zdroj:
tisková zpráva
Bioshock sklidil přes hity napěchovaný rok vzácný komerční i hráčský úspěch, když si ho pořídily dva miliony lidí. Vznik pokračování je proto jistotou, a tak
australský server Gameplayer zkompiloval britský časopis OXM seznam přání, co by v BioShocku 2 rád viděl (v této specifické aktivitě si zřejmě libuje). Předně by to měli být rozmanitější a vymakanější Big Daddies, nebo aspoň kooperační minihra jednoho Big Daddyho a jedné Little Sister. Dále GamePlayer volá po více RPG prvcích pro tvorbu charakteru (avšak s rozumem, třeba jako v System Shock 2) a častějším kontaktu s mořem i jeho dravými obyvateli v určitých herních pasážích. Od věci by prý nebylo ani lepší využití peněz, vyšší obtížnost, více konců včetně nějakého pořádně černočerného (o tohle prý Ken Levine dlouho bojoval už do jedničky) a hratelnost bohatější na logické problémy.
Dokonce padly návrhy kalibru utopického městečka ve vzduchu, které by se vznášelo třeba za pomocí Zeppelinu. Koneckonců i něco takového vcelku koresponduje se slovy fiktivního vizionáře Ryana. Je to o moc ujetější než kolosální podmořský komplex? Není. Ostatně jak víme, každý vývojář moc rád šokuje. Jen prosím berte na zřetel, že se bavíme pouze o tužbách občas mírně potrhlých fanoušků :)
Teoreticky by mohlo jít o pokračování v pravém slova smyslu (ano, konec Rapture je konec Rapture, od čeho jsou ale scénáristické kličky?), děj Bioshocku očima jiné postavy (s tím už vyrukovala nejedna hra) nebo - jak tvrdí poslední insiderské drby - o prequel (příběhový předchůdce), odehrávající se třeba ve fungujícím a živém Rapture, ne v mrtvé a melancholické ruině. Vedle toho povídačky o BioShock filmu zapadají nezájmem.
Tak jako tak bude zajímavé sledovat poměr kvality vs. efekt pračky. Bioshock má totiž díky své umělecké stránce a atmosféře reálně našlápnuto mezi umělecké skvosty zábavního průmyslu a právě nejeden takový poklad byl v minulosti zle znehodnocen. Zahraniční novináři se na vše zeptali u 2K Boston, nyní pod Kenem Levinem údajně kutící blíže nepředstavenou X-COM hru (taktické RPG, 2009), kteří ale "překvapivě" neměli co říci. Adeptem na výrobu BioShocku 2 tak podle spekulací zůstává nedávno založená kalifornská odnož 2K Marin, kam po určitých vlekoucích se neshodách dobrovolně prchla řada tvůrců Bioshocku. Co byste si do dvojky (podle včerejších zvěstí mířící i na PS3) přáli vy?
16. 1. 2008 11:11 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Tužby fanoušků do dvojky, ať už by byla v živém fungujícím Rapture nebo v utopickém městečku vznášeném ve vzduchu Zeppeliny.
zdroj: Gameplayer