Electronic Arts: „Soupeření značek je dobré pro průmysl i hráče"
zdroj: tisková zpráva

Electronic Arts: „Soupeření značek je dobré pro průmysl i hráče"

27. 8. 2013 17:16 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Podařený a informativní rozhovor s Frankem Gibeauem, prezidentem EA Labels, přinesl server CVG. Gibeau v něm nakousl a osvětlil hned několik věcí. Co se týče vztahů se Sony, tam jsme se nedozvěděli ještě nic moc zajímavého. „Vztahy se Sony máme dobré“, vysvětluje Gibeau, jak to tedy je, když Titanfall bude jen na PC a konzole od Microsoftu.

Je ale zajímavé slyšet, že EA chce jinak své „domácí“ hry vydávat multiplatformně a Gibeau myslí, že další cyklus bude dost dlouhý na to, aby se našla exkluzivita i pro Sony. Logicky totiž EA vidí jako důležitý úspěch obou, respektive všech konzolí. „Úspěch umožňuje vydavatelům vytváření nových značek, víc riskovat, dělat věci, které nejsou sázkou na jistotu. V roce 2005 jsme měli 250 milionů herních zařízení, nyní máme dvě miliardy. Před námi leží nové možnosti v nových zemích na nových platformách.“

EA má momentálně v přípravě půltucet nových nebo staronových značkách,. Patří prý mezi ně i Mirror's Edge nebo Battlefront, ale i dosud neoznámené kousky. V ideálním případě by se každý rok měly představit cca dvě nové značky. Zde se strategie EA shoduje s přístupem Ubisoftu. „Jdeme stejnou cestou. Chceme si vybudovat základnu značek. Máme širší portfolio než Ubisoft - máme sporty, Need For Speed a chceme přidat nové. Když se podíváte třeba na Dragon Age Inquisition, je to pokračování, ale zároveň ke hře přistupujeme jako k nové značce - s novým přístupem. Přetváříme ji.“

Následně přišla řeč na soupeřící značky, tedy primárně Battlefield a Call of Duty. Gibeau trochu korigoval výrok Petera Moorea o tom, že podíl v roce 2011 byl v roce 2011 sedmdesát procent ku třiceti pro CoD. Podle Gibeaua na tom byl Battlefield trochu lépe a dokonce v některých evropských státech prodal víc kusů než CoD. Navíc čeká, že se poměr bude víc a víc vychylovat ke střílečce EA – i proto, že nové technologie umožní ještě více zazářit Battlefieldu.

Gibeau říká: „Když jsme začínali tenhle souboj, s Bad Company, myslím, že ten poměr byl tak 95:1, takže jsme ten náskok solidně stáhli. Z EA Sports jsem se poučil, ať už šlo o FIFA vs PES nebo Madden vs 2K, že toto soupeření je pro průmysl dobré. Je dobré pro spotřebitele. Konkurence pohání inovaci.“

Pokud ale patříte mezi příznivce Medal of Honor, máme pro vás špatnou zprávu. EA podle všeho s touto značkou na dlouhou dobu nepočítá a zůstane u ledu. „Momentálně máme v hlavách tuto rotaci stříleček – Battlefield, Titanfall a Battlefront. Co se týče Medal of Honor, občas něco v zábavním průmyslu zkusíte, a když to nefunguje, zkusíte něco jiného.“ Naopak, i když teď není nic konkrétního k sérii Dead Space, značka prý není „mimo rotaci“, jak je tomu v případě Medal of Honor. Není tedy vyloučené, že na nový Dead Space někdy brzy dojde.

Nejnovější články