Autor: Kate Publikováno: 22.srpna 2004 |
![]() ![]() ![]() Malé srovnání pro začátek Letošní GC se podle organizátorů zúčastnilo 230 vystavovatelů, což je o něco málo více než loni, kdy jich bylo 207. Zvýšila se rovněž zastavěná plocha, a to ze 40 000 na 55 000 metrů čtverečních. V praxi to znamenalo, že ze dvou hal se staly hned čtyři, ovšem ty skutečně herní byly zase pouze jen dvě - v té třetí totiž měly expozice firmy, zabývající se výukovým softwarem nebo programy pro děti a poslední sloužila jako Business Centrum. I tak se ale plocha, která měla hráčům skutečně co nabídnout, od loňska dost zvětšila. Snad to za rok bude ještě lepší. Němci Němcům Přestože se Games Convention tváří jako mezinárodní akce, musím narovinu říct, že je cílena především na Německo, a to ať už jde o hráče či novináře. Co se týče vystavovatelů, 95% z nich tvoří německé pobočky významných herních firem a pokud jde o národnost návštěvníků, i tam bude toto číslo hodně podobné. Německo si jako herní trh prostě vystačí, což by nás nemuselo až tak zajímat, kdyby se firmy alespoň částečně obtěžovaly zveřejňovat informace také v jiném mezinárodním jazyce než je ten jejich. ![]() Doprovodné akce - koncert, konference, e-sporty... Stejně jako loni, i letos Games Convention zahájil koncert herní hudby, který se konal ve středu večer v Lipském oděvním domě. Pod taktovkou Andy Bricka zahrál FILMharmonický orchestr z Prahy a k slyšení byly například skladby z Final Fantasy, Stalkera nebo Max Payne 2. Bohužel, ani po celodenním úsilí se mi lístky na koncert nepodařilo obstarat, a tak jsem mohla jen závidět kolegům z Illusion Softworks, kteří je dostali již v předstihu. ![]() ![]() ![]() Dalšími akcemi, které GC zpestřily, bylo dvoudenní setkání herních vývojářů (Developer Conference), které proběhlo ve dnech 17.-18.srpna, tedy ještě před samotnou GC. Pak proběhlo Clan Lounge, pod čímž si představte plochu o rozloze cca 200m2, na které hráči z různých klanů předvádí své dovednosti, sehrávají exhibiční zápasy a prezentují e-sporty jako takové. Českou republiku zde reprezentoval AMD Cyber Team.
Xboxová mánie a relax u EA Na GC 2004 nechyběla žádná významnější herní firma. Nejokázalejší stánky tradičně předvedli Sony, Microsoft a Electronic Arts, ačkoliv na expozicích evidentně nešetřili ani v UbiSoftu nebo Atari. Pojďme si nyní ve zkratce říct, čím se kdo kromě pěkných hostesek pochlubil. V microsoftím Xbox megastánku jste si mohli zahrát třeba Halo 2, očekávané RPG Fable, hodně dobře vypadající závody Forza Motorsport nebo sport FIFA Fotball 2005. Tématika xboxové FIFY pak postihla i čtvrteční večírek, na kterém jsme s Ondrou sehráli zápas jediných dvou českých klubů, které jsou ve hře přítomny: Sparta Praha vs. Sigma Olomouc. Mimochodem, okolí virtuálního hřiště zpestřovaly reklamy na všechny tři naše papírové herní magazíny :-) ![]() ![]() ![]() Válka podle UbiSoftu a teror v Activisionu ![]() ![]() ![]() Už od pohledu musela prezentace na Games Convention přijít nejdráž firmu Sony. Na rozdíl od ostatních vydavatelů, kteří si postavili větší či menší stánky, Sony vybudovala rovnou celé město - Fun City. Kousek byl vytvořen coby vagón vlaku, část zase připomínala hotel, kino nebo sportovniště. Kromě klasických PS2 her jste si tady mohli vyzkoušet interaktivní podložku (známou hlavně jako taneční dancepad), která však tentokrát s pomocí vašich nohou sloužila coby ovladač sportovní hry Athens 2004. Chcete, aby váš závodník bežel rychleji? Tak koukejte přidat do kroku. Chcete, aby vyskočil výš? Dupněte přesněji. Musím říct, že tahle hra nás dost pobavila a pořádně jsme se při ní zapotili. Obzvlášť po několika skleničkách bílého na opening party jsme už podávali vskutku olympijské výkony :) To jsme ještě netušili, že jen o kousek dál je k dispozici Singstar. Pokud jste o tomto „automatu na Superstars“ ještě neslyšeli, pak vězte, že nejde o nic jiného než o PS2 verzi karaoke pro dva (může ale zpívat i jen jeden). Na GC bylo u Singstaru vždy plno a člověk se až nestačil divit, jak může obyčejný mikrofon, sluchátka a pár odrhovaček v nabídce mládež zaujmout. Konzole a všemožné příslušenství prostě bodují, což bylo koneckonců celkem jasné už loni. Pokud si říkáte, že tohle všechno je sice pěkné, ale jako důvod několikahodinové cesty se vám to zdá málo, pak je asi nejvyšší čas vyjmenovat několik zajímavých PC her, které si na GC mohl zahrát kdokoliv z návštěvníků. Kromě titulů, již zmíněných v souvislosti s prezentacemi EA a UbiSoftu, jistě stojí za vyzdvižení hlavně STALKER: Shadow of Chernobyl, Full Spectrum Warrior, World of Warcraft, Driver 3 pro PC, Star Wars: Battlegrounds, Blitzkrieg 2 nebo Rollercoaster Tycoon 3. ![]() ![]() ![]() další fotky z Games Convention 2004 najdete v naší galerii Dodávat, že hry jsou to sice zajímavé, ale musíte se k nim probojovat přes další nadšené pařany, je asi zbytečné, všichni víme, jak to na podobných akcích (třeba Invex) vypadá. Ačkoliv atmosféra v halách panovala výborná (vzduch už méně), i tak jsem ocenila, že většina vydavatelů byla ochotných představit nám své projekty pěkně v klidu a s možností na cokoliv se zeptat. Samozřejmě, že si nic nenecháme pro sebe, takže se v nejbližších týdnech můžete na Tiscali Games těšit na dojmy prakticky ze všech výše jmenovaných her. Obecně vzato mi letošní Games Convention přišla pro koncového uživatele určitě zajímavější než ta loňská. Pokud nepotkáte v lipské MHD revizora, který vás stáhne o všechno, za co jste si chtěli užívat, zaručuju vám, že se cesta na GC skutečně vyplatí Jediné, co mě tedy kromě trochu nespravedlivé pokuty mrzelo, byla opětovná nepřítomnost Half-Life 2. Vivendi se stejně jako loni tvářili, že hra neexistuje a pro jistotu zamlčovali i další svoji pecku, F.E.A.R. Doufám, že speciálně Half-Life 2 neuvidím na GC ani za rok – samozřejmě pouze z důvodu, že bude už dávno venku. A pokud to náhodou opět nevyjde, věřím, že to i příště na lipském výstavišti spousta jiných her bohatě vynahradí. Pokud České dráhy dovolí, nenechám si Games Convention uniknout ani v roce 2005. Linky: Games Convention 2004 homepage Reportáže z podobných akcí najdete v naší sekci Speciály |
Kate | |
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak |