
Za 560 Bioware bodů (tedy asi za sto padesát korun) si stáhnete krátké dobrodružství a bonusové předměty do obou hlavních her – ty se vám odemknou ve chvíli, kdy v rámci přídavku Witch Hunt dosáhnete dílčích úspěchů, respektive splníte jednotlivé části nového příběhu.
• Ostřílený rek či nový hrdina
Do hry si můžete importovat hlavního hrdinu z Pramenů, Procitnutí nebo dokonce přídavku Golems of Amgarrak – tedy nejnamakanějšího reka, kterého vlastně můžete mít. Tuhle možnost jsem samozřejmě zvolil a pouť za Morrigan tak začal s hrdinou na 34. levelu. Nic vám ale nebrání v tom, abyste si pro účely posledního přídavku vytvořili nového reka: k dispozici dostanete postavu na dvacáté úrovni, a obtížnost se tomu přizpůsobí.
Ať už jste se do tajemné čarodějky Morrigan zamilovali, nebo ji nenáviděli, jedno je jisté – určitě si na ni pamatujete. A teď, po urovnání všech povinností Šedého strážce, přichází čas, abyste ji vypátrali. Vracíte se tedy do její chatrčce v hlubokých lesích a doufáte, že najdete nějakou stopu... Místo Morrigan ale potkáte elfku, která po čarodějce pátrá také. A má k tomu své vlastní důvody.
• Pomatený trpaslík znovu na scéně
Tento stažitelný přídavek vás zavede do několika nevelkých lokací. Podíváte se do ruin trpasličí pevnosti, do rozbořeného elfího paláce, ale také do dračích pustin, ve kterých už jste dříve také byli. A zavítáte i do dobře známé magické věže. Že nevíte, kdo v ní na vás čeká? Slabomyslný trpaslík Sandal, který sice rozumu moc nepobral, ale zato má nadání pro vkládání run do zbraní a brnění.
Opět si kromě jeho opravdu bohatého slovníku („Enchantment? Enchantment!“) můžete užít i jeho služeb, a navíc má i nějaké to zboží na prodej, včetně jednoho hodně silného magického prstenu. Mezi lokacemi se přemísťujete po mapě světa – to je oproti ostatním stažitelným přídavkům změna – a dokud nevstoupíte do poslední lokace, můžete se kdykoliv vrátit i do magické věže a obchodovat se Sandalem.
• Pobíhání po knihovně
Hrou se nebudete probíjet sami. Od začátku vám po boku stojí vaše věrné psisko. Kromě něj se k vám přidá už zmíněná elfí bojovnice Ariane a poměrně brzy také mladý, poněkud změkčilý čaroděj Finn. S těmihle postavami proběhnete nové minidobrodružství za pár hodin, a postoupíte o jeden dva levely. Nečekejte žádné převratné novinky, kromě dvou neokoukaných parťáků či několika nových (a vcelku malých) lokací a předmětů už je to vlastně jen jeden zbrusu nový boss. Podivná obrovská obluda, původně vytvořená elfy ze dřeva a kamene.
Většinu času strávíte průzkumem a bojem, jen v magické věži vás čeká i pobíhání mezi regály s knihami: ač jde o příjemné zpestření (navíc s několika skrytými bonusy, pokud budete pečliví), vaši mozkovnu tahle nebojová sekvence určitě nezavaří.
• Krátké, ale fajn
Nechápejte nedostatek novinek špatně, od toho přídavky k Dragon Age ani nejsou. Jde prostě o milé pokračování za pár peněz, které vám příjemně zpestří jeden večer. Nic víc, nic míň. Osobně se mi asi líbilo víc než předchozí Golemové, ale je to samozřejmě otázka vkusu. Vlastně asi nejzajímavější na celém minipříběhu je jeho konec. Ten si v závěrečném, poměrně dlouhém dialogu můžete zvolit. A ať tak, nebo onak, vypadá to, že po tomhle přídavku už žádné „malé“ dobrodružství hlavního hrdiny následovat nebude.
• Jak začne druhý díl?
A naopak mám pocit, že si autoři připravili cestu pro začátek druhého dílu. Nebudu prozrazovat detaily, ale dost se mluví o dítěti, které hlavní hrdina zplodil s Morrigan při rituálu v závěru základního příběhu. O dítěti, které před sebou má určitě hodně zajímavý osud. Že by váš potomek byl hlavním hrdinou plnohodnotného druhého dílu ságy Dragon Age? To by bylo celkem zajímavé, navíc pokud by třeba podle charakteru hlavního hrdiny Pramenů (tedy svého otce) zdědil nějaké speciální schopnosti, dovednosti nebo bonusy... Možné to je. Schválně, co si po dohrání přídavku o hledání Morrigan budete myslet vy.