zdroj:
tisková zpráva
Reportáž z veletrhu her v Lipsku jsme vám přinesli již dříve a nyní se opět podíváme na konkrétní tituly, které tam byly k vidění a které nás zaujaly. Games Convention 2003 letos navštívilo 92 000 příznivců počítačových her, což je zhruba o 12 000 lidí více než vloni. O jejich přízeň a zájem se ucházelo nespočet her všech žánrů. Protože skutečně není v silách jedné osoby obrazit ani polovinu vystavovaných titulů, berte prosím následující řádky jako soukromý výběr, který může, ale nemusí nutně pokrývat ty skutečně nejzajímavější pecky budoucnosti.
První díl s dojmy například z nových Need for Speed, Medal of Honor či The Sims jsme zde publikovali minulý týden, dnes pokračujeme s druhou polovinou článku.
Counter Strike: Condition Zero
zdroj:
tisková zpráva
O pohnutém osudu hry Counter-Strike: Conditon Yero se asi nemá cenu příliš dlouho rozepisovat. Ani po návštěvě u Vivendi jsem nemohla nabýt většího optimismu, protože hra vypadá prostě tak nějak šedě. V jedné z ukázkových misí jsme osvobozovali rukojmí. Akce spočívala prostě v tom, že jsme procházeli místnosti, stříleli po sobě s teroristy a snažili se netrefit ty, které máme zachránit. V tomto úseku se celkem hodil i ochranný štít, který je ale v CS už od verze 1.6., takže také nejde o nic nového.
Graficky navíc hra vypadá dost průměrně a pokud bude „náboj“ misí podobně skomíravý, začínám pomalu chápat i smysl posledního odložení, o kterém jsme informovali před pár dny. Counter-Strike je fenomén, ale o Condition Zero opravdu nejde v současnosti napsat nic pozitivnějšího.
Více o hře na Tiscali Games: Preview, Rozhovor, GC video, Video, PCGames video, Trailer, Trailer #2, Screenshoty, Novinky Termín vydání: říjen-listopad 2003
James Bond 007: Everything or Nothing
zdroj:
tisková zpráva
Další akční hra na motivy filmů se slavným agentem je ve vývoji jen pro next-gen konzole, ale jak nám její producent mezi řečí naznačil, pokud bude po dokončení těchto verzí čas, je dost pravděpodobné, že se titul během příštího roku objeví i na PC. Jen doufejme, že nepůjde o takový brak jako 007: Nightfire. Jak se nám snažili u EA předvést, Everything or Nothing by měla být rychlá akce se stealth prvky a "závodními" misemi. O arkádovosti celého projektu nás přesvědčila i jedna ze dvou prezentovaných misí, ve které Bond projel na motorce "vleže" pod kamionem, jenž mu zatarasil cestu na dálnici.
Hra by měla být dále plná nových pomůcek a věciček z bondovského světa, ovšem žádnou konkrétní jsme neměli možnost vidět. Herní postavy budou svým vzhledem odpovídat skutečným hercům, kteří je ztvárnili ve filmech (takže Bond má opět pohlednou tvář Pierce Brosnana) a v tomto díle se navíc objeví i více atraktivních bond-girls.
Více o hře: Screenshoty, Novinky Termín vydání: listopad 2003
NOLF: Contract JACK
zdroj:
tisková zpráva
No One Lives Forever 2 (recenze) patří k mým nejoblíbenějším hrám, a tak jsem s povděkem přijala ukázky z nového samostatně hratelného pokračování Contract Jack. Protože prezentace Vivendi byla skutečně krátká, došly mi zatím pouze dvě věci. Za prvé, hra vypadá zase o něco lépe než originál, a za druhé - tento přídavek bude o dost akčnější. Pokud měl být vybraný level vážně reprezentativní ukázkou toho, co Contract Jack nabídne (alespoň mi to tvrdili), pak je to jedním slovem čistá akce. Ostatně, už samotný zjev nového hlavního hrdiny (vysoký, mohutný, víceméně plešatý a od pohledu drsňácký chlapík) dává tušit, že s touto postavou by s prázdným zásobníkem nebylo možné přejít ani přes ulici. Nezbývá než doufat, že atmosféra NOLF2 nevyšumí do prázdna - zatím si tím nejsem tak jistá.
