| 
 
    
  
    
      
      
      
        
        
            zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva Poté se role obrátí a v té samé mapě nastupují bývalí útočníci v roli obránců a naopak. Rozdíl od Assaultu pro UT je v tom, že spolu týmy nesoupeří v rychlosti, čili po otočení stran má protivník na úspěšný útok zase plný čas a je úplně jedno, jak rychle zapracoval v předchozím kole jeho soupeř. Tím pádem není čas až tak limitující a není třeba se bezhlavě vrhat do soubojů, což je pro tento - zaměřením méně arkádní - mód jedině dobře. Útočníci získávají v případě, že se jim podaří zabrat všechna stanoviště, za každé jeden bod, obránci získávají za případné vítězství ve hře jeden bod. Ještě je nutné dodat, že se hráči po svém usmrcení znovu objeví v mapě a mohou dále pokračovat ve hře, čili fragy jako takové nehrají roli. Neobjeví se ale ihned, ale až po několika sekundách, které jsou rovněž pro každou mapu nastaveny jinak a bývají rozdílné pro obránce a útočníky. Možnost pouze neomezených životů je možná podle mého názoru trochu škoda a uvítal bych volitelné nastavení i konečného počtu životů každého hráče, což by mohlo do hry vnést další zajímavý prvek. Ale teď jen teoretizuji.  Vlastnosti hry  zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      FLF         je kombinací reality, která se promítá v designu map (opravdu dost dobrých),         hráčských modelech, zbraních a částečně jejich chování. Druhou složkou         konceptu hry je naopak ubrání reality s ohledem na hratelnost, což poznáte         nejvíce v účinnosti zbraní, která je nižší než v reálu a tak není otázkou         jediné kulky vás zabít.Osobně bych ale leckde účinnosti přidal, neboť         mi nutnost třeba těžkooděnce trefit pětkrát sniperkou, než je po něm,         přijde přeci jen trošku moc. Na druhou stranu jeden snajper nepokryje         z dobré kempovny půl mapy. Co se týká map, tak těch je v poslední verzi přes dvacet. Jedná se o přenesení rozličných, vesměs reálných prostředí do hry a nutno říci, že velice zdařilé. Jak co do architektury, tak po stránce grafické, což spolu pak působí už na první pohled velice zdařile a kvalitně. Základem úspěšné hry je perfektní znalost mapy. Pokud tedy chcete, aby hra za něco stála, je nutné si mapu pořádně nastudovat. Pak už si myslím každý vybere, hrávali jsme to dokonce i v některých mapách stylem jeden na jednoho a v pohodě jsme se pobavili. Obdobně se můžeme vyjádřit o zbraních, které opět představují to lepší, nač jsme z různých modů zvyklí, a jak jejich grafika, tak zvuková stránka i jejich chování jsou na vysoké úrovni, která každého potěší. Zbraně jsou rozděleny do pěti kategorií od pistolí, brokovnic, poloautomatů, pušek (ostřelovaček), až po zbraně těžké (těžký kulomet) plus granáty, které jsou ve hře jak výbušné, tak oslepovací. Zbrojní arzenál představuje známé typy skutečných zbraní, které jsou tolik typické i pro ostatní reálné 3D modifikace, nejen pro Half-Life. Některé ze zbraní najdete ve hře i ve více variantách, nicméně nějaké to rozšíření o další zbraně by hře ještě slušelo. Engine hry je upraven tak, že střely mají reálnou balistiku, záleží na tom, kam vás trefí, z jaké vzdálenosti a jakou zbraní a při střelbě dávkami dochází k rozptylu kulek, podobně jako ve skutečnosti. K zobrazení rozptylu střel slouží ve hře pomocná kružnice, která se zobrazuje okolo záměrného kříže a která ukazuje rozptyl zbraně, kterou právě držíte. Její tvar se aktuálně mění podle toho, jestli jste zakleknuti, běžíte či dokonce při střelbě skáčete. Díky reálnému chování zbraní je tedy mnohem účinnější střelba po jednotlivých nábojích či v krátkých dávkách než držení spouště a kropení a zároveň je lepší střílet v klidu než za běhu. Realitě trochu dává na frak možnost střílet pod vodou, ale jak jsme už psali - jedná se i podle slov autorů o vyváženou směsici reality a hratelnosti. Mluvíme-li o pohybu, je třeba zmínit možnost plížení, což je jedině potěšitelná zpráva. Plížící se hráč se tak může dobře schovávat jak za malými překážkami, tak třeba na střechách a je obtížnější jej trefit. Na druhou stranu má tato pozice i své nevýhody, zejména v okamžiku, kdy je třeba vyklidit post a co nejrychleji zmizet. Plížení má i několik podle mě skvělých vychytávek - jednak nějakou chvilku trvá, než je hráč schopen zalehnout či vstát, navíc pokud se plížíte, nemůžete střílet, což je jako ve skutečnosti. Pokud tedy chcete v lehu i střílet, nesmíte se při tom pohybovat. Super!  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva 
