Funcom: „Secret World konečně začal vydělávat“
zdroj: tisková zpráva

Funcom: „Secret World konečně začal vydělávat“

18. 9. 2012 11:46 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Přiznám se, že mi to bylo od začátku tak trochu jasné.

Když děláte chytrou hru z netradičního prostředí a naplníte ji obsahem, který prostě nezapadá do běžného portfolia MMO titulů, říkáte si vlastně o neúspěch. Jistě, vaši oddaní hráči (všichni tři) vám budou tleskat, novináři uznale zamručí, že to někdo zkusil nějak jinak, ale za to si nic nekoupíte. Tím spíše, když spácháte seppuku a vydáte hru před launchem Guild Wars 2. Musíte tedy propouštět a to bolí, nejen propuštěné, ale i samotnou firmu.


Funcom to ví, ale nyní může konečně jeho nový CEO Ole Schreiner prohlásit: „Secret World je v černých číslech“. V rozhovoru nakousl několik zajímavých témat včetně klišovitého dotazu „a co free-to-play“. Nutno říci, že Funcom předem prohlašoval, že časem všechny hry skončí u tohoto modelu – včetně Secret Worldu. Proto nynější Schreinerova slova o tom, že mají nástroje, jak případně na free-to-play či nějaký hybridní systém přestoupit, nejde brát jako něco zlomového. Spíše potvrzení, že se s přechodem dříve či později počítalo vždy.

K celému systému financování se Schreiner vyjádřil zajímavě. „Věřím, že je tu prostor pro free-to-play, hybridní i systém s měsíčními poplatky. Ale vše závisí na tom, jaký typ hry se snažíte vytvořit. … Nemůžete přejít fakt, že v současnosti víc a víc hráčů očekává, že MMO bude free-to-play a nebo alespoň buy-to-play jako Guild Wars 2. Vytvoření MMO s poplatky nyní bude opravdu velká výzva“.

Nicméně, je jasné, že Secret World žije a hodlá dostát slibu ohledně měsíčních balíčků, které budou rozšiřovat obsah. To, kdy přijde na free-to-play model, je jen otázka času, ale to se vědělo od začátku. Osobně myslím, jako velký fanoušek téhle chytré hry, že by bylo lepší s tímto přechodem přijít spíše dříve. Funcom už si vyzkoušel, že to většinou bývá životodárná míza.

Nejnovější články