Co byste měli vědět o Ghost of Tsushima, než začnete hrát
zdroj: Sucker Punch
Téma

Co byste měli vědět o Ghost of Tsushima, než začnete hrát

3. 7. 2020 16:55 | autor: Šárka Tmějová |

Nadcházející samurajská akce bude dost možná poslední exkluzivitou pro PlayStation 4, což znamená, že jí Sony věnuje extra péči navíc. Britská pobočka PlayStationu teď zveřejnila shrnující video pro všechny, kterým Ghost of Tsushima až doteď unikal a shrnuje v něm vše podstatné, abyste se na Jinův příchod za dva týdny mohli patřičně připravit.

Ghost of Tsushima je nejnovějším titulem studia Sucker Punch, tvůrců sérií inFamous nebo Sly Cooper. Odehrává se, jak název napovídá, na ostrově Cušima v Japonském souostroví mezi Cušimským a Korejským průlivem. V dnešní době je rozdělený na tři části díky umělým kanálům, ale poněvadž je děj hry zasazen do roku 1274, uvidíte ho ještě vcelku a zažijete na něm první mongolskou invazi do Japonska.

 

Historické pozadí bude reálné, herní dění je ale čistou fikcí a plodem vývojářské fantazie. Fiktivní je tak i postava hlavního hrdiny Jina Sakaie, jednoho z posledních samurajů na ostrově, jehož klan téměř vymýtili Mongolové.

Jin si uvědomí, že tradiční přístup cti a soubojů jeden na jednoho nebude proti přesile fungovat, takže se naučí plížit – ale při hraní bude na vás, jestli budete chtít hrát spíše tiše a s pomocí lstí, nebo se vrhnete do akce a budete zásadně šermovat. Čestně poraženým protivníkům se můžete poklonit. Při plíživém přístupu zas dostanete k ruce množství vychytávek, pohyb po ostrově vám kromě koní ulehčí přitahovací hák.

Kvůli autentické atmosféře mělo studiu k ruce spoustu externích konzultantů, dokonce vyslalo na ostrov i tým, který nahrál zvuky prostředí jako zvuk ptáků. O hudební doprovod se postarala dvojice skladatelů, Brit Ilan Eshkeri a Japonec Šigeru Umebajaši s využitím tradičních nástrojů – třeba šamizenu nebo bambusové flétny šakuhači. Soundtrack vyjde také samostatně, nejprve digitálně a na dvou CD, počítá se i s pozdějším vydáním na vinylu.

Samozřejmostí je pak přítomnost japonského dabingu. Zjevná je pak inspirace klasickými samurajskými filmy, zejména pak tvorbou režiséra Akiry Kurosawy. S tou se pojí možnost zahrát si celé Ghost of Tsushima v černobílém módu.

Uživatelské rozhraní je velmi minimalistické, k navigaci můžete namísto mapy využívat vítr a místní faunu. Lišky vás dovedou k oltářům, ptáci zas k místům, kde se něco zajímavého děje. A jelikož není kouře bez ohně, už zdálky podle něj poznáte, že někdo potřebuje Jinovu pomoc.

A pokud jde do tuhého, může on sám naopak využít kouřových bomb a ztratit se z dohledu. Mongolové se postupem času začnou zabijáka ze stínů bát, ne vždy je tedy musíte zabíjet – možná utečou sami.

zdroj: Sony

S vaším herním stylem vám může napomoct vybavení, které není čistě kosmetickou záležitostí pro fotomód, ale pojí se s ním různé bonusy. Stejně tak likvidováním nepřátel určitým způsobem získáváte taktické body, které posléze můžete investovat do vylepšování speciálních schopností.

Fotomód je v tomto případě vlastně spíše videomódem, protože si v něm vedle obrázků sami můžete tvořit krátké klipy. Takže bude po vydání hry jen otázkou času než někdo v herním prostředí přetočí celou Kurosawovu filmografii.

Ghost of Tsushima vychází exkluzivně na PlayStation 4 17. července 2020.

Nejnovější články