  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva  zdroj:
		tisková zpráva Pokud tedy máte herní mód i bota správně nainstalovány, můžete spustit MultiBots Launcher, daný herní mód se vám v něm zobrazí, vy si vyberete bota, nastavíte hru a spustíte ji přímo odtud. Boty je možné do hry přidávat i ručně bez pomoci spouštěcí utility, akorát to může být při větším počtu módů a botů krkolomné. Ještě upozorním, že je třeba se na stránkách s boty přesvědčit, že podporují vaši verzi hry. Jelikož se boti vyvíjejí odděleně od vlastního herního módu, je zpravidla třeba po instalaci nové verze módu počkat na update patřičného bota, který nemusí být s novou verzí kompatibilní. K tomu dochází vesměs krátce po vydání herního updatu, takže předpokládám, že v době, kdy tento článek čtete jsou příslušní boti již aktuální. Bot, který fungoval v době, kdy jsem článek psal (a který je prý pro FLF dnes nejlepší) byl například ODDBot (http://oddbot.hlfusion.com/), který v nyní aktuální verzi 1.8 (s poslední verzí FLF funguje v pohodě i předchozí verze 1.7.1) obsahoval i waypointy pro většinu oficiálních map (všechny kromě nových) a další spoustu map dalších.  Scriptování Zřejmě je to jasné, ale raději zmíním možnost používání scriptů a bindování kláves na různé činnosti, bez čehož se hra na vyšší úrovni asi neobejde. O tom jsme si psali v souvislosti s Counter-Strikem, ale samozřejmě se to týká všech módů, které na enginu Half-Lifu běží. Malé výjimky jsou pouze ve specifických příkazech toho kterého módu, jež vždycky najdete v manuálu příslušného módu či v jeho readme souboru. Pokud vás tedy problematika scriptování činností zajímá, můžete mrknout na náš článek sem.  Shrnutí Závěr vždy patří krátké rekapitulaci, nejinak tomu bude i v případě FLF. Jak je z článku asi patrné, jedná se o hodně kvalitně zpracovaný týmový herní mód, který se snaží skloubit realitu a hratelnost a dost dobře se mu to daří. Hra je kvalitní po všech stránkách, jak architekturou, tak grafickým a zvukovým zpracováním, což se pak odráží ve velice dobré hratelnosti. Přes dvě desítky kvalitních map pak dávají dostatek prostoru se pořádně vyřádit v prostředí, které vám vyhovuje a které odpovídá vašemu aktuálnímu počtu hráčů. Hře v podstatě není co vytknout, snad jen můj subjektivní názor na možnost přidání vlastního nastavení počtu životů pro hráče, který je ve hře neomezen a možnost posbírat po zabitém hráči více věcí než jen primární zbraň (když jsem ale tohle napsal do fóra o hře, tak jsem byl smeten, čili berte to s rezervou opravdu jen jako můj úsudek). Linky na download byly zmíněny v úvodu, stejně tak i další zajímavé odkazy na stránky hry a jejích fanoušků, takže zbývá jen popřát dobré spoluhráče a přesnou mušku. 
    
  
    
      
      
      
        
        
            Pokud jsem Vás tímto článkem           navnadil, můžete si Front Line Force stáhnout přímo od nás z           lokálního mirroru (54 MB). Domovské stránky herního módu pak najdete           na této adrese. 
 | 
27. 7. 2001 0:00 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Front Line Force je další vynikající týmový mód pro Half-Life a v tomto článku jsme se mu pořádně podívali na zoubek.
 
       
         
         
         
         
         
                     
                       
                       
                       
                       
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
    