Více o hře na Tiscali Games: Novinky, Screenshoty Termín vydání: zima 2003
SWAT: Global Strike Team
zdroj:
tisková zpráva
Toto je zřejmě jedním z nejžhavějších želízek v ohni, které nyní Vivendi mají. K naší smůle je zatím ve vývoji verze pouze pro PS2 a Xbox, ale případná konverze na PC by nemusela být tak náročná. Zápletkou této first-person akční hry je opět boj proti terorismu, do kterého se coby člen SWAT pouštíte spolu se svými několika kolegy. Výrazným prvkem je možnost ovládání a navigování parťáků hlasem podobně jako v SOCOMu pro PS2, ke kterému se už mimochodem chystá i pokračování. Program zatím nemá žádné problémy s rozeznáváním jednotlivých příkazů, i když je fakt, že za běhu jsme použili asi čtyři a jejich celková nabídka není o nic větší ;)
Každý z vašich mužů (či žen) má určitou specializaci, při předváděné misi jsme tak do týmu dostali technika a snipera. Jak jsme dále ocenili, ve hře získáváte bonusové body za to, když teroristy pouze zajmete a nezabijete je. Celkově se mi SWAT: Global Strike Team jevila jako velice rychlá, svěží a díky taktickým prvkům i zajímavá, byť arkádově pojatá hra.
Více o hře na Tiscali Games: Video, Screenshoty, Novinky Termín vydání: listopad 2003
Prince of Persia: Sands of Time
zdroj:
tisková zpráva
Tuto hru od UbiSoftu jsme si mohli vyzkoušet jen na konzolích a ačkoliv k nim nemám žádný vztah, musím uznat, že pro ovládání budou hrát zřejmě prim. Pominu-li celkovou líbivost hry a možnost volné kamery, se kterou si libovolně přibližujete a oddalujete záběr, zůstávají tu skvělé bojové scény. Díky PS2 ovladači se nám intuitivně dařilo pomocí pár tlačítek vykouzlit spoustu efektním komb, jinými slovy „za málo peněz, hodně (a navíc rychlé) muziky“. Škoda jen, že návštěvníci měli možnost skutečně si zabojovat jen v jedné lokaci (zřejmě vnitřek nějakého paláce či chrámu) a ostatní prostředí už byla jen na procházení a potěchu z vytvořených kreací jako působivých výskoků, elegantních salt vzad atd.). Jsem zvědavá, jak bude ovládání pohodlné na PC a zda zůstane i prvek automatického lezení na překážky při držení příslušného směru pohybu.
Více o hře na Tiscali Games: Screenshoty, E3 trailer, Novinky Termín vydání: listopad 2003
Breed
zdroj:
tisková zpráva
3D akční střílečka Breed vypadá už od pohledu velice nadějně a už od pohledu také připomíná jinou slavnou sci-fi akci, a to Halo. Její producent Sven Schmidt z CDV však tvrdí, že jde o naprosto jiný druh zážitku a že obecně rozšířené fámy o podobnosti či dokonce kopírování od Halo vznikly prakticky kvůli jednomu screenshotu, u kterého se skutečně dalo jen ztěží určit zda jde známou o hru od Bungie nebo nový počin od Brat Design.
Stejně si nemůžu pomoci - Breed a Halo mají hodně společného. V předváděném úseku hry jsme bojovali pomocí futuristických zbraní, létali ve vznášedlech a přemísťovali se po mapách v otevřených buggynách, tedy neviděli jsme nic, co by nás mělo přesvědčit o rozdílnosti obou titulů. Ať tak či onak, Breed je hratelný, graficky na úrovni a již brzy si budeme moci otestovat jeho finální verzi. Mimochodem, ani Halo 2 pro Xbox, které jsme omrkli u stánku Microsoftu a o jehož odložení na jaro 2004 se šušká, zase nevypadá o tolik lépe.
