i dlouho po vydání hry. Co to znamená? Že proti nejsou ani distributoři, kteří z dnes běžných 5 až 6 dolarů za prodaný titul získají díky reklamě až 2 dolary za kus navíc. Což je víc než slušné.
Zpět ale ke Googlu. Až vstoupí na trh, nebude sice zdaleka prvním, rozhodně však velmi silným hráčem, který nastaví silnou konkurenci – a to zvláště, bude-li s AdSense využívat systém popsaný výše. Zkrátka, pokud jste si oblíbili reklamy u soukromých televizí jako přestávky pro odchod na záchod, pak budete nejspíš poměrně brzy spokojeni i u her. Jak brzy, to ovšem zatím nikdo neví. Jakýmsi tréninkovým polem se již stal nedávno spuštěný systém Lively by Google, proč však firma zatím nespustila projekt AdSense naplno není známo. Mluvčí Googlu mlčí, neodpovídají na maily a na konferencích se vyhýbají odpovědím. O dalším vývoji vás rozhodně budeme informovat.
31. 7. 2008 20:20 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Dočkáme se doby, kdy hlavní hrdina zničehonic přeruší akci, a řekne: „A nyní slovo od našeho sponzora?"
zdroj: Venturebeat