Druhý den pro naši výpravu započal tak jako ten předchozí, brzkým ranním budíčkem a cestou po kvalitní německé dálnici. Ani ve čtvrtek jsme sice netrefili cestu tak, jak bychom si přáli, nicméně s dostatečnou časovou rezervou jsme do cíle nakonec dorazili půlhodinu před oficiálním začátkem. Ačkoliv bylo půl deváté, parkoviště se již plnila návštěvníky.
Po ranní kávě v press centru jsme se s Warlockem přesunuli do business centra, kde jsme se těšili na zajímavé prezentace od EA. Tato neustále expandující firma nezklamala a připravila pro novináře příjemnou atmosféru v menší hale, uprostřed níž se skvěl nepostradatelný bar. Většinu prostoru zabíraly moderní sedací soupravy, jež se již od rána staly vhodným místem k odpočinku. „Budníčky“ s připravovanými hrami byly stejně útulné a tématicky vyzdobené jako minulý rok, snad jen s tím rozdílem, že ulička mezi nimi se pro skupinky novinářů zdála dosti malou. Naštěstí u každých dveří stály hostesky v bílých šatičkách, takže nikomu moc nevadilo se na ně mačkat. Dle přesného rozvrhu jednotlivých prezentací jsme s českým zástupcem EA domluvili náš plán a rozlezli se do objektů našich zájmů (tentokráte se již nejednalo o hostesky).



Warlock zamířil na Battlefield Bad Company, Burnout Paradise a C&C: Kane’s Wrath. Má maličkost se nahrnula do větší budky se všemi hrami, v jejichž názvu se vyskytuje slovo „Sim“. Jako první jsem si vyzkoušel v pořadí již šestý datadisk na The Sims 2, který se jmenuje Bon Voyage a v podstatě se dá přirovnat k addonu Vacation. Simové opět dostanou možnost trávit dovolenou v různých světových koutech. Následně jsem si vyzkoušel pro konzole připravované The Sims 2: Castaway, jež jsem původně sice neplánoval, ale z tohoto titulu se nakonec vyklubala celkem zajímavá záležitost, o které si ostatně přečtete v nějakém budoucím článku. Pak již přišlo na řadu SimCity: Societies, jež mnohokráte předčilo mé očekávání. S normálním SimCity bude mít hra společného jen pramálo, i tak ale zaujme svou originalitou.
Pak jsem se již přesunul na prezentaci Spore, jejíž vývoj za rok, před kterým jsem ji naživo viděl posledně, značně pokročil. Ještě během dneška si přečtete rozsáhlý článek, bylo na co koukat! Ještě jsem u EA absolvoval prezentaci téměř hotového Hellgate: London a velmi zábavných Simpsons. Odpoledne jsem navštívil veřejný stánek Konami s hratelnou verzí Pro Evolution Soccer 2008, kde se díky davům návštěvníků nedalo skoro pohybovat (ostatně tak jako každý rok).



Adam se zúčastnil vynikající prezentace The Witcher s dokonce si ho neplánovaně sám mohl zahrát díky CD Projektu. Následně po zastávce u BUKA Entertainment potvrdil, že PR slečny z Východu nejsou žádné sucharky a že obyčejnou herní prezentaci dokáží oživit nejrůznějšími vtípky z každodenního života. Z těch předem domluvených schůzek ještě navštívil prezentaci BeoWulfa u UbiSoftu, údajně velmi slibné hry. Warlock ještě shlédl kraťoučkou ukázku HL2: Episode 2, kterou dnes v poledne uvidíte celou sami, a dále Black Prophecy, Codename Panzers: Cold War či Totems.
Čtvrtý, samostatně působící zástupce TISCALI na GC, Martin Zavřel, si přivstal, aby si po dlouhou dobu a v klidu (tzn. ne jako u mraky lidí obleženého stojanu) vyzkoušel Crysis na nadupaném děle s nejrychlejším modelem GeForce od NVIDIE. Pak se na skok stavil například u Nintenda (proč tam proboha měli jen tři hry, včetně starých Wii Sports?), na prý výborné prezentaci WipeOutu HD u Sony, na show Konami, kde Hideo Kojima vyprávěl o bossech v Metal Gear Solid 4, a také se zúčastnil rozhovoru se šéfem evropské divize Xbox Live, odkud však nepřinese pozitivní zprávy.
Čtvrtek pomalu končil a my si pomalu začali třídit dojmy z her tohoto dne, o kterých si bezpochyby v následujících dnech přečtete. Poprvé se nám podařilo dorazit do místa našeho bydliště bez jediné minely, což je co říci, jelikož jsme zde teprve krátce.



Přehled NEJ z druhého dne:
- Nejhorší prezentace – Sacred 2 – veřejná demonstrace multiplayeru hry, na níž se muselo čekat ve frontě, se skládala ze zbytečně dlouého popisování principu zoomu pomocí scrollovacího kolečka na myši. Možnost hrát byla pouhých pět minut a absentovaly veškeré schopnosti, inventář atd. Třešničkou na dortu potom bylo přímo ve hře přítomné doplňování zdraví pomocí sbírání plechovek s Red Bullem (???).
- Nejlepší oděv – Plátěné oblečky „holek“ od EA – Toto asi nepotřebuje komentář, zvláště pokud se slečny nalézaly ve zmiňované uličce.
- Nejlepší plakáty – The Simpsons Game – Medal of Homer, Neverquest, Grand Theft Scretchy, Bartman Begins, to vše v simpsoní podobě.
- Největší překvapení – Oproti vytuněným bourákům u NFS ProStreet či Midnight Club představil Rockstar řadového černého Golfa s jediným logem na boku. I ostatní obyčejné hry se mohly pochlubit zajímavějšími auťáky.
- Nejlepší hostesky – 10Tacle – Pohodovou atmosféru uzavřeného stánku 10Tacle zajišťovalo dvanáct hostesek (viz 40 dalších fotek), které snaživě obsluhovaly stejný počet novinářů. Dobrý poměr.