Playstation 3 už je doslova za rohem a tak Microsoft rychle zasypává poslední díry ve svém systému. Slíbený update zajišťující podporu 1080p a HD-DVD přídavku už proběhnul a i když se to neobešlo bez problémů, výrobce vydal pár dalších záplat, takže teď už jsou spokojeni majitelé (skoro) všech televizí podporujících plné HD rozlišení. HD-DVD mechanika se začne v Evropě prodávat koncem listopadu (u nás v lednu), za doporučenou cenu 199 Euro. I bez téhle mašinky si však budete moci na svém Xboxu 360 užívat filmy ve vysokém rozlišení.
Jak to? Důvod má jméno Video Marketplace a vzešel ze spolupráce Microsoftu a klíčových hollywoodských studií i televizních stanic. Určitě to nebylo nic levného, ale od 22. listopadu díky tomu na Xbox Live najdete zbrusu novou položku, která vám umožní stáhnout exkluzivní televizní pořady a filmy. Služba bude zatím dostupná pouze pro USA, ale dá se očekávat, že v případě jejího úspěchu se rozšíří i do Evropy a Japonska. Do konce roku slibuje Microsoft přes 1000 hodin materiálu, přičemž minimálně 200 hodin bude v rozlišení 720p nebo vyšším (1080i/1080p). Na co se můžeme těšit?
Televizní stanice CBS nabídne seriály CSI nebo Star Trek, případně nejnovější epizody Trosečníka. Comedy Central dodá Southpark a show populárního černošského komika Davea Chappelleho. MTV zajistí tunerský pořad Pimp My Ride a SpongeBob SquarePants. VH1 nabídne humornou reality show Hogan Knows Best a sportovní fanoušky zaujmou záznamy populární NASCAR série a ligy bojových sportů UFC. Televizní pořady si budete moci stáhnout ve vysokém rozlišení přímo na disk za manipulační poplatek (Microsoft points) a jejich životnost nebude nijak omezena. Na Marketplace se objeví maximálně s jednodenním zpožděním oproti běžné televizi.

Filmová nabídka zahrnuje prozatím tituly jako Nacho Libre, Jackass: The Movie, Matrix, Superman se vrací nebo Batman navždy, nicméně obrázky z prezentace Microsoftu naznačují, že v plánu je např. Poseidon, V jako Vendeta, Smrtonosná zbraň 4 nebo Od kolébky do hrobu. A jistě toho bude víc, minimálně Warner Bros. slibuje Microsoftu úzkou spolupráci. Filmy budou narozdíl od televizních pořadů určeny pro jednorázové použití. Jakmile si je stáhnete, jejich životnost bude asi dva týdny. Jakmile si film pustíte, začne vám běžet čtyřiadvaceti hodinová lhůta. Po jejím uplynutí se film smaže nebo znehodnotí (detaily Microsoft neprozradil).
Celé to zní velmi slibně a tento distribuční model by se mohl Microsoftu kromobyčejně vyplatit. Zejména pro evropské diváky bude možnost stáhnout si některé z pořadů ve vysokém rozlišení poměrně atraktivní možností, zvlášť v zemích, kam ještě HDTV nedorazila.
