Důvody poklesu návštěvnosti českých herních webů
zdroj: tisková zpráva

Důvody poklesu návštěvnosti českých herních webů

31. 12. 2008 2:02 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Z meziročního srovnání vyšlo najevo, že se průměrně propadly o třetinu. Jak situaci vidí šéfredaktoři a jak se daří TISCALI?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jakékoli, byť jen trošku negativní zprávy o vlastní firmě či sobě bývá všude zvykem taktně zamlčovat. Občas tak musíme činit chtě nechtě i my, jako například koncem červnu - teď už to snad můžeme přiznat - po opakovaném nabourání naší databáze asijskými hackery a bezpečnostním hlediskem vynuceném vypnutí některých napadnutelných stránek (stalo se to totiž přesně den před odjezdem na dovolenou na opačnou stranu zeměkoule a vážně hrozilo, že celý web pak po těch několik týdnů vůbec nepojede... týká se to i té staré verze hlavní stránky, kterou se už teď nevyplatí přeprogramovat). Tohle je ale natolik zajímavé téma, že by i přes určitou citlivost nemělo být nikde opomenuto (uvidíme, zda ostatní najdou odvahu to zmínit).

Dosud se mluvilo jen o propadu prodejnosti papírových herních časopisů (Level se tři měsíce za sebou zuby nehty drží na 15 tisících, raději neauditované Score podle výpočtů Vreca může být i pod 10 tisíci kusy) a nyní se ukázalo, že na tom nejsou nijak slavně ani přední herní weby. Začalo to tím, že si Braveman z Hodnoceniher.cz (česká obdoba GameRankings) všiml Lupy, která vyhlásila Doupě loserem roku 2008 (webem s největším meziročním propadem čísel).

Ve snaze zjistit víc si stáhl poslední, veřejně přístupná listopadová data z Netmonitoru a co tam nezjistil: že se onen pokles měsíční návštěvnosti, alespoň na základě dané metodiky měření (každá mívá dost odlišné výsledky) týká všech největších českých herních webů (na online hraní a nejmladší čtenáře orientovaný GamePark je jedinou rostoucí výjimkou)! Ve srovnání se stejným listopadovým obdobím roku 2007 šel dle Netmonitoru dolů úplně každý domácí web zaměřený na vytváření a poskytování herního obsahu, některý více (o 43%), jiný méně (o 9%) a zbylé obvykle o třetinu, jak shrnuje tento článek.

Je toto herní web? zdroj: tisková zpráva Autor svůj výtah dat opepřil popisem konkrétní situace jednotlivých magazínů. U toho nejvíce propadnuvšího vzpomenul zpoždění redesignu, sporný venkovní přínos inovací a personální změny po zániku OXM. U BW zase upozornil na známý fakt, že klame započítáváním do svého packu vedle flashovek / freewarovek (kam chodí jiná sorta lidí než na recenze či novinky) i serveru poslední roky převážně už jen o překladech softwarových aplikací (tedy ve vztahu ke hrám off-topic záležitost). Toto asi pro mnohé fandy vrhne nový pohled na pravidelné onanie nad žebříčkem, u nějž se již ale neuvádí, že se ono číslo ještě musí vydělit plus mínus třemi.

Braveman se dále pozastavil nad nečekaným propadem kompletně překopaného GameStaru či zda skutečně mohliy náhodní čumilové odkazy z homepage Seznamu tvořit třetinu něčí dřívější návštěvnosti (odpověď zní: nepochybně, běžná praxe téměř všude aneb proč je řízení se jen měsíčními UIP zavádějící). Na každý pád, meziroční obrat v návštěvnosti všech hlavních serverů zaznamenal dle údajů Netmonitoru pád o celkových 316 500 lidí, podotýká článek, i když podobný vývoj odhaduje Daniel Dočekal z Lupy i u ostatních obsahových webů na českém internetu. Třešničkou na dortu pak jsou vyjádření vedoucích všech inkriminovaných webů, kteří nechávají nahlédnout pod pokličku, když vysvětlují důvody poklesu svýma očima a komentují celou problematiku sledování návštěvnosti:

    jd, šéfredaktor Tiscali Games: Měření Netmonitoru pro nás není určující ani rozhodující (nejen zastaralý systém, ale jeho kód v některých sekcích Tiscali Games chyběl a na zbytku webu byl(je) dlouhodobě špatně implementován, takže nemohl započítat zdaleka vše). Tak jako miliony webů ve světě více důvěřujeme spolehlivější, nezávislé statistice od Google. V říjnu 2008 prokázala mírný meziroční (oproti říjnu 2007) vzestup (kupodivu, naopak od zjištění Netmonitoru) na 497 tisíc absolutních unikátních návštěvníků Tiscali Games měsíčně, a to i navzdory letnímu dočasnému vypnutí některých archivních sekcí (dema, downloady...), kvůli čemuž nám klesl rating ve vyhledávačích a příliv návštěvníků odtamtud o 31%.

    Obrázek

    V listopadu došlo i podle měření Google k poklesu UIP o pár procent. Minimálně stejně, ne-li více jsou však důležité ostatní ukazatele, jako např. celkový počet shlédnutých stránek a návštěv měsíčně, nebo čas průměrně strávený čtenářem na webu. Ty meziročně výrazně rostou - návštěvy a pageviews v říjnu o 16% a v listopadu o 5% (na celkových 11,5 milionu PV a téměř dva miliony návštěv za 10/2008) a čas strávený čtenářem na webu dokonce o 45% (na průměrných 5 a půl minuty). S tímto nastoupeným trendem jsme velmi spokojeni, stejně jako s rostoucími příjmy z inzerce v posledním čtvrtletí 2008 a s meziročním nárůstem čtenosti novinkových článků o vysokých 41% (za říjen mají newsy vzestup na 1,5 milionu shlédnutí, viz srovnávací graf s newsy za říjen 2007).

    Obrázek

    Rád bych proto na tomto místě poděkoval všem čtenářům za jejich přízeň Tiscali Games... [kompletní článek na Hodnoceniher.cz]
Otázka do diskuse: jak to vidíte vy, co je podle vás příčinou poklesu návštěvnosti českých herních webů a pozorujete sami na sobě, že na některé chodíte méně?
zdroj: Hodnoceniher.cz, Netmonitor, Google, vlastní

jd

Nejnovější články