Oficiální vyjádření zní takto: „Vzhledem k zahlcení pozitivními reakcemi na Final Fantasy XIV: A Realm Reborn momentálně zaznamenáváme extrémně dlouhé čekací doby než se mohou hráči zalogovat a hrát.“ No, ono nebude až tak pozitivními reakcemi jako spíše tím, že je prostě moc hráčů, kteří ani neměli šanci hru zkusit, aby poznali, zda bude jejich reakce pozitivní nebo ne.
Každopádně Square Enix v reakci na tohle zahlcení pozastavil prodej digitálních verzí hry. Protože to je to, co uděláte, když máte dlouhé logovací doby. Neřešíte technický problém, ale zastavíte přísun zákazníků. Dobrá, Square Enix dodal, že tedy pracuje na navýšení kapacity serverů a během několika dnů přijde další vlna hráčů.
Tedy, ne že by to bylo v herním byznysu tak zvláštní... ano, na tebe koukám, ty velký červený, rohatý, s trojkou. Ale přeci jenom, Final Fantasy XIV: A Realm Reborn má už teď máslo na hlavě a nemusí si přidávat další. Za pár týdnů asi bude vše zapomenuto, ale momentálně bych se asi cítil dost naštvaný, kdybych chtěl dát hře druhou šanci a nemohl. Jasně, problémy s přetížením mají všechna MMO. Ale ne všechna MMO jedou na druhý pokus a spoustu omluv.