zdroj:
tisková zpráva
Před výběrem toho vhodného kina, což můžete provést v našem přehledu, však raději nečtěte některé recenze, protože byste si možná mohli vše rozmyslet. Tomáš Seidl na Tiscali Kino si myslí, že Resident Evil byl lepší a pozastavuje se mj. nad prostinkým scénářem či absencí základních hororových axiomů, tudíž se podle něj "stanete pouze nečinným pozorovatelem toho, jak je skupina modelových, pubertálně siláckými, velkohubými hláškami sršících zupáckých individuí odstraňována více či méně odpudivými mutanty. Klasická vyřazovačka méně důležitých figurek se však posléze předvídatelně zastavuje u tří nejdůležitějších...".
František Fuka si v krátkém článku na Novinkách stěžuje na úvodní nudu, parodicky vyznívající závěr a příliš málo druhů monster. Tomáš Vyskočil na FilmPubu nabízí kvalitně napsanou, ale opět dost negativní recenzi DOOMu s hodnocením 6/10. Chuť si lze spravit kladněji laděnými rozbory u nás, na MovieZone, GamePro nebo HotGames. Zajímavé nahlédnutí do pozadí zase zprostředkuje Bontonfilmem rozeslaný rozsáhlý oficiální popis zrodu filmu se vším všudy - od historie hry, záměru producentů, přes podmínky natáčení v Praze, speciální efekty, monstra, zbraně, prostředí až po detailní životopis herců nebo režiséra Andrzeje Bartkowiaka (kterého mimochodem v rozhovoru vyzpovídali Hospodářské noviny a FilmPub):
-
Příběh se odehrává na vzdálené výzkumné stanici Olduvai, kde zřejmě došlo k nečekaným problémům – práce na všech experimentech ustaly a snahy o navázání komunikace vycházejí naprázdno. Několik útržkovitých zpráv, které přece jen z dalekého Marsu přicházejí, je značně znepokojivých. Na stanici vládne karanténa 5. stupně a jedinými, kdo má povolení do komplexu vstoupit nebo jej opustit, jsou elitní mariňáci z jednotky Rapid Response Tactical Squad (RRTS), ozbrojení až po zuby arzenálem, kterým dokáží rozdrtit jakéhokoliv nepřítele… nebo si to alespoň myslí. Výzkumníkům na rudé planetě se podařilo otevřít bránu do jiné dimenze, čímž na stanici rozpoutali hotové peklo – v každém rohu nyní číhají zástupy ďábelských nestvůr, které se potulují nekonečným komplexem místností a tunelů a postupně zabíjejí zbytky přeživších lidí. Sarge (DWAYNE "THE ROCK" JOHNSON) a Reaper (KARL URBAN) spolu se zbytkem jednotky uzavírají portál, který vede na Zemi, a chystají se využít všech zbraní, které mají k dispozici, aby splnili primární rozkaz: nic se nesmí dostat ven živé. Bohužel se vše nedaří úplně podle plánu [...]
Oddělení speciálních efektů stálo před nelehkým úkolem vytvořit průkopnickou sekvenci, v průběhu níž diváci sledují děj z Reaperovy perspektivy. Jedná se o misi s cílem ‚najít a zničit‘, v průběhu níž se Reaper setká s mnoha monstry, která jsme dosud v žádném dílu této herní série neměli možnost vidět. V tomto úseku filmu chtěli filmaři navodit v publiku podobný pocit jako při hraní hry – dokonalé vcítění se do hlavní postavy. „Touto sekvencí jsme chtěli tak trochu smeknout klobouk před všemi hráči,“ říká di Bonaventura. „Ale je to velmi zajímavý koncept – jde o určitý způsob, jak zdůraznit to, co se na plátně děje. Myslím si, že lidé, kteří hry nehrají, při těchto scénách motivaci hráčů pochopí.“ „Dostane vás to přímo do akce,“ říká Adoti. „Chytne vás to za límec a vtáhne dovnitř. Nemůžete jen tak pohodlně sedět v kině a pojídat popcorn. Najednou se stanete součástí děje, což působí velmi reálně.“
Do pražských studií na Barrandově dorazili herci a filmaři několik týdnů před začátkem natáčení. Zatímco byly navrhovány a konstruovány kulisy a ostatní výtvarné prvky, hercům začal intenzivní trénink, aby dokázali splynout v soudržnou vojenskou jednotku. „Připravil jsem základní program, který začínal seznámením se zbraněmi – herci se učili, jak je rozebrat a znovu složit, jak je držet a mířit s nimi, jak se zachovat, když zbraň přestane fungovat, jak je nabít a vybít… zkrátka všechny věci, které musí perfektně ovládat i ten nejméně zkušený voják,“ říká McAdams. „Přestože se někteří z herců se zbraněmi již ve filmech setkali, neuměli s nimi zacházet tak, jak bych si přál. Každý pohyb, který udělali, musel vypadat přesně jako v podání příslušníka speciálních jednotek… jako kdyby měli mnohaleté zkušenosti... [kompletní popis filmu]