Více o hře na Tiscali Games: První dojmy, Rozhovor, Demo, Trailer, Video, E3 trailer, Video, Screenshoty, Novinky Termín vydání: říjen 2003
The Moment of Silence Přiznám se, že o adventuře s názvem Moment of Silence jsem až do Games Convention neměla ani ponětí. Není divu, pracuje na ní malá německá firma House of Tales (autoři Mystery of the Druids - pozn. ed.) a jak nám prozradili její zástupci Martin Gantefohr a Tobias Schachte, zatím se titul plánuje pouze pro německý, rakouský a švýcarský trh. Protože dobrých point-and-click adventur je v současnosti jako šafránu, začala jsem se o ní blíže zajímat. Grafika je totiž velice precizní, v některých tmavších úsecích mi zpracováním trochu připomínala Schizm 2 či Silent Hill 3, ačkoliv Moment of Silence rozhodně nebude tak hororová.
Detektivní příběh by měl být situován do nedaleké budoucnosti a budeme v něm pátrat po zmizelé osobě podobně jako třeba v Syberii. Oficiální stránka hry zatím zeje prázdnotou, takže vám v současnosti bohužel neukážeme žádné screenshoty. Avšak věřím, že o tomto nadějně vyhlížejícím titulu ještě uslyšíme.
Termín vydání: konec 2004
Crashday
zdroj:
tisková zpráva
Na hře Crashday, těžící z populárních Stunts, k mému překvapení nepracuje žádné profesionální studio, ale tým asi pěti přátel. Co však nejvíce zarazí, je skutečně vysoká kvalita hry, minimálně s ohledem na podmínky, ve kterých vzniká. Alfou i omegou mají být podle šéfa projektu Roberta Clementse šílené závody s možností arkádových kaskadérských kousků a pravda je, že v tomto Crashday zřejmě nezkalme. Ovládání je jednoduché, model poškození sice trochu sporadický, ale akrobatických možností nabízí nespočet.
Fyzika počítá zřejmě s nižší gravitací, než je na Zemi, díky čemuž můžete se svými vozy efektně skákat a dokonce „létat“. Představte si, že pomocí nakloněné roviny vylétnete do oblak, narazíte na špičku kostela, což pozmění vaši dráhu, ale vy pomalu plachtíte dál a rovnoměrně padáte k zemi. Vše samozřejmě v rychlém tempu. Po drsném dopadu otočíte své autíčko opět koly na zem a můžete znovu vyjet. Součástí hry bude samozřejmě i editor pro tvorbu tratí, který vypadá skutečně velice jednoduše (sami tvůrci jeho princip přirovnávají k Legu), ale v praxi jsme ho zatím nemohli otestovat.
Více o hře na Tiscali Games: Trailer, Trailer #2, Screenshoty, Novinky Termín vydání: prosinec 2003
Z dalších her, které jsem si na Games Convention letmo vyzkoušela, ale o kterých bych kromě nadšených superlativů o grafice zřejmě nemohla napsat nic, co byste už nevěděli z dřívějška, určitě patří výborná komiksová XIII, graficky oslňující Far Cry, Thief III pro Xbox a pak série sportovních her od EA, zahrnující FIFA 2004, NHL 2004 a Total Club Manager 2004. Snad vám výše uvedený přehled pomohl lépe se zorientovat v připravovaných titulech, jejichž skutečné kvality budeme ale moci objektivně posoudit až z pečlivého hraní finálních verzí.
Linky: Oficiální web Games Convention, Galerie 40 fotek od Kate, Galerie 50 GC babes
Související články: První díl dojmů z GC, Další reportáže v sekci Speciály, Novinky
|