Dragon Age Origins bude v češtině
zdroj: tisková zpráva

Dragon Age Origins bude v češtině

7. 1. 2009 23:23 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Bylo to poměrně dlouhé a složité rozhodování, ale nakonec snad EA zvolili dobře - pro sebe i domácí hráče.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Bylo to poměrně dlouhé a složité rozhodování, protože něco takového dosud tento vydavatel ještě nerealizoval. Je to spojeno s vysokými náklady, odhadem v řádu statisíců korun, i komplikacemi kvůli vybočení ze standardního procesu, kdy překlad bývá již na multijazykových discích. Ale vysoká očekávanost titulu, lobování některých lidí a pohled na domácí prodejní úspěchy podobného Zaklínače, série Baldurs Gate či Neverwinter Nights nakonec udělaly své. Česká pobočka Electronic Arts se rozhodla pro oficiální lokalizaci PC verze akčního fantasy RPG Dragon Age: Origins od BioWare.

Protože v tomto žánru je vždy nesrovnatelně více textů než v například závodech či sportu, a protože se o češtině rozhodlo teprve nedávno, nezvládne se - ani přes veškerou snahu a nynější práci na ní v plném proudu - připravit dříve než na červen 2009. EA tedy sáhnou k pro ně nezvyklému kroku: nejprve u nás 26. března, v době světové premiéry, vydají anglický originál (s CZ manuálem) pro ty, kdo nechtějí čekat nebo ho preferují. A s příbližně tříměsíčním odstupem nabídnou PC verzi s českými titulky. Cena obou je shodná, 1099 Kč, a lze je ode dneška předobjednat z Xzone.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Výhodné pro zákazníky bude, že si pak budou moci nechat vyměnit anglickou za českou verzi, kus za kus. Způsob provedení této výměny ještě není úplně jistý, zřejmě proběhne přes technickou podporu EA. Případné pokračování a datadisky pro Dragon Age, stejně jako konzolová verze (konec 2009), již zřejmě budou lokalizovány rovnou na dobu jejich prvotního uvedení. Nezbývá než si přát, ať se pozdější vypuštění podepíše i na překladu pečlivěji otestovaném, než byly ty u některých podzimních EA her (Crysis Warhead, FIFA 09 atd.).

Více o Dragon Age Origins v našem zpravodajství, E3 dojmech a zanedlouho publikovaném rozhovoru Miloše Bohoňka s Rayem Muzykou, spoluzakladatelem BioWare - úryvek:

    Pověz nám trochu více o soubojovém systému. Na E3 jsem viděl spoustu magie a to bylo působivé, ale když přišlo na pořádnou barbarskou rvanici, kde se používaly konvenční zbraně ala meč, připadalo mi to spíše jen jako hack’n’slah. Pracuje také na nějakých kombech anebo si myslíte, že to by hru už jen zbytečně překombinovalo a ztížilo?

    Boj tělo na tělo je rozhodně něco víc než jen hack and slah. Hráč může použít celou řadu skillů, např. shield bash (jakýsi úder štítem - pozn. autor), navíc zkombinovaný s buď útokem na blízko, nebo i na dálku. Určitě tam je hodně rozmanitosti, bez ohledu na typ charakteru, za který hrajete - plus vzhledem k tomu, že Dragon Age je o strategickém používání taktiky v celé grupě, budete ve vlastním zájmu chtít mít nějaký ten balanc napříč skilly využitelnými v bitvě. A co je pro nás nejdůležitější - nehledě na to, který druh bojového stylu si vyberete pro vaše čtyři charaktery ve skupině (magický, na dálku a tělo na tělo), bude to zábava tak jako tak!

    Postupem času, jak se budete prokousávat hrou, pochopitelně naberete spoustu různých typů brnění, zbraní a samozřejmě budete mít tu možnost upravovat váš charakter. Tohle je jedna z věcí, u které se už nemůžeme dočkat, až ji budeme moci ukázat... [více v kompletním rozhovoru]
Trailery: Dragon Age, The Sims 3, HOME.  [12.12.2008 18:18 - jd]
Dragon Age Origins v kostce  [21.11.2008 10:10 - levis]
Videa: Empire Total War, Dragon Age Origins, EndWar  [24.10.2008 18:18 - levis]
Dragon Age Origins potvrzeno pro konzole  [17.10.2008 11:11 - levis]
zdroj: vlastní

jd

Nejnovější články